Kas Interneti reklaam toob raha tagasi?
Ja kimbuke võimalikke vastuseid:
Võib-olla on internetireklaam veel liiga noor, et küsimusele õiget vastust oodata.
Internet on ju oma olemuselt otsimissüsteem: kas me tõesti nähes ahvatlevat pakkumist unustame otsitava ja tõttame uurima, mida meile pakutakse
Või võtame bannerreklaami, kas on nii, et kui bannerile veel ei klikita, siis pole temast ka kasu?
Aga, see on ju eranditult sihtrühmadele orienteeritud reklaam kuidas saab kahelda internetireklaami efektiivsuses?
Intenreti eiramine on mõtetu, siin on maksujõulist publikut mitmeid kordi rohkem, kui tavalises maailmas.
Mida arvata?
Ja üks põhjus,miks ma siiani veel maksujõuline olen,on see,et ignoreerin reklaame tarbija positsioonilt lähtudes.;-)
Vajaduse korral leian ise soodsaima või vajaliku pakkumise.Selles ju interneti eelis ongi.
Pealegi,kui pole netis reklaamitava kaubaga seonduvat tehingut võimalik sooritada kogu ulatuses online...Milleks siis tulla end neti peale reklaamima?
firmade esmaseks neti-mureks peaks olema siiski asjaolu,et produkt mõnel otsimismootoril kahe silma vahele ei jääks.Vilkuvad bännerid on harakatele,kes iga läikiva asja maast ülesse korjavad.Aga nohh,asjalugu,kuidas harakatelt ka raha välja meelitada,see kuulub aga jahh,kahjuks juba,hetkel tasuliste teenuste hulka.
:-)
kahjuks totaalselt passiivse tarbija seisukoht
teremere,
mul ei jää Sinu käest muud küsida kui
ad-free
or
pay-per-view
teades vastust juba ette:)
õige kui müüd interneti kaudu müü korralikult,
ja otsimismootori jaoks saidi konfigureerimist kohtab eestis harva
Nohh,ühesõnaga kui Eesti firmad oma toodete müümisele("otsimismootori jaoks saidi konfigureerimisele") ei mõtle,ei maksa ju pahandada,et äri ei edene.Internet on andud meile kõigile globaalse turu ja kui sellist võimalust ei kasutata,tuleks vaid süüdistada ise-ennast.
Nii et, keda otsimismootoris olemas ei ole,seda pole olemas...
see asi töötab ikka nii,et tuleb saidile ära peita tekst a la "parim maakler firma", the "best broker firm"...jne.
Küll siis otsijad otsitava teksti ülesse leiavad.
Aga nohh,selleks et otsimismootoreid konfida,tuleb lihtsalt seda fraasi niikaua konkreetsesse otsimismootorisse taipida,et su firma esimese 10 otsitava saidi hulka jõuaks.Nohh ja edaspidi on vaja vaid konkurentidega võidu oma saiti otsimismootoritest otsida,et esikümnesse pidama jääda.
Mida ma teeksin LHVD otsimiseks internetist:
1. toksin www.lhvd.com, net, ee.
2. võtan yahoo, neti, altavista, www-värgi ja otsin lhvd-d
3. läheksin üldkasutatavasse portaali vaataksin, kas seal kusagil vedeleb LHVD minibänner.
4. ketraksin nendes portaalides olevaid puustruktuure kuni LHVD leidmiseni.
Edasi järgneb juba tsükkel kuni väsimuseni. LHVD asemel tulevad sõnad Lõhmus Haavel Viisemann, LHV, lhvdirect, termere, graafik ja ma ei tea mis veel.
Kui on huvi weebipromo vastu, tere tulemast http://my.tele2.ee/russer/english.html
Otsingumootori promotsioon eestikeelne PDF white paper (54,7KB)>>
priit
naiivne jutt. see, kas reklaamija on "Eesti firma" või hoopis Türgi, Nigeeria või Palo Alto resident, ei mängi antud küsimuses mitte mingit rolli.
see kuidas müüakse, tuleneb puhtalt sellest, mida ja kellele müüakse.
99% juhtudest annab parima tulemuse integreeritud turunduskommunikatsioon. isegi oma tagasihoidlike investeerimisteadmiste juures julgeks siinkohal tuua paralleeli portfelliteooriaga: Sinu väide kõlab kui "Eesti firmadele on taskukohased 2 konkreetset penny stock'i, blue chip'e ei soovita". oma turundusplaani (portfelli) komponente valesti komplekteerides on väga lihtne saavutada (mis siis, et näiliselt väikese rahaga) nulltulemus.
