Saksa lennuhiid väärib eraldi teemat, lendab ka meie regioonis ja seetõttu rohkem silma all. Pole uudis, et lennundus on tervikuna läbimas aegade suurimat kriisi. 30% langus sektoris olnuks nohu, 9/11 oli praeguse kõrval jalutuskäik pargis. Vastavalt on käitunud ka aktsiakursid ning suuremast turgude taastumisest pole nad osa saanud- ja seda põhjusega. LHV kirjutas veidi ettevõttest siin: https://fp.lhv.ee/news/5540022. Siiski on ettevaatavalt väike glimmer of hope silmapiiril, lisaks suurtele riskidele. Lähemalt siin: https://finance.yahoo.com/news/lufthansa-plans-1-800-round-154835661.html. Muidugi seal asjaomaste jutus omajagu biased soovmõtlemist, kuid vaadates graafikuid, on ajalooliselt sellistest sündmustest siiski päris hea tootlus võimalik välja pigistada. Hetkel kauplemas P/B 0,36 peal.
https://arileht.delfi.ee/news/uudised/ryanair-vaidlustab-kohtu-kaudu-teistele-lennufirmadele-antud-riiklikke-abipakette?id=89877633
„Lufthansa käib ringi ja ahmib riigiabi kokku nagu purjus onu, kes joob pulmas kõikidest tühjadest pokaalidest. Nad lihtsalt ei saa sinna midagi parata,” märkis O’Leary intervjuus Bloombergile :P
„Lufthansa käib ringi ja ahmib riigiabi kokku nagu purjus onu, kes joob pulmas kõikidest tühjadest pokaalidest. Nad lihtsalt ei saa sinna midagi parata,” märkis O’Leary intervjuus Bloombergile :P
Mnjaa...ahvatlev, aga väga libe tee. Samas kui juba Buffet müüs kõik oma US airlinerid ära...veri on selles sektoris kindlasti tänavatel (ja see tähendab teadagi mida - hea võimalus vastuvoolu ujuda?- kuid kas seekord on kõik teisiti ja verd voolab varsti/sügisel veel?). Ja isegi kui praegu vaikselt avavad, siis paljudes riikides on 14 päeva karantiinõue pikalt veel (nt Norras kuni 20. augustini, 10 päeva küll) - mis tähendab, et välisturistid jäävad see hooaeg suuresti ära.
Ise ootan 2 kv tulemuste mõju ära, kuid eelkõige jälgiks mis viirusega järgmiste nädalatega saama hakkab.
Ise ootan 2 kv tulemuste mõju ära, kuid eelkõige jälgiks mis viirusega järgmiste nädalatega saama hakkab.
https://www.allgemeine-zeitung.de/ratgeber/reise/gesundheit-auf-reisen/eurowings-erweitert-mallorca-angebot-schon-im-mai_21675046
Artiklis öeldakse, et avatavatel liinidel esialgu turiste ei loodeta. Pigem lendavad ärireisijad, töölised ja kohalikud. See käib ka näiteks Hispaania, Itaalia ja Kreeka kuurortide kohta(Catania, Mallorca jt.). Juuni lõpuks oodatakse mahu taastumist kuni 1/3-ni pre-corona. Seni, kuni 2 nädalane karantiin jõus, midagi paremaks ei lähe. Küll aga tehakse võimude poolt erandeid karantiinist pääsemiseks teatud reisijagruppidele.
Artiklis öeldakse, et avatavatel liinidel esialgu turiste ei loodeta. Pigem lendavad ärireisijad, töölised ja kohalikud. See käib ka näiteks Hispaania, Itaalia ja Kreeka kuurortide kohta(Catania, Mallorca jt.). Juuni lõpuks oodatakse mahu taastumist kuni 1/3-ni pre-corona. Seni, kuni 2 nädalane karantiin jõus, midagi paremaks ei lähe. Küll aga tehakse võimude poolt erandeid karantiinist pääsemiseks teatud reisijagruppidele.
Kiidan teemaalgatust, kuna ka ise jälgin Lufthansat ja fanaatikuna lennundussektorit üldisemalt.
Kui jätta kõrvale küsimus "Kas olen targem/oman rohkem infot kui WB?", millele vastus on ilmselge ei, siis ka sellele vaatamata pean lennundust praegu liiga riskantseks/ebamääraaseks.
Enda tunnetus - olen töö tõttu enne koroonat väga palju lennus olnud, kuid nüüdseks püsinud ca 2,5 kuud kodus ja töö on saanud tehtud. Samasugune seis on ka 80%il klientidest. Olles klientidega iganädalases suhtluses, siis väga selge muutus on tunda - isegi olukorra taastudes on oodata vähem reisimist, kas selle tõttu, et kardetakse nakatumist ja ettevõtte töörütmi katkemist või siis selle tõttu, et on aru saadud, et kuulge, me säästame kümneid ja teinekord sadu tuhandeid kui reisime vähem. Ehk non-essential business travel on see, mis vähemalt 5+aastaks kindlasti kaob.
