Modera (MODE)



AS Modera (REG: 11383889) on Eesti päritolu andmetöötluse ja programmeerimisega tegelev ettevõte, mis on välja arendanud digitaalse automüügi tarkvara.* Modera tarkvara on modulaarne ja pilvepõhine, AI-süsteeme kasutav CRM + müügiplatvorm, mis võimaldab automüüjatel digitaliseerida oma autode müümise protsessi.

Peamised verstapostid, kuidas jõuti Modera praeguse lahenduseni:
• 2009 - Modera meeskond saab kokku, et standardiseerida ja turule tuua automüügi veebilehed Nissanile ja tema edasimüüjate võrgustikule 7-s riigis;
• 2014 - süsteemile liideti kaasaegne CRM lahendus, et parandada kliendikogemust ja teha kliendile pakkumisi;
• 2017 - pilootprojektid Renault, Nisaani ja KIa brändidega niing nende edasimüüjate võrgustikus Baltikumis. Välja arendatud funktsionaalsus ja müügistrateegiate paika sättimine, et haarata koduturul võimalikult palju erinevaid brände enne suuremat turule tulekut;
• 2020 - end-to-end platvorm, mis katab digitaalselt kogu jaekliendile automüügi protsessi. Klientidena 32 autobrändi ja edasimüüjate võrgustikku.

Kolm värsket videot Modera ärist ja kasvuplaanidest: Modera Video Add 25 sec, Modera Intro EE, Modera 1min Intro.


Modera on oma tarkvara üles ehitanud moodulitele ja peamised moodulid on järgnevad: modera salesfront, modera trade in, modera ecommerce, modera webfront, modera showroom ja modera importer.

modera salesfront - peamine Modera tarkvara moodul. Salesfront on autonduse valdkonna kõige arenenum CRM ja on spetsiaalselt autotööstuse valdkonnale välja arendatud. St. kõik autotööstusele üleliiigsed ja mittevajalikud funktsionaalsused on eemaldatud ja alles on ainult need funktsionaalsused, mis on tarvilikud arutomüüjatele. Salesfront annab selge ülevaate igapäevastest ja peatselt saabuvatest tööülesannetest ja aitab ära lahendada enamuse peamistest automüügi valdkonnas tekkida võivatest probleemidest.

Vt. ka videod Youtubes: Modera SalesApp, Modera ShowTab, Modera SalesTab, Modera Webfront and Salesfront





Kodulehe andmetel on saadaval kolm erinevat hinnapaketti:



Aastased paketid maksavad 10x rohkem.


modera trade in - trade in on kasutatud autode müükivõtmise rakendus. Trade In rakendus võimaldab sõiduki kiiret müüki võtmist, annab sõidukile hinnaprognoosi ja aitab lahendada kõik ülejäänud vajalikud töölõigud.

Vt. ka video Youtubes: Modera Trade In App



Kodulehe andmetel on saadaval üks hinnapakett:



Aastane pakett maksab 10x rohkem.


modera ecommerce - ecommerce on omni-channel (mitmes kanalis) lahendus autotööstuses e-äri ajamiseks. Kuna e-ostlemine on võtmas jaekaubanduses üha suuremas mahus käivet ja kliendid on valmis ka autosid internetist ostmas, siis ecommerce annabki automüüjale võimaluse digitaalseks müügiks.








modera webfront - veebilehtede ehitamise platvorm, mis on valmistatud spetsiifiliselt autotööstuse vajadusi ja soove silmas pidades.

Vt. ka video Youtubes: Modera Webfront




modera showroom - showroom on mõeldud müügisaalide digitaliseerimiseks ja kaasajastamiseks, et kliendile paremat kogemust pakkuda. Lahendus on multifunktsionaalne, lihtsalt rakendatav (ei vaja IT oskusi) ja reaalajas.

Vt. ka video Youtubes: Modera Showroom - Queue system




modera importer - on pilvepõhine lahendus müügi jaotusvõrgu haldamiseks ja sõidukite tarnimise haldamiseks. See on mõeldud sõidukite importijale või OEM-le, kes tarnib sõidukeid jaotusvõrku. Programmist leiab jaotusvõrgu müügistatistika jm. andmed.










