General Motors (GM)

General Motors Corp (GM) tegeleb autode tootmisega alates 1916. aastast. Tänaseks maailma suurimaks autotootjaks kasvanud firma tegevusvaldkonda kuuluvad sõidukite tootmise lisaks ka finantsteenused, kindlustusteenused ning kommunikatsiooniseadmete tootmine. Lisaks sellele on GM ka oluline tegija Ameerika kaitsetöötuses. General Motorsi märgi all toodetakse järgmisi automarke: Chevrolet, Pontiac, GMC, Oldsmobile, Buick, Cadillac, Saturn, Hummer ,Opel, Vauxhall, Holden, Isuzu, Saab, Buick, Chevrolet, GMC and Cadillac

General Motorsi kohta artikkel ja väike arutelu LHV lehel siin.

Lisaks kirjutas kasutaja US ühes teises foorumis nii:

"Muide, kas keegi kommenteeriks, mida näiteks GM-i default võlakirjaturgudele võiks teha. No selles ma olen ise ka kindel, et raha liigub pigem kõrge riskiga võlakirjadest madala riskiga võlakirjadesse , aga tervikuna intressitaseme osas usuks ma pigem määrade tõusu likviidsuse vähenemise tõttu.
Muide, ma olen suht kindel, et me näeme autotööstuses defaulti. Ma küll ei usu, et tehased päris seisma jäävad, aga keegi suur ostab GM-i/Fordi võlausaldajatelt pärast teatud osa võla mahakandmist üles. Toyota, DaimlerChrysler, Volkswagen, BMW...
Sisuliselt ongi ju nende GM-i ja Fordi omanikud võlausaldajad. Näiteks GM-i aktsiate kapitalisatsioon 17mld USD ja võlga ligi 300mld USD."

US mõtiskles küll ka võlakirjaturu suhtes tervikuna, kuid GMi suhtes olen samal meelel - defaultist pääsemine päris raske. Üks lahendus oleks ilmselt töötajate pensionifondide kustutamine, kuid kahtlen kas see USAs võimalik oleks.

Olen veidi mõtisklenud teemal convertible arbitrage e. minna pikaks GMi võlakirjades ja lühikeseks aktsias. See oli täpselt see tehing, millega mõned hedge fundid kõvasti peksa said nädal tagasi, kui tuli võla downgrade ja Kerkorian aktsiatele pakkumise tegi. Seega praegu oleks ehk isegi päris hea sisenemiskoht.

GM ja Ford olid suht hea shortimiskohaga 1-2.a. tagasi, kui nad näitasid häid tulemusi 0-intressiga müügi peale. Mis on pikas perspektiivis üsna mõttetu asi.
31.märts 2005 lõppenud kvartalilõpu seisuga oli GMil 26 miljardit sularaha, 26 miljardit väärtpabereid, 190 miljardit saamata finantstulu (ehk laenud autoostjatele) ja 22 miljardit pakitud laena, mis ootavad müümist. Jätame välja saamata saamised ja makstavad saamised, mis tasandavad üksteist. Suurem osa GM võlast on GMACi võlg. GMAC on sisuliselt pank, mis laenab raha odavalt sisse ja laenab seda edasi kallimalt, antud juhul GM autode ostmiseks.

Seega on see 300 Mld öeldud sügavamalt asja analüüsimata. Tegelik net negative peaks jääma alla 40-50 miljardi, mis siiski on suur probleem (kuid väiksem, kui 300mld) arvestades tervishoiukulusid ja ametiühinguid. Muret tekitab, et GMi keskmine töötaja on 51 aastane, temast lahtisaamine on real pain in the a**.
On Tuesday, a judge approved a United (UALAQ) deal with the U.S.
pension insurers to terminate the pension plans. United expects to
save about $645 million a year under the plan.

The union representing United flight attendants had promised
intermittent strikes if the carrier were to terminate their
pensions. United has said it believes any strike activity against
the bankrupt airline would be in violation of bankruptcy law and
the Railway Labor Act

