OA-Coffee börsile (OACOF)



OA-Coffee (FB, IG) on 2015. aastal asutatud Eesti päritolu kohvibränd* (kujundatid ümber aktsiaseltsiks 2021. Novembris), mis alustas äsja kapitali kaasamist, et noteerida oma aktsiad NASDAQ First North alternatiivnimekirjas.

Ettevõte müüb peamiselt oma tooteid internetipoes. Lisaks on röstikoda (OA Coffee Roastery) ja kohvik (OA Coffeeshop). Kohvik avati 2021 aasta kevadel ja plaanis on ka täiendavate kohvikute avamine. Kohvik on segatud kontseptsiooniga, ehk ühendab endas kohviku ja kohvipoe funktsioone. Kohviku ülesanne on osaliselt olla elamuskeskus, kus võib niisama kohvi juua, aga samal ajal ka baristaga jutustada kohvide teemal.

EEL-LUGU JA TEAM

OA-Coffee team:


[CEO/founder Taaniel Vaaderpass keskel]

OA-Coffee sai alguse 2015. aastal, kuid CEO-founder Taaniel Vaaderpass oli kohvitööstuses tegev ammu enne OA-Coffee asutamist. Kohvini ja OA-ni jõudmist kirjeldab CEO ettevõtte blogis nii:

See juhtus läbi isa, kes juba kohviga tegeles. Lõime koos perefirma; mind õpetati röstima ja hakkasin firmat vedama. Alguses ei teadnud kohe üldse, mida ma teen ning pea esimese aasta tegin kõike ise – röstisin kohvi, tegelesin raamatupidamisega, vedasin kaupa laiali jne. Aja jooksul omandasin kogemusi, leidsin inimesi appi ning sain osa kohustustest ära anda, et ettevõtte arendusega tegeleda. Antud firma püsib veel tänagi – minul oli aga teine tee. Nii et lisaks OA kohvile võib poodidest leida teisigi kohvisid, mille väljatöötamisel on minu käsi mängus olnud.


OA-Coffee pole asutaja esimene katsetus, vaid juba neljas bränd:
Olles nüüdseks 10 aastat kohvimaailmas olnud, õpin endiselt kogu aeg midagi uut ja mitte ainult kohvi kohta. Kohvimaailmas on tegelikult OA neljas minu loodud bränd ning peale mitmeid katsetusi ja eksimusi tunnen, et nüüd olen lõpuks õigel teel. Ma usun, et hea kohv liidab inimesi (seda nii iseenda kui teistega) ning võib pakkuda elus lihtsaid, aga samas meeldejäävaid ja erilisi, hetki. Näen, et saan anda oma panuse hetkel aina hääbuva inimlikkuse ja sotsiaalsuse tagasitoomiseks. Ühendada inimesi läbi kohvi.


Ettevõtte konkurentsieeliseks on kohvimaailma põhjalik tundmine, muuhulgas protsessid, mis tavainimestele ei pruugi kohe arusadavad olla:
Kofeiin eemaldatakse ubadest enne röstimist; siis kui uba on veel roheline ning pole isegi röstikoja lähedale jõudnudki. Kofeiini saab eemaldada metüleenkloriid või etüülatsetaat abil, kuid need pole loodusele ja tervisele kõige kasulikumad meetodid. Meie Peru ubadest on kofeiin eemaldatud kolmandal meetodil – Swiss Water Process’i abil. Sealjuures on suuresti säilinud maitse, ainult kohvile omane mõrusus on vähenenud.

Swiss Water Process kasutab kofeiini eraldamiseks oast vett. Rohelisi kohviube hoitakse GCE’s (Green Coffee Extract’is), mille käigus lahkub kofeiin oast ning seejärel käib GCE lahus läbi söefiltri. Kogu protsess kestab 8 – 10 tundi. Protsessi korratakse seni kuni ubadest on väljas 99,9% kofeiinist ehk mingi osa vallatut kofeiini suudab ikka kuhugi peitu pugeda ning sellega kohvioa sisse elama jääda. Aga sellest pole hullu – suur osa on lahkunud ja kofeiinivaba kohviuba valmis oma seikluseks röstikotta.