(Välis)turism sel aastal ilmselt ei taastu, sest taaskord klientidega või ka sõpradega välismaal suheldes on selge joon - siseturism - kas siis hirmust viiruse või patriotismist ehk support local. Spekuleerides, et teine laine ei tule nii tugev või ei tule üldse, siis ilmselt esimesed välisturismi pääsukesed võivad EU siseselt lendama hakata järgmisel talvel/kevadel kui inimestel on corona juba mälus hägustumas. Aasia ja L-Ameerika reisid ei taastu ilmselt enne järgmise aasta lõppu.
Nüüd seda kõike konteksti pannes, siis mina ootaks suuremat konsolideerumist Euroopas. Igasugused 2-5 mln elanikuga riikide lennufirmad peaksid kaduma (stiilis Airbaltic, Finnair) ja riiklikele regionaalsed liinid (stiilis helsinki-kuopio) tuleks hoida töös riikliku tellimuse alusel.
SAS võiks tegelikult valitseda kogu põhjamaade+baltikumi turgu võibolla ka Poola, kuid ilmselt Finnairi one-world kuuluvus seostab neid pigem näiteks IAG-ga. LOT võibolla ülevõtmiseks liiga suur tükk, aga SASLOT koos võiks olla juba tugev kooslus.
AF-KLM võiks rahumeeli TAPi ja hispaanlased enda hõlma alla võtta ja sakslased itaallased ning kreeklased.
Jääkski Euroopasse 4 suuremat tegijat, sekka ka siis mõned low-costid stiilis ryanair, easyjet, wizzair.
Ühesõnaga, kuna tulevikus on väga palju ebamäärasust, siis olen ma Lufthansa (ja ka teiste minu watchlistis olevate lennufirmade nagu SAS, AF, FINNAIR, RYAN) suhtes pigem hetkel skeptiline. Ei oska Lufthansale ka mingi korralikku valuatsiooni anda, sest valemis on väga suur muutuja ehk reisijate arv. Võib olla 0,8x, aga piisab koroona uuest lainest ja on 0,05x. Samas kui keegi peaks kahe jalaga maa peal olema, siis need võiksid ju sakslased olla.
Kui jätta kõrvale küsimus "Kas olen targem/oman rohkem infot kui WB?", millele vastus on ilmselge ei, siis ka sellele vaatamata pean lennundust praegu liiga riskantseks/ebamääraaseks.
Enda tunnetus - olen töö tõttu enne koroonat väga palju lennus olnud, kuid nüüdseks püsinud ca 2,5 kuud kodus ja töö on saanud tehtud. Samasugune seis on ka 80%il klientidest. Olles klientidega iganädalases suhtluses, siis väga selge muutus on tunda - isegi olukorra taastudes on oodata vähem reisimist, kas selle tõttu, et kardetakse nakatumist ja ettevõtte töörütmi katkemist või siis selle tõttu, et on aru saadud, et kuulge, me säästame kümneid ja teinekord sadu tuhandeid kui reisime vähem. Ehk non-essential business travel on see, mis vähemalt 5+aastaks kindlasti kaob.
(Välis)turism sel aastal ilmselt ei taastu, sest taaskord klientidega või ka sõpradega välismaal suheldes on selge joon - siseturism - kas siis hirmust viiruse või patriotismist ehk support local. Spekuleerides, et teine laine ei tule nii tugev või ei tule üldse, siis ilmselt esimesed välisturismi pääsukesed võivad EU siseselt lendama hakata järgmisel talvel/kevadel kui inimestel on corona juba mälus hägustumas. Aasia ja L-Ameerika reisid ei taastu ilmselt enne järgmise aasta lõppu.
Nüüd seda kõike konteksti pannes, siis mina ootaks suuremat konsolideerumist Euroopas. Igasugused 2-5 mln elanikuga riikide lennufirmad peaksid kaduma (stiilis Airbaltic, Finnair) ja riiklikele regionaalsed liinid (stiilis helsinki-kuopio) tuleks hoida töös riikliku tellimuse alusel.
SAS võiks tegelikult valitseda kogu põhjamaade+baltikumi turgu võibolla ka Poola, kuid ilmselt Finnairi one-world kuuluvus seostab neid pigem näiteks IAG-ga. LOT võibolla ülevõtmiseks liiga suur tükk, aga SASLOT koos võiks olla juba tugev kooslus.
AF-KLM võiks rahumeeli TAPi ja hispaanlased enda hõlma alla võtta ja sakslased itaallased ning kreeklased.
