Hagen Bikes Holding AS aktsiate esmase avaliku pakkumise teade
Hagen Bikes Holding AS (registrikood 16358778, Kopli tee 1/2-5, 75312, Rae vald, Eesti, edaspidi Hagen või Emitent) korraldab oma aktsiate esmase avaliku pakkumise. Pakkumise aluseks on Hageni poolt koostatud ettevõtte kirjeldus, mis on kättesaadav Hagen kodulehel https://kpcyclery.com/wp-content/uploads/2021/11/Lisa-4-Hagen-Ettevo%CC%83tte-kirjeldus.pdf. Kuna pakkumise kogumaht jääb alla 2,5 miljoni euro, ei koostata ega avalikustata avaliku pakkumise prospekti. Aktsiaid pakutakse avalikult ainult Eestis ja mitte üheski teises jurisdiktsioonis.
Hagen juhatuse liikme Kaspar Peeki kommentaar:
Hageni eesmärk on populariseerida jalgrataste kasutust linnakeskkonnas ning muuta jalgrattad eelistatud sõiduvahendiks ka kõigile neile, kelle igapäevased tegevused hõlmavad laste, trennikoti ja nädalase ostukorvi vedamist. Hageni arendatud kastirattad on innovaatilised, mugava disainiga, kerged ja kiired. Hagen on jõudnud kiire kasvu faasi ning plaanib lähiaastatel oluliselt suurendada tootmismahte ning laieneda Euroopa suurimatele rattaturgudele – Saksamaale ja Prantsusmaale. Seal näeme potentsiaali tulevikus müüa kuni 10 000 ratast aastas. Aktsiate pakkumise ja Nasdaqil kauplemisele võtmisega soovime seda kasvulugu jagada ka kõigi märkijate ja tulevaste investoritega.
Ülevaade pakkumise olulistest tingimustest
Avalikult pakutakse kuni 190 000 Hagen lihtaktsiat.
Pakkumise eeldatav tulu on ligikaudu 501 600 eurot. Hagen kavatseb pakkumise tulu kasutada tootmisvõimsuste suurendamiseks, tootearenduseks ja uutele turgudele laienemiseks. Täpsemalt kasutatakse tulu Hageni tootmise koondamiseks ühte asukohta ning investeeringuteks uutesse seadmetesse ja töötajatesse. Tootearenduses kavandatakse lähiajal uue mudeli lansseerimist ning lähiaastatel on kavas laieneda Saksamaa ja Prantsusmaa turgudele.
Pakkumises on õigustatud osalema juriidilised ja füüsilised isikud Eestis.
Pakkumisperiood, mille jooksul on võimalik aktsiaid märkida, algab 29. novembril 2021 kell 10:00 ning lõpeb 10. detsembril 2021 kell 16:00 (Eesti aja järgi).
Pakutava aktsia hind on 2,64 eurot, millest 0,10 eurot on nimiväärtus ja 2,54 eurot on ülekurss. Märkida saab üksnes täisarvu aktsiaid.
Investor, kes soovib esitada märkimiskorraldust, peab selleks ühendust võtma oma Eesti Väärtpaberite Registris avatud väärtpaberikonto halduriga.
Olulised kuupäevad
Alltoodud ajakavas on toodud pakkumisega seotud olulisemad kuupäevad.