TOOTED

Ettevõtte internetipoes on praegusel hetkel müügil umbes tosin erinevat kohvitoodet. Kohvid on jaotatud kolme segmenti:
• Tavakohvid (10 tk + 1 tk)
• Elamuskohvi (1 tk, samal ajal ka tavakohvi))
• Kofeiinivaba (1 tk)

Tavakohvid (+ elamuskohvi OA Jõulukohv):




Kofeiinivaba:



26.11.2021 teatas börs, et on alustanud OA Coffee AS aktsiate kauplemisele võtmise menetlust Nasdaq Balti alternatiivturule First North.

Täpsem info pakkumise kohta saabub peatselt.

* Siin ja edaspidi, kasutatud materjale ettevõtte kodulehelt, sotsiaalmeediast jm. allikatest.


Minu analüüs selle IPO osas on selline:

pff.
Keegi selle kohvi igapäevane tarvitaja on või teab kedagi kes on?
"Taavi"
Keegi selle kohvi igapäevane tarvitaja on või teab kedagi kes on?


Olen sooduka ajal Selverist paar korda ostnud - OK kohv on, tavaline.
Ei ole igapäevane tarvitaja, aga olen sealt valikust vist ühte pakki korra proovinud.
Ütleks nii, et premium-hinnaklassi (siin kontekstis lugeda Premium = oad kilohinnaga üle 15€) kohv, millel ei tundu sama hinnaklassi konkurentidega (nt. Best Beans, Lavazza) võrreldes olulist konkurentsieelist. Üsna sarnane kaup. Nüansid võivad maitses olla, aga... meeh.

Hinnatundlikum tarbija vaatab odavamat (~10-12€ vahemikus).
"Taavi"
Keegi selle kohvi igapäevane tarvitaja on või teab kedagi kes on?

Mul praegu pakk pooleli, suht ok on ja ei välista kordusostu, aga kas nüüd sellepärast kohe börsile...
Proovin millalgi selle firma kohvi ära, kuid sellega ka piirdun.
Hetkel on üleval maksuvõlg. Aastaid läbiv muster kus deklaratsioonide esitamisega on hilinetud. Mille pealt siin seda usaldust müüakse?
mulle meeldib pakk, teistel pole seda õhukindlamat sulgemissüsteemi peal. sellepärast ka eelistan teistele. hinnaklassilt jah kallim kui odavad kohvid, samas odavam kui kallimad. ja maigus suurt vahet pole.
Seda õhukindlamat sulgemissüsteemi on päris paljudel pakkidel ju. Coffee People pakkidel, Bestbeansi omadel nii need avasta seeria, kui ka need mehenimedega, Alis Co ubadel ja mitmetel muudel ka, mida olen proovinud ja ei mäleta hetkel, et mis need olid.
Fuck it aga selgitage rumalale, miks iga väikeettevõtte täna Eestis börsile läheb?
"ivoalaska"
Fuck it aga selgitage rumalale, miks iga väikeettevõtte täna Eestis börsile läheb?

sest turg on lolli raha täis ja elukunstnikud korjavad selle ära. Aga no "loll pole see, kes küsib, vaid see, kes maksab"...
"ivoalaska"
Fuck it aga selgitage rumalale, miks iga väikeettevõtte täna Eestis börsile läheb?

Pakuks et selle pärast:
Paremat aega börsile minekuks on Enefit Greeni jaoks väga keeruline leida, ütles investeerimisfirma Superia juhtivpartner Henrik Igasta.

"Ühest küljest on aktsiaturgudel väga selgelt müügiturg, ostjad ostavad kõike, mida pakutakse erakordselt kõrgete hindadega. "
https://www.err.ee/1608348416/analuutikud-enefit-greeni-borsile-viimiseks-on-vaga-oige-aeg
"MLindepuu"
Seda õhukindlamat sulgemissüsteemi on päris paljudel pakkidel ju. Coffee People pakkidel, Bestbeansi omadel nii need avasta seeria, kui ka need mehenimedega, Alis Co ubadel ja mitmetel muudel ka, mida olen proovinud ja ei mäleta hetkel, et mis need olid.


oo, hea teadmine. olen väga erinevaid kohvisid ostnud aga pole enne sellise paki peale sattunud. uurin neid tootjaid. vb asi selles, et nad ei tee robusta kohvi vaid ainult Arabicat, siis kõnnin letis neist mööda tavaliselt :) 100% robustat müüakse vad headele hotellidele ja tavainimestele ei jõuagi hea kohvi igapäevaseks tarbimiseks. Siis tulebki otsida, kus veidikenegi sisse pandud maitse parandamiseks...
"mehike"
100% robustat müüakse vad headele hotellidele ja tavainimestele ei jõuagi hea kohvi igapäevaseks tarbimiseks. Siis tulebki otsida, kus veidikenegi sisse pandud maitse parandamiseks...