sC
Teema | Otsingumootori promotsioon | Banner |
Hind | Teenusepakkujad võtavad kindlat kuutasu, mis sõltub töömahust. Teenuse alustamise tasu 16 000 - 17 500, kuutasu ca. 5000 krooni. | 5000 krooni eest saab mõned päevad bannerreklaami kohalikes portaalides nagu näiteks Delfi või Mega. |
Efektiivsus | NPD Group uuringu andmetel tehakse 55% Internetiostudest otsingumootorite kaudu leitud lehekülgedel. | NPD Group uuringu andmetel ainult 9% Internetiostudest tehakse bannerite kaudu leitud lehekülgedel. |
Rahvusvaheline ulatus | Otsingumootoreid kasutavad sajad miljonid inimesed. Ärikontaktid rahvusvehelisel tasemel. | Rahvusvahelisel tasemel bannerreklaami tellimine on Eesti firmade jaoks liiga kallis. |
Aeg | Otsingumootorites heade positsioonide saamine võtab keskmiselt aega 3 - 6 kuud. | Kui tellite banneri mõnes portaalis on seda kohe näha. |
Palun ütle, kuidas on võimeline Eesti ettevõte rahvusvahelisel tasemel turunduskommunikatsiooni läbi viima nõnda, et firma ei peaks kulutama kogu oma raha? Milline on see õige mix?
Priit
Teema | Otsingumootori promotsioon | Banner |
Asukoht | Otsingumootorile end nähtavaks tegemisest piisab hakatuseks rea süntaksi tudeerimisest. Samuti võiks otsimootorile olla nähtav nende jaoks konfigureeritav otsifail. | Võib asuda kliendirühmaga seotud leheküljel. Banner ei pea olema suur, piisab ka killukesest. Netiajastul on firma tõsiselt võetav, kui ta oma bannerit ülal hoiab. |
Efektiivsus | Otsimootorite kaudu satub kliendiks juhuslik klient või selline, kes on teadlik teenusepakkuja olemasolul. | Banneri puhul on tegemist suunatud reklaamiga. Siin oleks kohane võrdlus välireklaam vs. meediareklaam. |
Muud | Kuigi arvatakse, et internet on otsene rahvusvaheline äri, see tegelikult seda pole. Selleks, et LHVD läheks Lätti, peab ikkagi alustama uut äri. | Banneri sisse saab mõnede portaalide juures ehitada minirakendusi (valuuta või aktsia valik jt.) |
Tänud | Aitäh priidikule selle kaudu formateerimise võimaluste tutvustamise eest! |
Siin ei saa võrrelda tavareklaami internetireklaamiga, samuti on kohatu lugeda virinat vilkuvate bannerite üle- reklaam peab ju näha olema.
Kindlasti on internetireklaamil ka miinuseid. Siin sooviks nende kohta saada asjalike kommentaare.
Mulle tundub, et Sinud definitsiooni järgi on "rahvusvahelisel tasemel turunduskommunikatsioon" näiteks Microlinki bännerid C|Neti iga viimase kui lehe domineerival kohal. Pluss Yahoo & MSN & veel paar kallimat kohta.
Loe mu eelmine postitus uuesti läbi: vahet pole, kas reklaami teeb ntx Microlink ja kas Microlink on antud hetkel Eesti, Läti või Ameerika firma. Kui reklaamijal globaalselt konkurentsivõimelist (veel parem unikaalset) toodet taga ei ole, siis loomulikult ei teeni ta seda raha tagasi.
Milline on see õige mix?
Sellises vormis küsimus ei kinnita just Su pädevust antud teemal sõna võtmiseks... ;) Vastus sõltub näiteks:
1) tootest / sõnumist
2) selle hetkepositsioonist
3) sihtrühma(de)st
4) soovitavast reaktsioonist (lihtsalt branding, kohene online-müük, mida iganes)
5) kampaania eelarvest
n) ... ja veel paarist "pisiasjast"
Tule konkreetse tootega ja saad vastuse. Kahjuks mitte enam tasuta muidugi.
sC
PS: väike vihje veel: anno 2001 sisaldab parimat tulemust andev mix tõenäoliselt kaalutud koguses kanaleid nii uuest kui vanast meediast.
Eesti bänneripinna pakkujate turg on täna absurdes seisus tänu domineerivale hinnaühikule "päev".
Reklaamiklient maksab ntx 900 krooni & ei saa olla iial ette kindel, kas ta saab selle eest seekord 500 või 50,000 kontakti. Ja kontakt on just see, mida ostetakse, ehk siis selle eest peaks ka maksma.
Õnneks DoubleClick (nende DART-tehnoloogia puhul ostad Sa sihtrühmi & reaalseid kontakte, mitte saite & kalendripäevi) juba liigutab ennast Eestis, hetkel ühinenud saidid veel väiksemat sorti (zetu.net, uuno.ee, sekretar.ee, etc), aga ehk kunagi murduvad ka Delfi & Mega jt läbipaistmatud majasisesed meediaosakonnad.
sC