29. november 2021 kell 10:00 Pakkumisperioodi algus
10. detsember 2021 kell 16:00 Pakkumisperioodi lõpp
13. detsember 2021 või sellele lähedane kuupäev Pakkumise tulemuste avalikustamine
15. detsember 2021 või sellele lähedane kuupäev Aktsiate ülekandmine investoritele ja aktsiate eest tasumine
29. detsember 2021 või sellele lähedane kuupäev Esimene kauplemispäev First Northil
Märkimiskorralduse vorm
Väärtpaberikonto omanik: [investori nimi]
Väärtpaberikonto: [investori väärtpaberikonto number]
Kontohaldur: [investori kontohalduri nimi]
Väärtpaber: HAGEN BIKES HOLDING AKTSIA täiendav 2
ISIN-kood: EE3801088404
Väärtpaberite arv: [aktsiate arv, mida investor soovib märkida]
Hind (ühe aktsia kohta): 2 eurot ja 64 senti
Tehingu summa: [aktsiate arv, mida investor soovib märkida, korrutatuna hinnaga ühe aktsia kohta]
Vastaspool: Hagen Bikes Holding AS
Vastaspoole väärtpaberikonto: 99110716017
Vastaspoole kontohaldur: AS LHV Pank
Tehingu liik: märkimine
Arveldusviis: väärtpaberiülekanne makse vastu
Jaotusreeglid
Hagen otsustab pakkumise aktsiate jaotamise oma äranägemise järgi pärast pakkumisperioodi lõppu 13. detsembril 2021 või sellele lähedasel kuupäeval. Jaotamisel koheldakse kõiki investoreid samade asjaolude juures võrdselt, kusjuures Hagen jätab endale õiguse eelistada olemasolevaid investoreid ja Hageni töötajaid.
Enne Hagen aktsiatesse investeerimist palume tutvuda ettevõtte kirjeldusega tervikuna ning vajadusel konsulteerida asjatundjaga.
Rataste hinnad tunduvad konkurentidega küllaltki samas vahemikus, pigem veidi kallimad. Võrreldes eelmise aastaga 5x kasvu on ilus number, kuid praeguseks 70+ müüdud ratast selle kõrval mitte nii väga.
Ise reklaami kohta väga miskit välja ei lugenud, mida ja kus tehakse et 2022 aastal 250 ratta piir ületada, edasi juba 1000 jne.
Mida teised arvavad?
Ise reklaami kohta väga miskit välja ei lugenud, mida ja kus tehakse et 2022 aastal 250 ratta piir ületada, edasi juba 1000 jne.
Mida teised arvavad?
Lugesin ja kuulasin antud ettevõtte kohta.
Lugesin siis nende pdfi ja kuulasin geeniuses investeerimistundi.
Mis on hea, on see, et ettevõte tegutseb ikkagi Eestist väljaspool ja meeskond tunneb asja.
Vaatasin ka numbreid ja tekkis natukese küsitavusi.
01.09-30.09.2021 tehti müki 79 942 eest ja 2022 tehakse 773 000 eest, kust selline müük tuleb, kas juba on olemas ettemüüdud tooted või kust selline 10x prognoos?
Lisaks kaubad,toore,materjal ja teenused olid -75k ülal toodud perioodil. Kuidas see arvutatud on? Mida see miinus peaks ütlema, et teil oli lao jääke üle? 2022 prognoosiks on 491k kaubad, toore, materjal ja teenusele, see teeb ca pool müügist ja tendents tundub sama olevat, miks ei nähta vaeva, et asi oleks efektiivsem või vabanduseks on see, et kõikjal maailmas toorained ainult tõusevad?
Lisaks tööjõukulud 01.09-30.09.2021 oli -54k. Loen, et 2022 tuleb juurde 9 inimest ehk siis 2022 on kokku 16 inimest? Võttes kirve meetodi, siis see teeb ca 1150 euri/neto inimese palgaks, kas sellise palgaga leiate Eestis inimesi, et pakkuda kvaliteeti, nagu mainite? Rõhutate ka üle, et kaadrivoolavus tuleb ja pigem liigutakse erinevatele ametitel, ise pakun, et pigem liigutakse ettevõttest välja..
Ettevõtte puhaskasum on siis -83.5k, kohustusi kokku 57k, mida need kohustused katavad, milleks need võetud on?