...aga see on juba pankrotiprotsessis firma, nii et GM pensionite kallale veel minna ei saa
Sidekick, ma ei saa aru.
Ma väidan, et ettevõtte funding läheb võrreldes varasemaga kallimaks, aga need Sinu poolt nimetatud varade väärtused jäävad ikka samaks. Tegemist ju ikkagi käibevaraga või siis laenude näol vahenditega, mis on aidanud paremini autosid müüa. Väga raske on öelda, millise discount'iga peaks GM arvestama, kui näiteks auto tagatisel nõudeid realiseerima hakatakse. Ressursi kallinemine halvendab igal juhul konkurentsivõimet ja võtab kõrgemate laenukulude tõttu mingi osa kasumist ära.
Nagu ma aru saan, siis GMAC on selle grupi osa, mida GM-ina mõistetakse. Jah, GMAC on finantsasutus, aga seda tundlikum on see ressursi hinna tõusu suhtes. Autoliisijate käest võetakse niikuinii maksimaalselt turuintressi. Ressursi kallinemise korral võib juhtuda, et GMAC-il on endal kapital kallim, kui klientidele edasi antakse. Kokkuvõttes on ikkagi emiteeritud võlg 300mld USD ja kui seda vähendada tahta, siis see eeldab finantseerimistegevuse kokkutõmbamist vms. See aga omakorda tähendab müügi langust.
Ma usun, et GMAC ei hakka negatiivse marginaaliga laenu andma (ka raskeimatel aegadel pole seda tehtud).
muide, interest bearing debt on palju väiksem, kui 291 mld, nt. 1Q intressikulu oli 685 mln.

Autode kvaliteedi, müüginumbrite, turuosa ja muu üle ma vaidlema ei hakka. Ainuke mida väita püüan on, et GMil on rohkem varasid, kui 17 bln ja net kohustusi palju vähem, kui 291 bn.
Väida mida soovid, turul on alati õigus ja see hind mida graafikul näed on häbematult õiglane selle hetke jaoks.
Paar mõtet GMi kohta:

1) Palju on räägitud GMi pensionikohustustest. Legacy costs (peamiselt pensionikulud ja pensionile läinud töötajate tervisekulud) on täna $1600 auto kohta. Ehk ligemale 20 000 krooni.

2) GMi turuosa on pidevalt USAs kukkunud (raskuste tõttu on arendusse vähem raha läinud), praeguseks 25.6%. Kriitiline piir on 27%, kui turuosa alla selle, siis on GMi rahavoog negatiivne. Viimase 15. a. jooksul on see esmakordne.
Kristjan, kus sa olid, kui GM $60 maksis? :)
Põlvas.
Kolm kommentaari praegu toimuvalt GMi aktsionäride koosolekult:

a) Notes they have been in intense discussions with the UAW and other unions focused on a cooperative approach to significantly reduce health care cost... have not reached an agreement; "to be honest, I'm not 100% certain that we will".

b) General Motors at Shareholders Meeting: will cut 25,000 jobs between 2005-08 (30.42 ) -Update- Project that capacity and employment actions will generate annual savings of approximately $2.5 billion.

c) GMAC, GM Europe, GM Latin America, GM Pacific all continue to grow, 'trends are encouraging'... most challenging part for co is getting N. America turned around... notes that N.A. business is a highly fixed business unit so when lose revenues it goes directly to bottom line...
Põlva Teataja ilmselt kirjutab GM probleemidest väikese viivega...
Numbrid ei taotlenudki uudisväärtust, pigem mõtlemisainet.
SideKick

Põlva Teataja ajaviide on tingitud sellest, et nad võtavad materjali Äripäevast
Minu jaoks on imelik, et GM maksab vaatamata raskustele ikkagi korralikult dividende
sest GMAC toodab kena kasumit...
GMAC või mitte, GM tegi esimeses kvartalis 1.1 mlrd. USD lossi.

Muuseas, hinnanguliselt võiks GM saada GMACi müügist $15 mlrd. USD, ehk teist nii palju kui neil cashi.
kui GM kaotab raha, siis GMAC toob seda sisse. GMACi kasumist lahutame GM lossi maha ja jääb kena papp üle dividendi maksmiseks.

GMi mkt cap on 17 miljardit. GMil on cashi palju rohkem, kui 15 mlrd, nagu sai ühes teises foorumis tõestatud (26 mld cash+26 mld ekvivalente/võlakirjad). suurem osa GMi võlast on tegelikult GMACi võlad. Kiire peast arvutus ütleb, et pärast kõikide GMi võlgade maksmist, olemasoleva cashi ja GMACist saadud potentsiaalse rahaga (sinu pakutud 15 mld) jääks järele samasuur summa nagu on mkt cap.

Point: sinu poolt välja toodud negatiivsed uudised on ammu kümneid kordi läbi nämmutatud, kõigile turuosalistele teada ja see on põhjustanud aktsia 50%lise languse.
Seni kuni GM cash-flow negatiivne on, peaks pilt veel palju hullemaks minema. Minu meelest turg praegu neid tegureid piisavalt tõsiselt ei arvesta. Praegu rohkem selle Kerkoriani bidi taga aktsia kosumine.