Praeguseks hetkeks on Modera platvorm nii palju arenenud, et on automüüja tarbeks võimeline katma kogu talle vajalikku automüügi protsessi, vajadusel multichannel (mitmes kanalis) funktsionaalsusega:





Modera kliendid on uute ja kasutatud autode müüjad, edasimüüjate võrgustikud, importijad, tootjad jt. autosektori esindajad. Platvorm toetab müügitegevust rohkem kui 30 brändile ja omab mugavat plug & play (lihtsalt ühenda & kasuta) integratsiooni võimekust rohkem kui 30 000 edasimüüja süsteemidesse.


Olulisemad kliendid hetkel:




Ettevõttel on hiljuti olnud kerge maksuvõlg, mis praeguseks on tagasi makstud:



Värskes börsiteates andis börs teada, et on aanud AS Modera aktsiate kauplemisele võtmise menetlus Nasdaq Balti alternatiivturule First North

Nasdaq Tallinna börs alustas laekunud dokumentide põhjal menetlust AS-i Modera aktsiate kauplemisele võtmiseks alternatiivturule First North.

Börs teavitab menetluse käigus Börsi Noteerimis- ja Järelevalvekomisjoni poolt vastu võetavatest otsustest eraldi.


Ärileht vahendab ettevõtte pressiteadet, mille kohaselt soovitakse raha kaasata Skandinaaviasse ja Kesk- ning Ida-Euroopasse laienemiseks: Alternatiivbörs saab täiendust. Eesti päritolu tarkvarafirma tuleb börsile
Eesti päritolu automüügi tarkvarafirma Modera kavatseb käesoleva aasta oktoobris viia oma aktsiad Nasdaqi alternatiivturule First North ja kaasata lisakapitali Skandinaaviasse ning Kesk- ja Ida-Euroopasse laienemiseks.

„Oleme kasvanud Baltikumis turuliidriks, nüüd soovime teha järgmise sammu ning võtta lähimate aastate jooksul TOP3 positsioon juba laiemalt Läänemere piirkonnas,“ märkis Modera juhatuse liige Raido Toonekurg.



Modera süsteemi kaudu on eri riikides müüdud ligi 25 000 sõidukit, mille tehingute rahaline väärtus ulatub üle 600 miljoni euro. Eestis on ettevõte saavutanud 60% turuosa. Modera tooteid kasutavad Toyota, Volkswageni, Renault’, BMW, Kia, Hyundai, Volvo, Mercedes-Benz maaletoojad ja edasimüüjad. Moderat nõustab advokaadibüroo Ellex Raidla.



* SIin ja edaspidi, kasutatud materjale ettevõtte kodulehelt. Ainult kokkuvõte, põhjalikumalt näed külastades ettevõtte kodulehte.

Oot, kas kliendid on need autofirmad, millede logod ülevalpool suurelt on.. või siis mingisugused firmad, mis müüvad nende autofirmade autosid kuskil riikides/piirkondades?

Vastata pole tegelikult vaja.
Viimasele küsimusele ja ilmselt ka teistele leiab vastuseid www.modera.ee/investor
Sellelt lehelt leiate ka 21.september toimunud 30 minutise webinari.
Tõstan Modera jutud ühte teemasse kokku:
"Raido"
Alates järgmisest esmaspäevast, 4.oktoobrist kuni 11.oktoobrini on võimalik märkida Modera aktsiaid. Ühe aktsia hind on 6,6 eurot ning maksimaalselt kaasame 1,99 miljon eurot, mille kaasame ettevõtte arenguks uutele turgudele ning uute toodete arendusse.

Oleme kokku pannud veebilehe investoritele www.modera.ee/investor , kuhu oleme koondanud kogu vajaliku info investeerimishuvi korral otsuse tegemiseks.

Sealt leiad meie webinari www.modera.ee/webinar , mida viis läbi Urmas Vaino ning seal tutvustame juhtkonna poolselt Moderat.

Üks tähtsamaid dokumente on Nasdaq Baltic poolselt kooskõlastatud ettevõtte kirjeldus www.modera.ee/ettevottekirjeldus , mis sisaldab kogu juriidilist ning ettevõtte finantside ning plaanide infot lähemaks tulevikuks. Selle dokumendi maht 37 lehekülge, et tasub võtta natuke aega sellega tutvumiseks.
Siit leiad Nasdaq Baltic poolse ametliku börsiteate meie uudisega https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=b917671d80b71f4db26bcac6020b84085&lang=et


"Brigadir"
Päris elavaks on siin turgudel läinud peale aastatepikkust koomat ;)

Mõtteid, kogemusi, tausta antud firma / omanikeringi ja IPO plaanide kohta?

