Selline külm ei paku kellegile enam väga lusti, lähimatel öödel kuni -33 kraadi külma. Ma ei mäletagi millal viimati soem kui -10 kraadi oli. Eks see näitab Eesti kuulumist Põhjala hulka
Aga tegelikult on probleem Eesti jaoks ilmselt üsna tõsine - meri jäätub väga sügavalt kinni ja üks jäälõhkuja ei saa enam mere lahtihoidmisega hakkama. Jäävangis laevad pole sadamates kindlasti rõõmustav nähtus. Ja eelmine aasta müüdi üks kahest jäälõhkujast kui kahjumlik üksus ära. Nüüd tuleb see ilmselt palju kallimalt tagasi rentida.
Kui lisada siia juurde kõikvõimalike küttekulude jt. kasv ja produktiivsuse vähenemine, siis hakkab pakane juba SKP-d sööma kui samamoodi edasi läheb. Kas külm pidurdab Eesti majanduskasvu?
Uus soojapuhur oli viimase kuu parim investeering.
Bensiini ostetakse vähem, kui autod käima ei lähe.
Samas, kellel lähvad käima neil kulub sedavõrra rohkem..
Õige ta on, endagi auto seisab hoolduses, et saaks põhjalikult "lahti sulatatud" ja jälle tööle pandud.Keskkütteahju toitev välisanumast tulev (maa-alune) toru on ka nii ära külmunud, et abivahendiks on kanistrid, millega iga päev tuleb ahjukütust tirida, et maja ja veetorud ära ei külmaks...
Igatahes peaks taksojuhtidel (kelle autod liiguvad) küll päris hea äri olema (autojuhid, kelle autod käima ei lähe, peavad kuidagi ikka punktist A punkti B saama, olles tänulikeks ja maksujõulisteks klientideks).
Igatahes peaks taksojuhtidel (kelle autod liiguvad) küll päris hea äri olema (autojuhid, kelle autod käima ei lähe, peavad kuidagi ikka punktist A punkti B saama, olles tänulikeks ja maksujõulisteks klientideks).
a) bensiinijaamad on akudest tühjaks müüdud tallinnas
b) taksojuhid saadavad sind kurele kui ei asu neist 2 maja kaugusel (kuulsin torust, mida 5-6 taksojuhti dishpetsherile arvasid kesklinnast välja sõitmise peale). ilmselt nõudlust on.
b) taksojuhid saadavad sind kurele kui ei asu neist 2 maja kaugusel (kuulsin torust, mida 5-6 taksojuhti dishpetsherile arvasid kesklinnast välja sõitmise peale). ilmselt nõudlust on.
c) mul ühe tuttava auto käis täna tööl maja ees terve päeva, kuna "muidu ei lähe käima ja ei saa koju sõita" (mitte väga odav eelsoendus ...);
d) kõikides torufirmades on järjekord 3 päeva, ToruAbi-s (üks suuremaid) andis kontakttelefon veateadet, pärast tuli välja, et tööd on nii palju, et nad ei võtagi enam telefoni;
e) üks Lõuna-Eesti mees oli torude soendamiseks teinud väikse elava tule, süüdates ka kogemata pool seina.
Vähemalt igav ei ole selle pakasega. Üks Terry Pratchetti raamat kannab pealkirja "Interesting Times" ja seal kõige halvasoovlikum ütelus kellegile oli "May You live in interesting times".
d) kõikides torufirmades on järjekord 3 päeva, ToruAbi-s (üks suuremaid) andis kontakttelefon veateadet, pärast tuli välja, et tööd on nii palju, et nad ei võtagi enam telefoni;
e) üks Lõuna-Eesti mees oli torude soendamiseks teinud väikse elava tule, süüdates ka kogemata pool seina.
Vähemalt igav ei ole selle pakasega. Üks Terry Pratchetti raamat kannab pealkirja "Interesting Times" ja seal kõige halvasoovlikum ütelus kellegile oli "May You live in interesting times".
Lahemaal külma 31 kraadi.
Elektrikaupadest on kuumim teema küttekaablid. Nende laovarud on ennast ammendamas.
Hästi lähevad ka radikad, eriti õliradiaatorid (nendel saab ka sokke kuivatada) ja soojapuhurid.
Tuleb ikka bensiini mootoriga auto osta siis ka käivitub...ei tea kas homme ikka käivitub...
Elektrikaupadest on kuumim teema küttekaablid. Nende laovarud on ennast ammendamas.
Hästi lähevad ka radikad, eriti õliradiaatorid (nendel saab ka sokke kuivatada) ja soojapuhurid.
Tuleb ikka bensiini mootoriga auto osta siis ka käivitub...ei tea kas homme ikka käivitub...
Siin Genfis lööb ka külm varbaküüned lõhki - esimest korda sellel aastal miinustes (-2). Jõudu kõigile Eestis talvekülmade üleelamiseks, veidi hilinenud HUA takkapihta!
Pääskülas hetkel 25.5 kraadi. Oleks EE (mitte Ekspress, vaid see teine EE) börsil olnud, oleks ju saanud aktsia liikumist ilmateate abil prognoosida, hetkel ületavad eelmise aasta tarbimist 7-10%
Hmm, huvitav, kuidas sellised ilmastikunähtused mõjuvad sündimusele? Niisuguse külmaga suurt midagi muud teha pole ju, kui kodus lapsi ;)
Aga kui masin käima läheb siis on hea sõita ,Tln s liiklus nagu pühapäeval.Taksojuht kiitles just ,et teenistus on viimase aja parim ,kogu aeg järjekord.