Sisuliselt näen, et ettevõtte üritab lõpp kokkuvõttes olla vahendaja, saan aru, et 3d joonised saadate koostööpartnerile/tele, kes lasevad mõõdud välja ja koha peal keevitate kokku? Või ka keevitusteenus on tulevikus plaanis sisse osta?
Kõik muud jupid tellitakse ka mujalt, seega jutt, et kõik toimub "in house" tundub vägagi kahtlane.
Juppe - käiguvahetajad, hammakad jne tellite nagunii mujalt, ning arvestades, millised metsikud tarneraskused on näiteks hammakate puhul, siis ma ei suuda ettekujutada, kust te suudate teha 773k eest müüki teha?
Seega küsiks, selgemalt, et
1. Kuidas plaanitakse 773k müük teha 2022 valmis teha?
2. Miks ei nähta vaeva, et asi oleks efektiivsem või vabanduseks on see, et kõikjal maailmas toorained ainult tõusevad?
3. Palju on koostööpartnereid ja mis lepinguid neid seovad, kui suur on tõenäosus, et koostööpartnerid üle lasevad?
4. Mis moodi lahendate tarne probleemid 2022 aastal?
5. Mitu ratast on plaanis 2022 aastal valmistada?
Parimat,
Lugesin siis nende pdfi ja kuulasin geeniuses investeerimistundi.
Mis on hea, on see, et ettevõte tegutseb ikkagi Eestist väljaspool ja meeskond tunneb asja.
Vaatasin ka numbreid ja tekkis natukese küsitavusi.
01.09-30.09.2021 tehti müki 79 942 eest ja 2022 tehakse 773 000 eest, kust selline müük tuleb, kas juba on olemas ettemüüdud tooted või kust selline 10x prognoos?
Lisaks kaubad,toore,materjal ja teenused olid -75k ülal toodud perioodil. Kuidas see arvutatud on? Mida see miinus peaks ütlema, et teil oli lao jääke üle? 2022 prognoosiks on 491k kaubad, toore, materjal ja teenusele, see teeb ca pool müügist ja tendents tundub sama olevat, miks ei nähta vaeva, et asi oleks efektiivsem või vabanduseks on see, et kõikjal maailmas toorained ainult tõusevad?
Lisaks tööjõukulud 01.09-30.09.2021 oli -54k. Loen, et 2022 tuleb juurde 9 inimest ehk siis 2022 on kokku 16 inimest? Võttes kirve meetodi, siis see teeb ca 1150 euri/neto inimese palgaks, kas sellise palgaga leiate Eestis inimesi, et pakkuda kvaliteeti, nagu mainite? Rõhutate ka üle, et kaadrivoolavus tuleb ja pigem liigutakse erinevatele ametitel, ise pakun, et pigem liigutakse ettevõttest välja..
Ettevõtte puhaskasum on siis -83.5k, kohustusi kokku 57k, mida need kohustused katavad, milleks need võetud on?
Sisuliselt näen, et ettevõtte üritab lõpp kokkuvõttes olla vahendaja, saan aru, et 3d joonised saadate koostööpartnerile/tele, kes lasevad mõõdud välja ja koha peal keevitate kokku? Või ka keevitusteenus on tulevikus plaanis sisse osta?
Kõik muud jupid tellitakse ka mujalt, seega jutt, et kõik toimub "in house" tundub vägagi kahtlane.
Juppe - käiguvahetajad, hammakad jne tellite nagunii mujalt, ning arvestades, millised metsikud tarneraskused on näiteks hammakate puhul, siis ma ei suuda ettekujutada, kust te suudate teha 773k eest müüki teha?