Et siis lühidalt on tegemist automüügi ahelas pakutava CRM SaaS-iga. Soovivad laieneda Ida/Kesk-Euroopa(+ -)turgudele ja arendada veel täiuslikumat müügiprotsessiahelat. Pmst, et ühe automüügi lehe pealt saad (võrdleva?) nii liisingupakkumise, kui kindlustuse jmt, mis vaja peaks olema auto ostuga seotud (hiljem ilmselt ka tagasiloovutamisega?). Huvitavad mõtted poistel, kuid kas sellest piisab. Ei oska hinnata, bilanss ei ole ka midagi erakordset (igas mõttes).

Kellel lisainfot v teadmist, siis jagagu!

Disclaimer! Ei ole kuidagi seotud antud ettevõttega!


"tomv07"
Kas bilanss on konsolideerimata ja seega ei näe me kuskil 100% tütarettevõtte Modera Developments Ukraine LLC numbreid ja väärtust?

2021 aasta 6 kuu auditeerimata bilanss on lisatud. Oleks ilus lisada ka 6 kuu kasumiaruanne või vähemalt müügikäibe numbrid. Panen ise siia avalikud poolaasta andmed, teatmik ütleb 2021 482,7 k€ vs 2020 292,3 k€ YoY +65%, pole ju midagi häbeneda.


"Raido"
Tere,

Mõned mõtted vastuseks eelpool toodud kommentaaridele:
- Numbrid. Eks me teeme esmakordselt IPOt ning selle aasta esimese poole kohta said sisse jah bilansinumbrid ning minu arusaamisel me peame infot välja andma läbi börsisüsteemi. Seega jah nagu mainis eelpool kirjutaja, siis kasv on meil olnud viisakas, aga numbreid leiate avalikest allikatest.

- Automüügi ahelat kattev müügisüsteem ja erakordsus. Moderal lisaks CRM lahendusele, mis ühendatud tehaseinfo süsteemidega ka muud lahendused - veebilehed, trade-in ehk autode sisseost, logistika jne. Ehk suudame katta kogu automüügi ahela lisaks CRM-le. Samuti on meie unikaalsus see, et suudame ühendada autode hinnakirja/tehnilise info ning tarneinfo. Ehk tavapärase CRM´ga ei ole autosid lihtne müüja kuna müügiprotsessi osa näiteks ka autokonfiguraator, mis meie süsteemis olemas.

Samuti pole vähetähtis, et meie süsteemi kaudu müüdud üle 25 000 auto, mis mahult siis võrreldav Eesti aastase uute autode turuga. Ühe kliendi tagasiside on näiteks see, et nüüd ta ei kaota enam digitaalseid leade ehk kliendiinfopäringuid. Ka autovaldkonnas tuleb enamus päringuid digitaalselt ja kui sul jääb 40-50% leadidest õhku või jääb vastamata kiirelt, siis see päris suur kaotus müügis. Meie süsteemi abiga neid kadusid enam pole.

Tervitades,
Raido Toonekurg
Modera


"pingviin"
Kirjeldusest tekkis paar küsimust. Kuidas toode hinnastatud? Kas diileri läbimüügist (autode arv, ühiku summa või muu) sõltub toote teenustasu?


"Raido"
Toote hinnastamine.

1. Ettevõtte/diileri põhine - näiteks website´de puhul maksab iga diiler või tootja igakuist renti.
2. Kasutajate arvu põhine - näiteks toode Salesfront, seal sõltub palju kasutajaid ning kasutajate arvu põhiselt kuutasu. Samas ka moodulite/funktsioonide arv mõjutab kuutasu kasutaja kohta.

Lisan näite meie kodulehelt https://modera.com/salesfront/#pricing




"Solitary"
Kas saate selgitada 2021. aasta muutust omakapitalis? 2020. aasta 31. detsembri seisuga 1 889 248 eurot, juuni lõpu seisuga 2 313 000 eurot. Kas muutuse omakapitalis on põhjustanud poolaasta kasum (tundub vähetõenäoline vaadates eelmise aasta tulemust ja selle aasta prognoosi) või olete esimesel poolaastal raha kaasanud?


"Solitary"
"Solitary"
Kas saate selgitada 2021. aasta muutust omakapitalis? 2020. aasta 31. detsembri seisuga 1 889 248 eurot, juuni lõpu seisuga 2 313 000 eurot. Kas muutuse omakapitalis on põhjustanud poolaasta kasum (tundub vähetõenäoline vaadates eelmise aasta tulemust ja selle aasta prognoosi) või olete esimesel poolaastal raha kaasanud?


