Finantstehingute maks

http://www.ap3.ee/article/2012/10/9/ligi-me-ei-rutta-tootama-et-see-maks-tuleb

Ma saan aru, et Eesti lihtsalt osaleb kuna Ligi tunneb, et selles pääsu anyway pole. Huvitav on näha, mis sellest maksust siis kujuneb, kas läheb lihtsalt eelarvetäiteks või antakse ka mingi sihtotstarve.

Eesti kombe kohasel:
euroopas 1%
eestis 4,5%
Kuna euliit käskis!
Viimane Tallinna börsi kirstunael
"Rahandusminister Jürgen Ligi ütles, et finantstehingute maksu osas on Eesti praeguseks teinud vaid avalduse valmisolekust koostööd teha, ei enamat."
juured
"Rahandusminister Jürgen Ligi ütles, et finantstehingute maksu osas on Eesti praeguseks teinud vaid avalduse valmisolekust koostööd teha, ei enamat."


ECOFIN pressiteatest (http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/ecofin/132771.pdf) leiame sellise jutu:

The Council was informed that 11 member states had either already submitted requests to the Commission for a proposal to introduce a financial transaction tax via enhanced cooperation (Belgium, Germany, Greece, France, Austria, Portugal and Slovenia), or were planning to do so shortly (Estonia, Spain, Italy and Slovakia).


Mina oma lolli aruga loen siit välja, et Eesti on andnud lubaduse esitada lähiajal ECOFIN-ile taotlus finantstehingute maksu sisse viimise eelnõu algatamiseks.
eriti rumal kui eesti läänemere põhjaregioonis selle ainsana vastu võtab..
kus see Sidekikk on,
kes lihtsatele kodanikele lahti seletaks, nahuja seda uut koormist jälle vaja on?
et kuna EU käskis , siis me ka tegime?
Aga kuna me oleme niiii innukad ja tublid, siis kohe tegime 5 korda suurema kui teistel! Tehke meile nüüd pai!.
Ma arvan, et kuna see on nö ühenduse maks siis ta on ikka igal pool võrdne - 0.01% tehingu pealt nagu ma lugesin.

Oleks selle määramine pankade voli siis pank keeraks küll vindi siin mõnevõrra rohkem peale kui koduturul. Või no rootslased kodus ei peakski võtma seda, kuna Rootsi on justkui vastu.
ei-ei thumb nii ei lähe.
eestis tuleb ikka selline finantstehingute maks, et on tunda.
näiteks : annad hommikul naisele 50 euri poes käimiseks ja pead kohe 4,5 euri ära maksma maksuametile finantstehingult. ehk siis naisel jääb poes käimiseks 45,5 euri.
See milliseks me seda maksu oleme kujutanud, teebki meid ettevaatlikuks. Kui see oleks globaalne või vähemalt üleeuroopaline, siis oleks lihtsam teda heaks kiita.
Ega meie ei ole ka siin mingid suured initsiaatorid. Me vaatame, mis see plaan olema saab.
Ei ole karta et me üle määra majandust piiraks, nagunii tuleks see raha kusagilt koguda.
Mõnes valdkonnas on meil erimeelsused suuremad ja probleemid suuremad. Kui sa vaielda tahad, pead valima teemasid.
Kui pole väga tugevaid vastuargumente peale selle, et lihtsalt maksu ei taha, siis ei ole see kindlasti õige strateegia välispoliitikas.


