Neste

Põhjanaabrite Neste teeb salamisi uhkeid tulemusi ajal kui enamike pilgud on pööratud pigem US&A turule või hoopis kaugemale perifeeriasse. Millegipärast pole see ettevõte siit läbi käinud kuigi on üsna helde olnud investoritele ja samas ka Eesti majanduses oluline tegija.

Kas keegi seda aktsiat pikemalt jälgib, selle aasta 3 tulemuste cut pakub head sisenemise kohta, nafta hind vaikselt rühib üles ja põhjast ka väike põrge juba toimunud. Sai kaks päeva liiga vara näpitud :( oleks veel soodamalt saanud.
Alles juunis tekkis väike huvi, ostsin enne tulemusi juulis ja müüsin nädal hiljem.
Nädal tagasi võtsin veidi tagasi, varsti dividendid 0,6 eur. Vaatan seda foorumit siin:
https://keskustelut.inderes.fi/t/neste-ilmastonmuutostaistelun-eturivissa/252/2519
Nagu natuke teemaga kurssi viinud, siis biokütused ja kvoodid madalad ja see tõmbab hetkel hinda alla, ega see lõputult nii ole, ka sisendmaterjalid pidid odavad olema, ala staff, millest seda toodetakse. Tõuseb palmiõli või kultuuride sisend mingi põua tõttu, rebib hinna taas üles. Lugesin ka peale tulemusi kõnet ja seal pigem olid analüütikud üllatunud, et tulemuste cut nägemuses ei tehtud, aga siis CEO nats imelik, oleks võinud ratsi mise õigel ajal ära teha, mitte eraldi teatega. Sellised hetke augud võivad head kohad olla, nagu on olnud laevanduses, gaasis ja päikeses, igalpool oma põhjus, aga kui kogu sektori tulevik ei ole tume, hea ostu koht- pakuks.
Mina olen Nestet suht-koht aktiivselt swinginud eelmise aasta kevadest. Produktiivselt. Long only, sisse-välja, alates €35 juurest praeguseni. See on mõnusalt maniakaal-depressiivne asi. Hetkel ka oman. Tulemusi vaatan, aga need ei ole mulle sisendiks. SAF marginaalide korduv alla revideerimine on mumst valdav põhjus, miks me tänaseks 7 aasta taguses ajas kaupleme (ühtlasi -75% ATH'dest 4 aastat tagasi).
Heki, aga kui räägitakse, et kütus peab minema puhtamaks, siis see SAF võiks ju ka tõusta, kui see Trump ei hakka ajama, et milleks seda üldse vaja jne.
Muidugi kõik see on demagoogia, selleks et biokütus oleks puhas, ei tohiks põlde ka tava diislit kasutades harida ja transport võiks ka puhtalt päiksest toodetud vesinukust olla, muidu on puhas selles kütuses vaid nimi.
Sees 18.45 pealt, mõni päev ennem downgrade.
2017-2020 oli Neste "tulevik". Sinna tuli sisse igaüks ja tema vanaema, kelle rahal oli "sustainable" või "green" või "ESG" mandaat. 2021-praegu on selle raha aeglane lahkumine, sest see tulevik oli ära. Hetkel on ta tavaline refiner. Vbla tuleb kunagi tagasi aeg, kui SAF muutub oluliseks ja kõik jälle tormi jooksevad. Hetkel seda näha ei ole. Neste on hetkel pessimismi meri üksikute optimismilootsikutega.
Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.
"Visahing"
Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.

kus see elektriautode müük kolinal kukkunud on?
"Visahing"
Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.


