Erakond "Eesti 200" & Co.



Wikipedia teab rääkida: "Eesti 200 on erakond mis sai alguse poliitilisest liikumisest, mille manifest ilmus esmakordselt Postimehes 2. mail 2018. Manifesti autorid on Priit Alamäe, Indrek Nuume, Küllike Hein, Kristina Kallas ja Kristiina Tõnnisson. Autorite sõnul on Eesti 200 ülesanne Eesti riigi pikaajalistele probleemidele tähelepanu juhtimine ja omapoolsete lahenduste ja reformiideede välja pakkumine."

Viimastel Riigikogu valimistel jäi erakond Riigikogust välja kuna kogutoetus jäi alla 5% künnise. Sellest ajast peale on noor erakond oluliselt toetust kogunud. Norstati viimases nädalaküsitluses saavutas E200 kõrge toetuse 14.8%, ka nelja nädala koondreiting on tõusnud senise ajaloo tipptasemeni ehk 12.5% peale:



Kui järgmine Pühapäev toimuksid riigikogu valimised, siis oleks erakonnal suure tõenäoliselt olemas esindatus Riigikogus.

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

Indrek Lillemägi, Eesti 200 haridusvaldkonna juht kirjutab: Eesti 200: segregatsioon hariduses tuleb lõpetada

Eesti 200-l on suur probleem - segregaatsioon Eesti koolides:

Peame lõpetama segregatsiooni ja looma ühtse Eesti kooli, kus õpivad lapsed, sõltumata kodusest keelest.


Mis on lahendus? Eestlaste võõrkeelestamine!
Keeleõppe seisukohalt peab uuel süsteemil olema kolm sihti: esiteks peab iga põhikoolilõpetaja oskama eesti keelt sellisel tasemel, et see ei piira tema edasisi võimalusi hariduses, tööturul või aktiivse kodanikuna; teiseks võiksid Eesti õpilased põhikooli jooksul saada mitmes keeles õppimise kogemuse; kolmandaks ei tohi ükski põlvkond jääda koolireformi hammasrataste vahele, nii et halvasti korraldatud õppekeelesüsteemi tõttu kannatavad teadmised ja oskused.


Eesti 200 pole vist aru saanud Põhiseaduse preambula eesmärgist - Eesti Vabariigis ei õpetata mitte eestlastele vene keelt või inglise keelt, vaid venelastele ja muudele muulastele eesti keelt, et säiliks Eesti keel, kultuur ja rahvas läbi aegade:
Kõikumatus usus ja vankumatus tahtes kindlustada ja arendada riiki,
mis on loodud Eesti rahva riikliku enesemääramise kustumatul õigusel ja välja kuulutatud 1918. aasta 24. veebruaril,
mis on rajatud vabadusele, õiglusele ja õigusele,
mis on kaitseks sisemisele ja välisele rahule ning pandiks praegustele ja tulevastele põlvedele nende ühiskondlikus edus ja üldises kasus,
mis peab tagama eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilimise läbi aegade –
võttis Eesti rahvas 1938. aastal jõustunud põhiseaduse § 1 alusel 1992. aasta 28. juuni rahvahääletusel vastu järgmise põhiseaduse.

Esialgse "poliitilise manifesti" juures peaks märkima, et selle tagant vaatasid välja Tsahkna kõrvad.
Isegi nimi viitab sellele kunagisele 2 miljonile umbkeelsele JEESTLASELE, mida ta propageeris.
Respect Momentum!
Mina õppisin põhi- ja keskkoolis nii vene kui inglise keelt. Ei tunne, et olen võõrkeelestatud ega oht meie põhiseaduse preambulas sätestatule.
Siiralt loodan, et marurahvuslaste enesehinnangu komplekside tõttu minu lastest koolis monoglotte ei tehta. Pooldan nüüd ja edaspidigi, et lastele õpetataks ka võõrkeeli üldhariduskoolides.
Mitmes keeles õppimise kogemus on see, mida Eestis õnneks pole nõukogude ajal üldiselt olnud, aga mu tuttavad Leedust näiteks kiruvad seniajani.

Matemaatika õppimise tase kannatab kui seda õpetatakse näiteks vene keeles. Eriti veel põhikoolis.