Eeldan, et osaliselt on tegu laenude konverteerimisega aktsiakapitaliks (31.12.2020 seisuga konverteeritavaid võlakohustusi 277 400 euro eest). Aga millest tuleb ülejäänud osa (146 352 eurot) omakapitali muutusest?
Alates tänasest saab märkida Modera aktsiaid.
Pakkumise teade
Pakkumise dokument

Modera pakub avalikult kuni 250 000 aktsiat ja ülemärkimise korral kuni 301 000 aktsiat, märkimishinnaga 6,6 eurot.
Märkimisperiood algab 4. oktoobril 2021 kell 10.00 ning lõppeb 11. oktoobril 2021 kell 16.00.

LHV kliendid saavad aktsiaid märkida kliendikontorites ja internetipangas "Raha kasvatamise" menüüs "Väärtpaberite märkimine" alajaotuses. Märkimiskorralduse esitamine maksab 3 eurot.

Otselink märkimisele ->
Vastuseks Solitary küsimusele: koosnes jah kahest osast - üks laenude konverteerimisest kapitaliks ning aktsionärid investeerisid täiendavaid vahendeid omakapitali.
Moderasse on investeerinud erinevates rahastamisvoorudes Timo Rein (Pipedrive asutaja ja tegevjuht), Peep Vain (Pipedrive esimene investor), Hannes Tamjärv (HTB Investeeringute OÜ), Thomas Padovani (adCash/Bellone Invest), Ants Vill (Skeleton CCO), Siim Viidu (Twilio CTO), Gert Jostov (Tecnhopolis Ülemiste CEO) Priit Vaikmaa (Textmagic CEO).
Kas tarkvara demo lahendust on võimalik ka testida? Kas arendusmeeskond on enda oma või ostate teenust väljast?
Tarkvara demo lahendus on olemas ja suunatud klientidele. Samuti paneme uutele klientidele püsti nn. trial keskkonna kui neil huvi tarkvara kasutuse vastu ning tavaliselt tõmbame sinna sisse ka esialgse info, et saaks aru kasutuseelistest reaalses elus. Kui teil endal soov näha demokeskkonda ja demoesitlust palun kirjutage raido.toonekurg@modera.com
Arendusmeeskond on meie enda oma. Mõningate projektide tarbeks, mis puudutavad integratsioone või kliendipõhiseid projekte kaasame ka partnereid. Partnerite kaasamine annab meile võimaluse kiiremini edasi liikuda oma arengus.
Modera tõi oma müügitarkvara välja 2017.a. Kui ma olen asjadest mingitki moodi aru saanud, siis see peaks olema see asi mis kasvu toob? Aruandeid vaadates selgub, et ettevõtte käive on olnud hoopis languses. Nüüd 4 aastat hiljem hakkab müük jõudsalt kasvama tänu IPOst saadud rahale?

Ja siin on mingi finantsmaagia millest mina aru ei saa:

On see üldse vastavuses hea raamatupidamistavaga? See rida miinus märgiga ei peaks olema?
Kas ettevõtte plaanides on Ameerika Ühendriikide turule siseneda? Kes on suurimad konkurendid ja mis on teie konkurentsieelis?
Vastuseks SideKick´le. Modera hakkas välja töötama oma autovaldkonna pakutavaud tooteid aastal 2017 ning klientidega suurema hüppeni oleme jõudnud 2021 aastal. Avalkest andmetest (teatmik.ee) leiate ka meie käibe kasvu, mis on 65% - 2021 1 p/a 482 728 eurot versus 2020 1 p/a 292 309 eurot.
Kapitaliseerime oma tehtud arendusi ning see on vastavalt raamatupidamistavadele ning selle heaks kiitnud tunnustatud audiitor. Lihtsalt öeldes on see sarnane kinnisvara arendusele, kus sa kõigepealt arendad midagi valmis ja siis rendid valmistatut välja ning teenid renditulu. Meie puhul ehitame tarkvara valmis ning rendime klientidele välja.

Vastuseks martinhold´le. Hetkel me ei plaani siseneda Ameerika Ühendriikide turule, kuid pikemas perspektiivis ei ole see välistatud.

Siinkohal lõik meie ettevõtte kirjeldusest, mille leiab https://modera.com/automotive-crm/wp-content/uploads/2021/09/AS-Modera-ettevotte-kirjeldus-1.pdf ning lk 18 on ka täpsem joonis, mida siia ei saanud kopeerida.