Seega küsiks, selgemalt, et
1. Kuidas plaanitakse 773k müük teha 2022 valmis teha?
2. Miks ei nähta vaeva, et asi oleks efektiivsem või vabanduseks on see, et kõikjal maailmas toorained ainult tõusevad?
3. Palju on koostööpartnereid ja mis lepinguid neid seovad, kui suur on tõenäosus, et koostööpartnerid üle lasevad?
4. Mis moodi lahendate tarne probleemid 2022 aastal?
5. Mitu ratast on plaanis 2022 aastal valmistada?
Parimat,
Et selle kooperatiivi väärtus siis 5milkut?
yekshemesh, kui abe oleks ninapidi sees, siis märgiks kogu laste ülikoolifondi eest
yekshemesh, kui abe oleks ninapidi sees, siis märgiks kogu laste ülikoolifondi eest
Alates tänasest saab märkida HagenBikes aktsiaid. Pakkumise teade
Ettevõtte kirjeldus on kättesaadav ettevõtte kodulehel.
Hagen Bikes pakub avalikult kuni 190 000 aktsiat. Ühe aktsia märkimishind on 2,64 eurot.
Märkimisperiood algab 29. novembril 2021 kell 10.00 ning lõppeb 10. detsembril 2021 kell 16.00.
LHV kliendid saavad aktsiaid märkida kliendikontorites ja internetipangas "Raha kasvatamise" menüüs "Väärtpaberite märkimine" alajaotuses. Märkimiskorralduse esitamise teenustasu on 3 eurot.
Otselink märkimisele ->
Ettevõtte kirjeldus on kättesaadav ettevõtte kodulehel.
Hagen Bikes pakub avalikult kuni 190 000 aktsiat. Ühe aktsia märkimishind on 2,64 eurot.
Märkimisperiood algab 29. novembril 2021 kell 10.00 ning lõppeb 10. detsembril 2021 kell 16.00.
LHV kliendid saavad aktsiaid märkida kliendikontorites ja internetipangas "Raha kasvatamise" menüüs "Väärtpaberite märkimine" alajaotuses. Märkimiskorralduse esitamise teenustasu on 3 eurot.
Otselink märkimisele ->
Tore näha on, et diskussioon käib ja on ka podcasti kuulatud.
1. Kuidas plaanitakse 773k müük teha 2022 valmis teha?
Reaalset kasvu plaanime 4x järgmiseks aastaks. 80k vahearuande müügitulu peegeldab 8. esimese kuu tulu, mis ei sisalda tarnimata rattaid. Tegutseme valdavas enamuses 100% ettemaksu alusel, ehk tegelikult müügikäive on kõvasti suurem, kuid kuna tarneaeg on 6-8 nädalat, siis müügitulus kajastub ainult sisuliselt 6. kuu müügikäive. Oleme graafikus 200k ringis käibele. Tootmismahult näeme, et elektrirataste osakaal suureneb ja tänu sellele koos mahtude kasvatamisega suudame ära ka toota.
2. Miks ei nähta vaeva, et asi oleks efektiivsem või vabanduseks on see, et kõikjal maailmas toorained ainult tõusevad?
Oleme prognoose teinud nii, et ka ise saaksime aru, millised on meie väljavaated. Kindlasti saame tulevikus aina efektiivemaks, kuid hetkeolukorras, kus on oodata kõrgemat inflatsiooni hoidusime liigsest optimismist.
3. Palju on koostööpartnereid ja mis lepinguid neid seovad, kui suur on tõenäosus, et koostööpartnerid üle lasevad?
Lepinguliseid koostööpartnereid on minimaalselt - need on võtmekomponendid nagu Shimano, elektrimootorid jne. Teistele alamosadele on alternatiivseid pakkujaid ning oleme ka juba katsetanud erinevate hankijate kasutamist.
4. Mis moodi lahendate tarne probleemid 2022 aastal?
Komponentidele, mida muuta ei saa nagu elektrimootor on meile 2022. aastaks kinnitatud. Ülejäänud komponentidele on mitu alternatiivi ning meie marginaalid võimaldavad osta üksikuid komponente ka veebipoodidest.
5. Mitu ratast on plaanis 2022 aastal valmistada?
250-500 ratast.