Ligilähedaselt selline kokkuvõte siis. Eesti on selline mugav väike sülekoer, kes ei sirtsuta ja ei urise.
Mida see viimane komm näitab? Kõige rohkem seda, et valitsus isegi ei viitsi oma tegemistest teavitada. Meeldivad need või mitte, on iseasi, aga mida vähem räägitakse selget ja tädi Maalile arusaadavat infot, seda rohkem vastalisi tuleb.
Ah mis pirisete - kõik on ju sirgjooneliselt kommunikeeritud: see, mida Eesti maksumaksja tahab või ei taha, pole mingi argument. Loeb ainult see, milliseid soove meie kollaborandid Hollande silmadest välja on suutnud lugeda.
Tänahommikusest Nordea nupukesest: The Financial Times reports that the UK Financial Services Authority has been quietly relaxing the capital and liquidity rules of banks in an effort to stimulate lending. According to the story, banks would not need to hold any extra capital against the loans made under the so called funding for lending scheme, the core tier ratio of 10% would have been replaced by absolute numbers for core capital on individual banks, while also liquidity rules would have eased so that the liquidity buffer requirement could be met with any asset eligible as collateral at the Bank of England. This is a good illustration that tighter regulation will not be implemented at any cost, if the negative effect to the economy is seen to be too high. Similar pressures to ease on the planned regulation exist also outside the UK, and some easing of the current plans look likely to also take place in some form.
Keerame kõigepealt pahadele pankadele näitamaks laiadele rahvamassidele, et neist hoolitakse ja kurjus saab karistatud. Ja siis vaikselt teeme nii, et heade tegude tagajärjed oleksid talutavamad.
toomas hendrik ilves ‏@IlvesToomas
FTT & muu kommentaatorile üle jõu käiva Eesti-EL teemade puhul soovitan jälgida: http://gondorikroonika.vm.ee Värskendav: teadmised & sapi puudus.
Kas see on nagu VM ametlik veebisait või?
"Kolmandaks, kas on mõtet olla vastu millelegi, mis nagunii tuleb? Püüaks pigem asja mõjutada?"

Võtab hästi kokku meie ametnike suhtumise.
Kas lp. THI ei tahaks neid talente sealt tagasi kutsuda? Jätaks ainult tõlgid sinna, kes siis korraldusi edastaks?
Nojah, võta kõige sügavamalt sisse, tullakse teinekordki. Või oli seal veel midagi?

Kurat, kui te mu tulu niikuinii maksustate, siis miks te tahate maksustada ka mu kahjumisaamist?

Rahvale on seda muidugi imelihtne maha müüa. Pangad on vereimejad jms sobalajoba. Lõppkokkuvõttes rullib see maks niikuinii kahele Antsule tehingu mõlemasse otsa. Pangad hakkavad käibes kaotama, mis sunnib neid omapoolselt veel ehk hindu tõstma vms.
Isand Neivel võttis asja ikka tabavalt kokku. Ela nagu LOLLIDEMAAL.
Ka minu mõistus tõrgub ELi uudseid lähenemisi aktsepteerimast. Äkki ma olen lihtsalt vanaks jäänud?
Võitlus lambipirnide vastu, igasugused napakad maksud, 5% põllumaa sööti jätmise nõue, tolmuimejate võimsuse reglementeerimine jne, jne. See Kreeka tsirkus ja nn "vabatahtlik" võlgade mahakirjutamine.
Sularaha sul olla ei tohi - võivad olla ainult laenud..Ja Brüsselile tuleb hakata räiget obrokit maksma selle eest, et meil on põlevkivi.
Siit vaatevinklist ei tundu see üritus just jätkusuutlik olevat.
Direktiivi eelnõu ripub üleval juba eelmisest aastast http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52011PC0594:EN:NOT

Vahepeal on eelnõule veel mitmeid arvamusi tulnud, viimati majandus- ja sotsiaalkomiteelt http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52012AE0818:EN:NOT

Pre-Lexist saame teada, et finantstehingute maksu on EL nõukogu viimati arutanud 22 juunil http://ec.europa.eu/prelex/detail_dossier_real.cfm?CL=en&DosId=200852

Tsiteerin:
The Council held a policy debate on a proposed directive aimed at introducing an EU-wide financial transaction tax (FTT), on the basis of a presidency paper suggesting ways forward on this dossier (introduction of an FTT on a step-by-step basis and examination of alternative means of regulating or taxing the financial sector).

In the light of the views expressed, the presidency concluded that support for an FTT as proposed by the Commission was not unanimous. It also noted that a significant number of delegations supported the idea of enhanced cooperation, which would allow a limited number of member states to proceed amongst themselves, making use of the EU institutions.

The presidency noted that formal requirements for enhanced cooperation would have to be met, and that the next steps would be handled by the incoming Cyprus presidency.

The Commission's proposal for an FTT had already been discussed by the Council in November 2011 and at two subsequent meetings in March.

Kummalisel kombel oli Brüsseli koridorides Eesti FTTs osalemisest kuulda juba septembri lõpus, Stenbocki majast tulid mõned viited alles sellel nädalal.
ACTA puhul oli sama teema, et "ammu tegeleti" aga meie läksime pastakaga ainult alla kirjutama.
Rahvas söögu heina. Õiged asjad on ainult need mida Ansip and co välja ütlevad ja teiste kallal ainult irvitatakse.