Nafta hind ja Eesti majandus

Kuidas mõjub nafta hind Eesti majandusele? Kui veidi mõelda, siis ehk isegi positiivselt, sest esiteks on gaasi hind paari aasta perspektiivis fikseeritud, põlevkivi hinda nafta hinnatõus ei mõjuta ning kõrge nafta hind muudab kasumlikuks põlevkiviõli tootmise (seega lisaks töökohti). Negatiivne on vaid transpordi hinnatõus.

Transiiti peaks naftahinna tõus eeldatavasti soodustama, sest Venemaa huvi naftat müüa tõuseb. Seega oleks Eesti nafta hinnatõusust isegi kasusaaja. Kui väita, et Lääne Euroopa nõudlus nafta hinna tõusu tõttu väheneb, siis teiselt poolt peaks Venemaa nõudlus suurenema.

Seega siis kokkuvõttes on naftat importivale riigile kõrge nafta hind kasulik? Sama loogika järgi peaks laenu võtmisel ka kõrge intressimäär kasulik olema.
Oleks tahtnud midagi sarnast öelda. Eesti on ju siiski kütuseid importiv riik. Ja isegi kui gaasi hind mingiks perioodiks on fikseeritud, siis nafta hinna tõus tähendab, et pikas perspektiivis liigub gaasi hind niikuinii samas suunas.
See mõju on võimalik ju isegi välja arvutada, kui palju Eesti majandus kõrgema nafta hinna tõttu juba kaotanud on. Kui ma õigesti mäletan, siis aastas imporditi mootorikütust, kütteõli jms ligi 3mld EEK eest aastas (sellest mootoribensiin 1,1-1,2mld EEK). Lisaks oli gaasi import 900mio EEK. Sellele saab vastu panna turba ~500mio EEK, kütteõli 300mio EEK ja elektri ekspordi 400mio EEK. Selline oli seis vähemalt paar aastat tagasi. Nüüd on hinnad mõnevõrra muutunud. Selle baasil võib öelda, et meil on kütuste defitsiit ikka ligi 3mld EEK aastas.
Isegi kui kõrgem nafta hind võimaldab transiidist rohkem teenida, siis see mõju on ikka pigem kümnetes miljonites kroonides, maksimaalselt 100mio EEK.
Ma võtaks naftat kui kütuste hinna etaloni. Selle baasil oleks 10%-line hinnatõus Eestile lisakulu 300mio EEK miinus mingi võit transiidist.
seletage rumalale, kuidas naftatransiit Eesti majandusele uskumatult kasulik on, et selle pärast võimlema peaks. kas sellest tegevusest laekub riigile tohutult maksu? või on tööhõive hiiglaslik?
No Tallinna Sadama poolt kasseeritav summa on justkui selle transiidi maksustamine, mis peaks sisuliselt vähendama kõigi elanike maksukoormust. Enne oli ka raudtee. Ega muud lüli ei olegi, kust laiem elanikkond kasu saab.
Aga teatud huvigruppide poolt teenitud kasum kergitab SKT numbrit ja see tekitab lihtsalt parema meeleolu. Välispangad vaatavad, et rahva võlakoormus ei olegi SKT-ga võrreldes nii suur, annavad krediiti jne.
Minu arvates huvitav artikkel naftast, hinnast ja mitte ainult Eesti majandusest

VISIOON: Naftaturust, uutest rahandussüsteemidest ning rahaühikutest

http://www.greengate.ee/index.php?page=1&id1=10198
1) Mida tänane maailm kindlalt rohkem kui midagi muud vajab on järjekordne powerbrokerite koondis, mis saab vabad käed X süsteemi monopoliseerimiseks. Tulemuseks on see, et praeguse "raha" asemel mis selles süsteemis määravaks jõuks on, saab "valitud/õige raha".
2) Sellel utoopial ei lasta IIAL TEKKIDA, kuni USA maailma valitseb. Nad peaks olema täisidioodid, kui iseendal jalad alt ära saeks.

Muidu huvitav ja kihvt lugemine.
venelased ostavad praegu ju eestis naftatransiidifirmasid ja sadamaid ju kokku. ja toovad oma firmasid siia. ja kui meie ei myy vabatahtlikult, siis julgen pakkuda, et juhtub sama mis lätis juhtus kui lätlased ei tahtnud Ventspilsi sadamat ära myya (venelastele).
Neile kes ei tea mis juhtus: tänase päevani on läti naftajuhe kuiv ja ventspilsi sadam sai ikka päris suure löögi.See ju kyll meie majandusele kasulik ei saa olla(kui raha jälle välja viiakse)

parandage mind kui mu info vale on.
Kui saan õigesti aru on bensiini maailmaturuhind kukkunud 20% lühikese aja jooksul. Kummaline et siinsed müüjad pole veel reageerinud...
Maailmaturu hindade tõusule reageeritakse Eestis laovarudega sünkroonis, hindade langusele aga alles siis, kui keegi esimese sammu teeb. Ja iga 5-sendise hinnaalanduse kohta põrgatatakse pressikas kõikjale.
Praegu olen igatahes väga rahul, et augustis võtsin kuulda LHV foorumlaste soovitusi ja ei investeerinud reaalse rahaga naftaaktsiatesse. Aitäh, eriti suffiksile!
Kas asendusinvesteering toob suure krahhi või suure võidu, näitab aeg.
Bensiini hind maailmaturul jätkuvalt languses. NYMEX gasoline March contract nüüd vist peaaegu -25% kuu aja jooksul, ja hind odavam kui detsembris. (Ok langus suurem Ameerikas kui Euroopas.)
Todays Worst Performing Industries :

Music & Video Stores -3.65%
Oil & Gas Drilling & Exploration -1.98%
Insurance Brokers -1.61%
Oil & Gas Pipelines -1.45%
Oil & Gas Equipment & Services -1.39%
Kas keegi kinnitab või lükkab ümber - täna 75$ barrel ja homme oodata meil uut bensiinihinna tõusu?
Korralik tõus alates 15 veebruarist:Bensiini hulgihind
Nafta täna ca 74.55...
Nafta hinnatõus on Eesti majandusele kasulik ja igati tervitatav!
1. Transpordihindade tõusu tõttu läheb importkaup kallimaks ja kohalik toode saab hinnaeelise.
2. Mõttekaks muutub biokütuste tootmine - kohalik põllumees saab tööd, väheneb import ja sõltuvus venemaast ja araabiast.
3. Väheneb niisma tüjatähja autodega ringikimamine ja õhk saab puhtam.
4. Hakatakse nafta asemel kütma puudega ja puiduhakkega. Kohalik põllumees saab tööd, Eesti saab võsast puhtaks väheneb import, väävliühendite saaste, sõltuvus...
5. jne...
See on eriti hea:

Väheneb niisma tüjatähja autodega ringikimamine ja õhk saab puhtam.
Kas see oli naljakas või ???
Keskonna puhtusest rääkimine on ju mingite friikide pärusmaa. Virutame aga hommikul linna sõites prügikoti autoaknast teepervele ja jälle on hea olla...