Hiina riiklikele stiimulite asemel tasub korra heita pilk:
- Hiina rahavaarvu prognoosidele järgmiseks 10-50 aastaks: kas see kasvab või kahaneb ning milise tempoga?
- Hiina rahvastikupuule: milline on töötajate ja pensionäride suhe praegu ja milline ka 10-50 aasta pärast?
Peale seda võiks mõelda, kas nendest stiimulitest ikka on nii palju kasu, kui loodetakse. Juba praegu on Hiinas mitmeid "kummituslinnu" - huvitav, mis võiks olla selle põhjus? Kas võib olla, et lihtsalt pole piisavalt inimesi (tarbijaid)?
Kelle jaoks see AI kui rahvastik väheneb?
Ei tasu liiga sügavale minna.
Nafta majanduse hinna langedes osadel ei tasu tootmine ära, suletakse puurtorne, mõned puurijad taas pankrotis ja lõpuks kerkib hind taas. Ennem kui 30% reaalselt taasuval energial liiklus ei käi, on laual toetustega upitatud kavad- toetuste langusest on kukkunud ka elektrikate müük Euroopas.
"pahurik"
"Visahing"
Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.

kus see elektriautode müük kolinal kukkunud on?


Saksamaal -69% võrreldes eelmise aastaga. Päris suur kolin või mis?
"Murzilka"
"Visahing"
Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.


Hiina riiklikele stiimulite asemel tasub korra heita pilk:
- Hiina rahavaarvu prognoosidele järgmiseks 10-50 aastaks: kas see kasvab või kahaneb ning milise tempoga?
- Hiina rahvastikupuule: milline on töötajate ja pensionäride suhe praegu ja milline ka 10-50 aasta pärast?
Peale seda võiks mõelda, kas nendest stiimulitest ikka on nii palju kasu, kui loodetakse. Juba praegu on Hiinas mitmeid "kummituslinnu" - huvitav, mis võiks olla selle põhjus? Kas võib olla, et lihtsalt pole piisavalt inimesi (tarbijaid)?


``Vaatame mis aasta pärast hind teeb`` ja siis``ahh, mis sa plärad 10-50 aasta pärast on pekk ``
"pbattery"
"pahurik"
"Visahing"
Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.

kus see elektriautode müük kolinal kukkunud on?


Saksamaal -69% võrreldes eelmise aastaga. Päris suur kolin või mis?

tood lingi ka oma väitele? Poole aastaga oli vähenemine 16% tänu ostutoetuste kadumisele, kogu EL müük oli siiski kasvus isegi koos selle Saksamaa langusega.
- EU car sales are still around 18% lower than pre-pandemic levels in 2019
- Year-to-date EU battery-electric sales volumes have dropped 8,4% in an already shrinking market
- Year-to-date EU battery-electric market share has dropped from 13.9% last year to 12.6% this year
- The diesel car market saw a decline of 26.4%, resulting in a 11.2% share of the market last August.


Elektrikate müük kukub vähem kui tavaliste autode müük. Tarbija üldine ebakindlus tuleviku ees.
Saksamaal toimub. Sakslased on hakanud Elon Muski põlgama ja sellel on tagajärjed. Ostutoetused kadusid ka ära jah. Ega koguaeg ei saagi tarbimist riiklikult toetada, vahepeal peab koomale tõmbama ja loomulikult kajastub see statistikas.

Neste avas Pärnus oma teise EV laadija Eestis. Late to market. Soomest alustasid, nüüd siis siin ka kohal.
Soome turg paistab olevat paras raha surnuaed.
No vähemalt punnitavad oma rohelist poolt, täna maandus just ka selline meil:

Revolutsiooniline diislikütus – kohe saadaval ja kasutusvalmis. Sobib kõigile diiselmootoritele.
Proovige Neste MY taastuvtoorainest diislikütust, mis on kvaliteetne ja täiustatud järgmise põlvkonna diislikütus! Vähem saastavad kütusealternatiivid on transpordisektori tulevik ja meil on hea meel, et saame täna pakkuda Neste MY taastuvtoorainest diislikütust Neste klientidele.

Homme pannakse lukku div nimekiri, et 0.6eur langus veel tulemas.
Kas täna polnud Ex-Divi?
Ilmselt juhtub varsti sealkandis nagu ameerikas. Aktsionärid löövad juhtkonnale rusikaga pähe ja käsivad selle rohehulluse lõpetada.
Aga kuna Sotsialistlikus Soomes on omanikuks valdavalt riik, siis ei pruugi see nii minna. Kahjuks ei oma oraakli oskusi.
"Lenzer"
Kas täna polnud Ex-Divi?


Jep, sul on õigus, IB näitas valesti. Tasub originaalist alati kontrollida.