Kellest saab Henry Ford vol.2?

Kütusehinna lähenedes 30-le kroonile on iga päästev messias oodatud. Erinevalt varasemast, kus alternatiividele põrnitseti altkulmu, on asutud tegude kallale. Turul on juba premium hinnaklassi elektriautod Tesla Roadster(http://www.teslamotors.com/) ja Fisker Karma(http://www.fiskerautomotive.com/), mis näitavad oma dünaamika(0-100/3.9sek) ja eriti kütusehinna (USA elektrihindade juures vähem 2 USA senti miili kohta) poolest tagatulesid enamikule konkurentidele. Põnevam pool antud teema juures on aga tehnoloogia juurutamine massidesse (ja kes sellest enim võidavad).

Aastaks 2010-2011 on GM planeerinud Chevy Volt turuletoomise (http://gm-volt.com/chevy-volt-reasons-for-use-and-cost-of-operation/), mis peaks seinakontaktist laetavate autode tehnoloogia ukse massidele avama. Plug-in autosid arendavad ka Nissan, Honda ja Toyota, kuigi nende plaanid on veidi realiseerumisest kaugemal kui GMil. Elektriautode kõige keerukamaks osaks on akud, olles ka ka ainukeseks osaks autost, mida suured firmad peavad hankima mujalt kui enda korporatsiooni seest. Kas keegi on veel antud teemat uurinud ja teaks, millistele ettevõtetele antud juhul panustada?

Ma arvan, et Henry Ford 2 saab eesti mehest, kes tutvustas viimasel Motorexi järeltulijal elektriautot. Track recordit arvestades on mehel potentsiaali küllaga.
Nanosafe- toodab aku Lightningule.
http://www.lightningcarcompany.co.uk/
http://www.pmlflightlink.com/
http://www.altairnano.com/investors.html

paar linki kah
miks just akuautod? kas kütuseelemendil on vähem lööki/tulevikku? praegu vist suurtootjad huvitatud rohkem mobiili/lappari mõõtu seadmete toiteallikate turust, ehk vähe kaugem tulevik siis ..

viimasel ajal on väga palju muutusi olnud genitehnoloogias, ootame ka sealt midagi? mingi taim, bakter - ühesõnaga, miski/keski elus, mis eluandjast Päikesest energiat püüab ja otse või pisikese destillerimise järel "paaki" valatakse

ühe lingi leidsin ka physorg lehelt
elektriauto- st et pole enam bensiini ja muid jaamu, pole hooldusi, pole enam eriti ülide äri, määrete äri samuti hooldus, teenused. seepärast polegi "keegi" suuret eriti huvitatud elektriautodest mida iga tarbija kodus võiks lihtsalt laadida ja hooldus oleks minimaalne- see ei tooks ju naftafirmadele mitte midagi sisse. Huvitav värk oli ikka selle 90.ndate ajal ev-1 ga mis väevõimuga nende omanike käest ära korjati.(töötasid, väga ei lagunenudki) sellekohta isegi film ju tehtud "who killed electric car"
parandus- mitte omanike vaid rentnike käest ära korjati.
Aga mõtteviis on jäänud. Elektriautot kiputakse ikka rendiautoks pakkuma.
tata ja suruõhumootoriga autod löövad platsi puhtaks
suruõhuga see probleem et nagu diiselmootoriga- lärm suur- ise eelistaks vaikset elektrisahinat
Annelix, tänud asjalike viidete eest!

Ise usun elektriautosse väga lihtsal põhjusel - tehnoloogiad on kõik juba olemas, käib ainult täendamine - paari-kolme aasta pärast on plug-in autod ka suurkorporatsioonide gm-toyota-nissan-honda seeriatootmises. Olulised on ka dünaamilised näitajad, mis ei jää, nagu tavaliselt igasugustel "alternatiividel" (ka suruõhuauto oma lärmiga), millegipoolest maha olemasolevatest autodest, vaid isegi ületavad neid. Ja mis peamine - masside ootused mingigi leevenduse leidmiseks kütusehindadele on ülisuured. Üsna kindel on, et barrel lööb 150 dollari piiri üsna peatselt, mis kruvib odavama kütuselahenduse ootusi veel kordades üles. Seepärast ootangi EV autodest hitti (on ka puhtalt emotsionaalseid ajendeid, näiteks entusiastide tehtud EV kiirendusvõime 0-100/2,5sek, lüües sellega isegi bugatti 1000hj looma).