Lisaks neile küsimustele täpsustan, et 2022 aastal on meil kokku 9 töötajat, mitte me ei värba juurde 9. töötajat. Ning in-house teeme rohkem, kui (minu teada) ükski Euroopa rattatehas, kelle raamid tehakse sisuliselt eksklusiivselt Aasias. Allhankijate automatiseeritud pinkide all torude 3D mudelite järgi töötlemine ja käsitöö vähene hulk on põhjus, miks me üldse siin neid rattaid toota suudame.
1. Kuidas plaanitakse 773k müük teha 2022 valmis teha?
Reaalset kasvu plaanime 4x järgmiseks aastaks. 80k vahearuande müügitulu peegeldab 8. esimese kuu tulu, mis ei sisalda tarnimata rattaid. Tegutseme valdavas enamuses 100% ettemaksu alusel, ehk tegelikult müügikäive on kõvasti suurem, kuid kuna tarneaeg on 6-8 nädalat, siis müügitulus kajastub ainult sisuliselt 6. kuu müügikäive. Oleme graafikus 200k ringis käibele. Tootmismahult näeme, et elektrirataste osakaal suureneb ja tänu sellele koos mahtude kasvatamisega suudame ära ka toota.
2. Miks ei nähta vaeva, et asi oleks efektiivsem või vabanduseks on see, et kõikjal maailmas toorained ainult tõusevad?
Oleme prognoose teinud nii, et ka ise saaksime aru, millised on meie väljavaated. Kindlasti saame tulevikus aina efektiivemaks, kuid hetkeolukorras, kus on oodata kõrgemat inflatsiooni hoidusime liigsest optimismist.
3. Palju on koostööpartnereid ja mis lepinguid neid seovad, kui suur on tõenäosus, et koostööpartnerid üle lasevad?
Lepinguliseid koostööpartnereid on minimaalselt - need on võtmekomponendid nagu Shimano, elektrimootorid jne. Teistele alamosadele on alternatiivseid pakkujaid ning oleme ka juba katsetanud erinevate hankijate kasutamist.
4. Mis moodi lahendate tarne probleemid 2022 aastal?
Komponentidele, mida muuta ei saa nagu elektrimootor on meile 2022. aastaks kinnitatud. Ülejäänud komponentidele on mitu alternatiivi ning meie marginaalid võimaldavad osta üksikuid komponente ka veebipoodidest.
5. Mitu ratast on plaanis 2022 aastal valmistada?
250-500 ratast.
Lisaks neile küsimustele täpsustan, et 2022 aastal on meil kokku 9 töötajat, mitte me ei värba juurde 9. töötajat. Ning in-house teeme rohkem, kui (minu teada) ükski Euroopa rattatehas, kelle raamid tehakse sisuliselt eksklusiivselt Aasias. Allhankijate automatiseeritud pinkide all torude 3D mudelite järgi töötlemine ja käsitöö vähene hulk on põhjus, miks me üldse siin neid rattaid toota suudame.
Koduleht? E-pood? Sotsiaalmeedia?
Kui peaks juhtuma, et märkimises osaleb nt 17000 investorit, kas siis lähebki nii, et nt LHV 3-eurose märkimishinna näitel teenivad pangad märkimisest 51000 eurot, mis on 10% kaastava raha mahust? Miks üldse lastakse nii väikeseid IPOsid teha börsil?
"Risto"
Koduleht? E-pood? Sotsiaalmeedia?
Ma otsisin ka kodulehte või, et näeks tooteid ja hindu...
Koduleht täitsa olemas, pigem küll INVESTORILE.
https://hagenbikes.com/
https://hagenbikes.com/
Äkki see (vana nimega): https://kpcyclery.com/
"mirt"
Kui peaks juhtuma, et märkimises osaleb nt 17000 investorit, kas siis lähebki nii, et nt LHV 3-eurose märkimishinna näitel teenivad pangad märkimisest 51000 eurot, mis on 10% kaastava raha mahust? Miks üldse lastakse nii väikeseid IPOsid teha börsil?