Pank ei andnud 30 min tagasi sularaha aparaadist ,info tel oli ka kinni ---kah külmast ? :)
Tundub et osad sektorid saavad ju päris suurt kasu külmast ?EE ,kaugküte ,igasugused hooldused jne,pakun et riigile kokkuvõttes ikkagi kahjulik
Pank ei andnud 30 min tagasi sularaha aparaadist ,info tel oli ka kinni ---kah külmast ? :)
Tundub et osad sektorid saavad ju päris suurt kasu külmast ?EE ,kaugküte ,igasugused hooldused jne,pakun et riigile kokkuvõttes ikkagi kahjulik
Kokkuvõttes on selline külm ikka räigelt kahjulik. Enamik asju, mille tarbimine suureneb, on import, seega ajab väliskaubandusbilanssi ainult paigast ära. Kui siia juurde lisada Pärnu sadama jäätumine, mis endaga koos eksporti piirab, on olukord enam kui hull.
Mina ei saa aru, miks peavad vastutama sadamate lahtioleku eest Veeteede Ameti punaninad? Miks ei võiks sadamate lahtihoidmise eest vastutada ka sadamad ise. Ehkki, kardan ainult, et kui sadam ei saa oma tööga hakkama ja käsi laiutab, on olukord veel hullem. Riigile kuuluv ettevõte pankrotti? Rasmann läheb uuele kõrgele kohale?
Jama olukord!
Mina ei saa aru, miks peavad vastutama sadamate lahtioleku eest Veeteede Ameti punaninad? Miks ei võiks sadamate lahtihoidmise eest vastutada ka sadamad ise. Ehkki, kardan ainult, et kui sadam ei saa oma tööga hakkama ja käsi laiutab, on olukord veel hullem. Riigile kuuluv ettevõte pankrotti? Rasmann läheb uuele kõrgele kohale?
Jama olukord!
Velikij > kuna iga sadamasse sõitev laev peab maksma jäämurdmismaksu riigile (sõltumata sellest, kas antud hetkel on meri jääs või mitte), siis oleks loogiline, et selle maksu kehtestanud riik vee vaba hoiaks?
praegu on probleem selles, et veeteede ameti kodanike ninad ei ole punased olnud (külmast, ma mõtlen) viimased 5-7 aastat. ja talv, nagu ikka, tuleb eestimaale ootamatult. ;(
praegu on probleem selles, et veeteede ameti kodanike ninad ei ole punased olnud (külmast, ma mõtlen) viimased 5-7 aastat. ja talv, nagu ikka, tuleb eestimaale ootamatult. ;(
mnjah,
Veeteede ameti ametnike ninad on punased millestki muust (arvake ära, millest! :). See on lihtsalt käibefraas. Nii kutsuti neid lihtsalt teatud ringkondades juba siis, kui talved veel soojad ja tädi Rutt kantsler oli.
Aga minu mõte ei olnud mitte asja muuta nii, et raha saab riik ja töö teeb sadam, vaid et jäämurdmismaks läheks sel puhul ka sadamale, loogiline, mitte riigile!
Veeteede ameti ametnike ninad on punased millestki muust (arvake ära, millest! :). See on lihtsalt käibefraas. Nii kutsuti neid lihtsalt teatud ringkondades juba siis, kui talved veel soojad ja tädi Rutt kantsler oli.
Aga minu mõte ei olnud mitte asja muuta nii, et raha saab riik ja töö teeb sadam, vaid et jäämurdmismaks läheks sel puhul ka sadamale, loogiline, mitte riigile!
Rein Kilk ütles pühapäeval kusagil telekanalis, et riik saab aastas kokku 20 milli jäämurdmismaksu. Selle rahaga ju saaks nii mõnedki korrad läbi jää edasi-tagsi sõita, kui oleks muidugi kellegi järel sõita.
aeg on teha AS Odavad Puhurid.
pakane on COOL!
inimesed ärge vinguge.
ostke uuem aastakõik ja auto töötab jälle
sama kehtiv ka eluaseme kohta!
hea soe ja samas ka soodne investeering ajas!
inimesed ärge vinguge.
ostke uuem aastakõik ja auto töötab jälle
sama kehtiv ka eluaseme kohta!
hea soe ja samas ka soodne investeering ajas!
6htu sai juba h6lmad lahti ringi k2idud - ikkagi 20 kraadi soojem kui eile 6htul :)
Inimesed ärge vinguge.
Ostke uus aku ja korralik õli ja ka vana masin töötab jälle.
Ja kui uue aku jaoks pole raha siis laadige vana aku täis ja töötab jälle.
ja kui seda ka ei oska siis pange ennast põlema ja saategi sooja :-) IRW!
Kole küll kuidas väike töökas ja oskustega rahvas kümne aastaga on nii ära amerikaniseerunud, et kui autot käima ei saa, siis ostab kohe uue. Aga väliskaubandusbilanss!!!
Mul sügavalt isiklik mure muidugi, eestis pikk ja ei tahaks, et jooksevkonto defitsiidi pärast reitinguid alandama või muidu noomima hakatakse.
Ostke uus aku ja korralik õli ja ka vana masin töötab jälle.
Ja kui uue aku jaoks pole raha siis laadige vana aku täis ja töötab jälle.
ja kui seda ka ei oska siis pange ennast põlema ja saategi sooja :-) IRW!
Kole küll kuidas väike töökas ja oskustega rahvas kümne aastaga on nii ära amerikaniseerunud, et kui autot käima ei saa, siis ostab kohe uue. Aga väliskaubandusbilanss!!!
Mul sügavalt isiklik mure muidugi, eestis pikk ja ei tahaks, et jooksevkonto defitsiidi pärast reitinguid alandama või muidu noomima hakatakse.