Jääkski Euroopasse 4 suuremat tegijat, sekka ka siis mõned low-costid stiilis ryanair, easyjet, wizzair.
Ühesõnaga, kuna tulevikus on väga palju ebamäärasust, siis olen ma Lufthansa (ja ka teiste minu watchlistis olevate lennufirmade nagu SAS, AF, FINNAIR, RYAN) suhtes pigem hetkel skeptiline. Ei oska Lufthansale ka mingi korralikku valuatsiooni anda, sest valemis on väga suur muutuja ehk reisijate arv. Võib olla 0,8x, aga piisab koroona uuest lainest ja on 0,05x. Samas kui keegi peaks kahe jalaga maa peal olema, siis need võiksid ju sakslased olla.
Graafik ilus ja täna ärkas unest, eks näis mis järgmine nädal toob (22september) . Kui elame üle siis big profit
Isikilik mulje, et FRA oli rahvast pilguni täis.
Lisaks see uudis:
https://www.err.ee/1608344897/usa-lubab-novembrist-riiki-vaktsineeritud-el-i-kodanikud
Lisaks see uudis:
https://www.err.ee/1608344897/usa-lubab-novembrist-riiki-vaktsineeritud-el-i-kodanikud
"havoc"
Isikilik mulje, et FRA oli rahvast pilguni täis.
Lisaks see uudis:
https://www.err.ee/1608344897/usa-lubab-novembrist-riiki-vaktsineeritud-el-i-kodanikud
ilmset pole sa seal käinud, kui ta tegelikult ka rahvast täis oli..
22.09 on käes kas keegi saab märkida uusi aktsiaid
Kas saan aru ,et iga olemasoleva aktsia eest saan märkida 1 aktsia 3,58 ga. Kas keegi oskab õelda kas seda oleks võimalik ka lhv kaudu märkida või kust seda saaks teha
Oli endal sama küsimus. Uurisin Swedist. Kinnitati, et 24.09 tekib netipangas aktsiaid omanutel võimalus lisaemissioonis osaleda. Samuti lubati sel kuupäeval märkimisõigused kontole kanda.
Siin sama lugu nagu LHVga selles osas, et mõistlik on kas märkida või õigused müüa.
Xetra juba kaupleb uue hinnaga aktsiaga ja märkimisõigustega. Me siin kaugel Eestis peame veel märkimisega seonduva osas ootama.
Siin sama lugu nagu LHVga selles osas, et mõistlik on kas märkida või õigused müüa.
Xetra juba kaupleb uue hinnaga aktsiaga ja märkimisõigustega. Me siin kaugel Eestis peame veel märkimisega seonduva osas ootama.
Jah, märkimissuhe on 1:1 hinnaga 3,58 EUR.
Kui kedagi huvitab, siis info siin:
https://investor-relations.lufthansagroup.com/fileadmin/pm/share-bonds/capital-increase/files.php
https://investor-relations.lufthansagroup.com/fileadmin/pm/share-bonds/capital-increase/files.php
LHV infotelefonist öeldi märkimise kohta, et oodatakse hetkel ise ka infot välismaaklerilt. Loodetavasti see nädal.
IB süsteemis on see otsus korporatiivsete sündmuste all.
"InvestorTom"
LHV infotelefonist öeldi märkimise kohta, et oodatakse hetkel ise ka infot välismaaklerilt. Loodetavasti see nädal.
Jah, LHV samuti eilsest nii märkimisõiguse müük ja märkimine võimalikud.
LHV kliendid, kes omasid Lufthansa aktsiaid enne õiguste saamise ex päeva saavad osaleda sündmuses läbi internetipanga menüüpunkti "Raha kasvatamine" -> "Korporatiivsed sündmused".
Õigused on kaubeldavad sümboli LHAR all.
Õigused on kaubeldavad sümboli LHAR all.
Keegi teab, kuidas Swedis see käib?
andrus110
Nüüdseks peaks sul olema kontol märkimisõigus(ed)- Lufthansa sub right, mida saad osta- müüa turuhinnaga. Korporatiivsete sündmuste all on märkimised/ pakkumised. Seal saad oma märkimisõigusi kasutada uute aktsiate märkimiseks. Kui ei soovi märkida, müü need hiljemalt 30.09 maha, muidu aeguvad kasutuna.
Nüüdseks peaks sul olema kontol märkimisõigus(ed)- Lufthansa sub right, mida saad osta- müüa turuhinnaga. Korporatiivsete sündmuste all on märkimised/ pakkumised. Seal saad oma märkimisõigusi kasutada uute aktsiate märkimiseks. Kui ei soovi märkida, müü need hiljemalt 30.09 maha, muidu aeguvad kasutuna.
hetkel on LHAR turuhind 2.7x, kas see tähendab, et saab endale aktsiaid soetada alla märkimishinna, mis on 3.58?