Kuid peamiseks motivaatoriks ikkagi barreli hind, mis oli aastal 1998 veel keskmiselt 12 $ (sõnadega: kaksteist taala) barrel !!!
Kes autonäitusel ei käinud ja sellest masinast juhuslikult rohkem ei tea, siis võtke ette ZEV Smiley tutvustus viimases Autolehes ja mõelge rahulikult, kas te oleksite ikka nõus seda neljarattalist rollerit väikeauto hinnaga soetama?
Olematu turvalisus (isegi ABS ja juhi turvapadi puudub, muudest lisadest rääkimata) ja mugavus koos kaasliiklejaile jalgujäämisega tähendab seda, et tegelikult selliseid autosid saab kasutada üksnes suveperioodil ning esialgu on naftabarrel ikka piisavalt odav.
Masside ootused on suured, kuid see on ohtlik. Kõrgekskruvitud ootuste järel on ka pettumus kiire tulema.
tekib küsimus, milleks see väike 4-runner vajalik on? arvan, et siiski see bimbokultuur koos suurte 4-veolistega šhoppingul käia- saab meil varsti läbi. Väikest autot on ka võimalik turvalisena ehitada.
Just nimelt. Ainult et elektriauto eelised sisepõlemismootori ees on ennekõike väiksemate autode puhul. Kuid klassikaline otto- või diiselmootoriga väikeauto võrdse mugavus- ja turvavarustuse juures on elektrimobiilist liiga palju odavam, et naftahind 130 dollarit barrelist kedagi eelistusi muutma sunniks. Eriti meie põhjamaa kliimas. Siin elektrimobiil veel niipea läbi ei löö (eeldusel muidugi, et naftatootmises mingit globaalset jama ei tule).

Hoopis olulisem nafta hetkehinnast on viimasel ajal toimunud globaalne muutus inimeste teadvuses. Ollakse hakanud olemuslikult mõistma ja tunnetama, et alla saja dollari barrel on igaveseks ajalugu. Selle teadmise jõudmine alateadvusse võttis paar aastat aega (isegi ruttu), aga teist otsa pidi on tänu sellele tee säästuautodele valla. Kui nüüd elektri salvestamise tehnoloogia ka veel kunagi järele jõuaks...
Põhjamaades kindlasti see kiiresti kanda ei kinnita (kuigi seeriatootmise EV'd on mõeldud opereerima kuni -25C). Aga küsimus oligi rohkem trendis - kahe aastaga veel midagi ei juhtu, aga kui esimesed EVd on seeriatootmises, hakkab jää murduma. Murdumise kiirus oleneb siis juba barreli hinnast. Seeriatootmine on lihtsalt tähtis punkt ühel põhjusel - EV autod ilmuvad siis esmakordselt välja korralikena - mugavusvarustus ja dünaamilised näitajad samad/paremad mis tavalistel autodelgi. Enne seeriatootmist eksisteerinud katsemudelid on loomulikult mingid alumiiniumraamile ehitatud suvakastid, mis lähevad korda ainult keskkonnafriikidele.

Aga kui kellelgi on veel ideid, milliseid antud temaatikaga seotud ettevõtteid silmas pidada ja investeerimise mõttes luubi alla võtta, andke head nõu :) Ise arvan, et 5-10 aasta perspektiivis võib siin teha kasulikke liigutusi.
Üks H.Ford igatahes likvideeritud:Professor Farrell "was working on batteries that would go into the plug-in hybrids..." ...report commissioned by Gov. Arnold Schwarzenegger. Pisut fantaasiat ja uus filmistsenaarium tulemas?
http://auto.delfi.ee/autondus/world/article.php?id=18991050&l=wauto

ja siit üks uudis isetegijatele, eriti škoda fännidele.
Velikij

kui ykspäev hiinlased ostustaks et neil on sama palju autosid vaja kui ameeriklastel ma arvan et küll ostaks me kõik endale selle ZEV Smiley või misiganes asja mis liigub ilma naftata. :)
ZEV Smiley ja muud EV-d nüüd ka Eestis kohal ja igaüks kel huvi saab neid uurida-puurida-tellida
Counterfeit Smart FourTwo Factory In China

Hiina kvaliteet ja tootmise tehnilise tase on muidugi muljetavaldav, kõva kodu-tuuneri kräpp. Pakun, et isegi mossega kokku põrgates ei jää sellest käkist midagi järele, lisaks on võimalik tagantsissesõidu korral saada akuga neerudesse........