Swedbankis märkimise eest tasu ei võeta. Ei pea LHV kaudu märkima.
Minu viga,et ei leidnud :) . Igatahes toode mulle meeldib. Rohkem kui need uued neljarattalised elektrirattad, mida on linna vahel näha olnud.
Miks riigitelevisioon (Pealtnägija) Hagenile IPO ajal reklaami teeb?
Palju muidu ERRile nutsu visati saate eest?
ERR ei saa midagi aga Produtsent leidis hommikul koduukse eest uue lambo Avensise kohal hea reportaaži eest.
Nüüd võivad hakata kohe ka kastilennukit projekteerima, sest Investor Toomas tahab märkida.
Tutvusin prospektiga.
Ettevõtte bilanss on sisuliselt tühi ja kogu lugu on üks suur ilus helesinine unistus.
Ja seda müüakse meile 5M eest. 1-2M oleks ehk arusaadav.
Käive olematu aga uuel aastal kasvab ligi 10x ja nii edasi. Lennuki nimega pill on konkurentidest parim.
Autod on linnadest kadumas ja 10-20a pärast käivad kõik jala või sõidavad (kasti-)rattaga.
Aga praegu ju veel turul head ajad ja kõik läheb kaubaks. Eriti nii pisikeses mahus...
Ettevõtte bilanss on sisuliselt tühi ja kogu lugu on üks suur ilus helesinine unistus.
Ja seda müüakse meile 5M eest. 1-2M oleks ehk arusaadav.
Käive olematu aga uuel aastal kasvab ligi 10x ja nii edasi. Lennuki nimega pill on konkurentidest parim.
Autod on linnadest kadumas ja 10-20a pärast käivad kõik jala või sõidavad (kasti-)rattaga.
Aga praegu ju veel turul head ajad ja kõik läheb kaubaks. Eriti nii pisikeses mahus...
Ma vaatsin ka ERRi reklaami ja minu arust on see turg pigem marginaalne, aga võin ka eksida, tänapäeval neid rohelisi inimesi tuleb peale ja varsti võib-olla tõesti popp toode.
Ma mõtlen hetkel päris tõsiselt sellise tallapressi soetamise peale. Täpsemalt hakkas silma tegema mudel "Nighthawk Mini Cargo Bike". Ainult et enne kahe tonni välja käimist tahaks proovida, kuidas selle riistapuuga pööramine tundub ja kas pinnastee peal ka sõita kannatab. Ise hakkaksin seda kasutama hoopis maal igast sedasorti träni vedamiseks, nagu tööriistad, mootorsaag, kütusekanistrid, elektrigeneraator jms, mida muidu pahatihti käe otsas või aiakäruga mitmesaja meetri taha tassida tuleb. Selle Business Boxi eest ma tonni välja käia küll ei kavatse. Krutin sinna mingi tavalise tööriistakasti külge ja/või kummipaelad/rihmad, millega kraam raami külge kinni tõmmata. Ei saa aru, miks lisaks ei võiks sellel rattal kohe ka tavalist pakiraami olla ja pudelihoidja ei teeks ka paha st. redneck rampage mudelikohandust oleks vaja. :) Siis oleks perfecto.
IPO aga jääb minust ostmata sest ettevõte ise ei mahu mingi nipiga pea ühestki mu endale seatud filtrist läbi, isegi kui väga püüdlikult üritaksin mõne koha pealt silma kinni pigistada. Las jääda Toomasele see rõõm.
IPO aga jääb minust ostmata sest ettevõte ise ei mahu mingi nipiga pea ühestki mu endale seatud filtrist läbi, isegi kui väga püüdlikult üritaksin mõne koha pealt silma kinni pigistada. Las jääda Toomasele see rõõm.