5.2. Turud ja konkurents
Modera pakutavad teenused on internetipõhised ega ole konkreetselt seotud geograafiliste turgudega.
Modera tegevus on hetkel keskendunud Eesti ja Baltikumi turgudele, kuid kavas on aktiivselt laieneda
keskendudes ennekõike Kesk- ja Ida-Euroopa regioonile.
Modera näeb, et hetkel puuduvad turul tema tegevuse otsesed konkurendid. On küll mitmeid erinevaid
teenusepakkujaid, kes pakuvad osa teenustest, mida pakub ka Modera, kuid võrreldavaid tervikliku
süsteemi pakkujaid ei leidu. Nii näiteks ei võimalda levinud kliendihaldustarkvarad MotorK ja OneDealer
sõidukite veebimüüki ega toeta ka müügisaali lahendusi. Väiksemad kohalikud teenusepakkujad nagu
Auto IT, Alkaali, fMade jt keskenduvad ennekõike veebilehtede loomisele, kuid ühilduvus
kliendiandmebaaside ja maaletooja laovarude infosüsteemiga toimub endiselt käsitsi.

Konkurentsi olukord turul
Eeltoodust lähtuvalt näeb Modera olulist kasvupotentsiaali, kuivõrd Modera teenuste pakkumisel eri
riikides ei ole olulisi takistusi. Infosüsteemid on arendatud rahvusvahelistena ning nende toimimist ei
mõjuta erinevad kultuuriruumid. Modera terviklik lahendus võimaldab klientidele oluliselt sujuvamat
teeninduskogemust ning teenusepakkujatele märkimisväärset aja ja tööjõu kokkuhoidu teenuste
pakkumisel.
See rida seal kohas põhjustab selle, et viimane rida on plussis. Tekitab mulje nagu firma oleks kasumis ja puha. Tegelikkuses on cash burn mitusada tuhat. Aga see on selles seisus firmade kohta fain. Lihtsalt mulje on vale.

Loodetavasti ei jää see üks poolaasta viimaseks/ainukeseks.
Kas CDK Global on ka konkurent? https://finance.yahoo.com/quote/CDK/
Kes ettevõtte CTO on ja mis tema taust?
CDK pakub DMS (dealer management system), mis osaliselt konkureerib ka Modera lahendustega. CDK on kasvanud läbi üleostude ja nende portfellis on ca 15 erinevat DMS süsteemi Euroopas. Enamus CDK lahendusi võib nimetada Legacy süsteemideks olles 30+ aastat vanad. Umbes 3 aastat tagasi võttis CDK vastu põhimõttelise otsuse avada oma süsteem 3ndatele osapooltele. Põhjuseks siis erinevata tänapäevaste lahenduste tekkimine (nagu ka Modera), kellega CDK ei jõua konkureerida, kuna Legacy toodet edasi arendada on kulukas. Täna on ka Modera CDK partnerprogrammi liige, mis võimaldab Moderal CDK klientidele oma toodet integreeritud kujul müüa.
CTO rolli täidab Kristjan Vaga. Tema taust on Skype´st, Swedbankist ning kunagisest eestimaisest XXL´st.
Lihtsalt lõbusa vahepalana. 2000ndate alguses investeerisin XXL aktsiasse 8 krooni tükk. Mõni aeg hiljem lugesin LHV foorumist (kirjutaja oli vist Graafik), et nägi kuidas XXL kontorist arvuteid minema tassitakse. Tormasin Swedpanga kontorisse ja müüsin XXL aktsiad 1 krooniga maha. :)
Kuidas tarkvara hinnakujundus toimub ja kui kerge/raske hindu tõsta? Kui lojaalsed ķliendid on ja kas on juhtumeid kus keegi on teie tarkvara kasutamisest loobunud?
"SideKick"
Lihtsalt lõbusa vahepalana. 2000ndate alguses investeerisin XXL aktsiasse 8 krooni tükk. Mõni aeg hiljem lugesin LHV foorumist (kirjutaja oli vist Graafik), et nägi kuidas XXL kontorist arvuteid minema tassitakse. Tormasin Swedpanga kontorisse ja müüsin XXL aktsiad 1 krooniga maha. :)

https://et.wikipedia.org/wiki/XXL.EE

Päris korralik wikipedialeht Pennu Computer/XXL kohta.