Tehnika/IT-sektori kurilka

Päris hea lugu on kuidas USA kaubanduskett Target üritas Kanada turule siseneda, ostes ca 2 miljardi eest olemasoleva keti, laskis kõik põhja ja kaotas lõpuks 5 miljardit.

Kõik taandus sellele, et CEO ei olnud nõus kulutama kuni 10 miljonit “last resort” dashboardi peale, kus oleks saanud erinevaid süsteeme kiirelt võrrelda ja vigu parandada. Nende ERP koosnes kolmest eraldi osast - USA süsteem, vana Kanada keti süsteem ja osaliselt uus SAP süsteem (tegelikult küll riiulist ostetud paar moodulit, aga pika plaaniga igal pool SAP kasutusele võtta) - nende vahel toimus (vanamoodsalt AI vibe codetud - päris hindudega) automaatne sünkimine. Targeti IT küll nägi tekkivat olukorda ette ja nõudis sellist kõike võrrelda ja parandada võimaldavat dashboardi, mis vea parandamise oleks viinud suurusjärk tunnilt suurusjärk minutile, aga tehti poliitiline otsus, et pole vaja. Kusjuures töösse läinud süsteemiga saadeti parandused eraldi failidena veel Indiasse, kus sealne staff siis need loodetavasti paari päeva jooksul importis.

Kui asi laivi läks, st poed avati, siis mittemiski ei töötanud. Hinnad olid valed, tellimused ei liikunud, riiulid jäid tühjaks, kauba mõõtmed muutusid imperiaalseteks ja tagasi jne. Kui midagi parandati, siis järgmiseks päevaks olid parandused sageli ülekirjutatud.

Lõpuks pani Target oma poed Kanadas kinni, töötajad koondati, ülemused said preemiat ja elu läks edasi :slight_smile:

https://canadianbusiness.com/ideas/the-last-days-of-target-canada/

4 Likes