DPD toob sulle 2 päevaga uksele kui maxicoffest 3+kotti võtad, väga ok kvaliteediga 10-15€/kg range.

Kui tarbid vähem ja värskuse kadu teema, siis kohalikul turul on ka pärnu mnt kohvisemust üht-teist mõistlikku saada. Tõsi, sel juhul mitte päris 100 prosa robusta.
Delivery üle eesti kui juhtud provintsis olema.
Vene ajal oli vist Robusta kõige madalamakvaliteedilisem Aafrika kommunistide kohvi, aga selle eest suure kofeiini sisaldusega.
"MSM"
Vene ajal oli vist Robusta kõige madalamakvaliteedilisem Aafrika kommunistide kohvi, aga selle eest suure kofeiini sisaldusega.


Robusta on ka praegu sedasama (well, kommunistide kohta ei tea, aga arabica kilohind on kallim), samas paljud eelistavad robustat või kahe segu mingis vahekorras. Asi on maitses ja justnimelt - kofeiini sisaldab robusta veidi rohkem, nii et laksab paremini, kui kasutada silmade lahti saamise vahendina.
[quote="tomm_a"]
"Taavi"
Keegi selle kohvi igapäevane tarvitaja on või teab kedagi kes on?


Olen, sest suht ainuke kohvimark Eesti turul kus on valikus heleda röstiga oad. Kahjuks on hetkel moes juua ja kiita ülekõrvetatud tumedat rösti. Olevat kange. Tegelikult on kibe.
Kahjuks on Tallinna kohvikutes 99% selline tase, et kohvist ei teata midagi. Kui küsida, et mis kohvi pakute, siis vastuseks on: espresso-kaputsiino-latte. Kui küsid kohvi sorti, siis vaadatatkse kui debiilikut ja hakatakse kappidest kohvipakki otsima.
Gourmet Coffee on üks vähestest kohtadest kus kohvist midagi teatakse.
Seda muidugi ka, et soomlane on harjunud üldiselt heleda röstiga filtrikohviga. Seda saab Eestis ainult ühe käe sõrmedel loetavatest kohtadest. Kas vajame soome turiste või ei? Kas peaks pakkuma seda, mida turist eelistab või peaksime teda "kasvatama", sest ta ei tea mis on moes.
Olen kuulnud, et Kultases oli omal ajal 20 sorti kohvi valikus
Kohvimeistrid segavad natuke Robustat Arabica sekka, et espresso crema tuleks ilusam ja maitse komplekssem. Aga kui keegi räägib Robustast kui mingist eraldiseisvast kõrgkvaliteetsest kohvist, siis see jutt on küll psühhedeelne!
Mul puudub sellest sektorist selline ülevaade et oskaks öelda, kas (oa)kohvi juuakse ajas rohkem või vähem. Eeldatavalt ajutiselt vähem, sest pandeemia on kogu horeca sektorile põntsu pannud, aga oletan, et trendina väikest kasvuruumi on, sest kodused espressomasinad on kättesaadavamad kõigile ja vaikselt liigutakse filtrikohvilt masinakohvile üle ka kodudes.

Samas on tarbija valik tohutult kirju. Mingeid vähegi spetsiifilisemaid kohvisorte (hinnavahemikus 20-40€) pakuvad mitmed importijad ja edasimüüjad. Koju ei pea kohvi ostma eriti sageli ja seda võib ka vabalt internetist tellida (kui oled oma lemmiksordi üles leidnud). Eratarbijale ei ole seetõttu mingil hetkel väga oluline, et tema lemmikkohv oleks tema kodupoes saadaval.
Omaette väljakutse on saada inimene enda kohvi proovima ja seda enda brändiga seostama. Mutionu kirjutas õigesti, et kui kohvikus või restoranis kohvi tellida, siis harva küsitakse ja pööratakse tähelepanu, mis tootja mis ubadega on tegemist ja tuleb ilmselt nentida, et suurem osa inimesi ei hooli ka - kohv pole nende jaoks nii oluline maitseelamus.

Mis see täpne OA konkurentsieelis sellisel turul olema peaks ja kus nad kasvupotentsiaali näevad, oleks huvitav teada.