Huvitav, kas Eestis võib enne valimisi ka konkreetse erakonna vastu antikampaaniat teha?
Jeestvi dveesti logol peaks olema ka ilusad lained nagu ensv lipul olid kunagi....aga kui aroonia kõrvale lükata, siis antud punt on päris suur oht.
"raulir"
Mitmes keeles õppimise kogemus on see, mida Eestis õnneks pole nõukogude ajal üldiselt olnud, aga mu tuttavad Leedust näiteks kiruvad seniajani.

Matemaatika õppimise tase kannatab kui seda õpetatakse näiteks vene keeles. Eriti veel põhikoolis.

Mina õppisin põhikoolis 4-5. klassis vene keelt vene keeles. Mitte Tallinnas ega Ida-Virus, vaid keset Eestit eesti koolis. Õps oli umbvenelane. Suht midagi aru ei saanud temast ja õppe kasutegur oli nullilähedane.
Segregatsioon tulebki lõpetada ja taguda eestikeelset haridus ja ainult eestikeelset haridust kõikidele haritavatele alates lasteaiast - ses mõttes on idee õige.
Inglise keel alates 2. klassist, vene keel 6. ja valikuna saksa keel keskkoolis ja seda kõike 90. ja 00.ndatel tavalises Eesti koolis.

Pole kunagi tundnud, et see oleks halb mõte olnud - ei saa aru millest hirm võõrkeelte õppimise ees siin foorumis on .
"DEportivo"
Inglise keel alates 2. klassist, vene keel 6. ja valikuna saksa keel keskkoolis ja seda kõike 90. ja 00.ndatel tavalises Eesti koolis.

Pole kunagi tundnud, et see oleks halb mõte olnud - ei saa aru millest hirm võõrkeelte õppimise ees siin foorumis on .

Kahjuks vist ei õpetatud seal koolis loetu mõttest arusaamist. E200 ei taha mitte "mitme keele õppimise kogemust" vaid "mitmes keeles õppimise kogemust" alates põhikoolist.

Ehk siis soovitakse midagi sellist, nagu nõukogude ajal tugevama venestamissurvega liiduvabariikides oli. Nagu mainitud Leedu, kus õpetati põhikoolist alates näiteks matemaatikat ainult vene keeles.

Ehk siis defineerime hulga ja tuletame ruutvõrrandi valemi, aga vene keeles ja umbkeelse õpetajaga.
"momentum"

Eesti 200 pole vist aru saanud Põhiseaduse preambula eesmärgist


Nad on sellest liigagi hästi aru saanud. Lihtsalt neil endil on vastupidised eesmärgid.

"raulir"
"DEportivo"
Inglise keel alates 2. klassist, vene keel 6. ja valikuna saksa keel keskkoolis ja seda kõike 90. ja 00.ndatel tavalises Eesti koolis.

Pole kunagi tundnud, et see oleks halb mõte olnud - ei saa aru millest hirm võõrkeelte õppimise ees siin foorumis on .

Kahjuks vist ei õpetatud seal koolis loetu mõttest arusaamist. E200 ei taha mitte "mitme keele õppimise kogemust" vaid "mitmes keeles õppimise kogemust" alates põhikoolist.

Ehk siis soovitakse midagi sellist, nagu nõukogude ajal tugevama venestamissurvega liiduvabariikides oli. Nagu mainitud Leedu, kus õpetati põhikoolist alates näiteks matemaatikat ainult vene keeles.

Ehk siis defineerime hulga ja tuletame ruutvõrrandi valemi, aga vene keeles ja umbkeelse õpetajaga.


Kas mitte ka meie Inglise kolledzhis ei käi lisaks inglise keelele osade ainete õppimine inglise keeles? Pole kuulnud, et lõpetajd mingid retardid selle pärast oleks.
"mx77"
Kas mitte ka meie Inglise kolledzhis ei käi lisaks inglise keelele osade ainete õppimine inglise keeles? Pole kuulnud, et lõpetajd mingid retardid selle pärast oleks.

Keskkoolis ja vabal valikul.

(Lisaks leidsin nende kodulehel häiriva kirjavea :)
Isegi kogetud ühes Tallinna kesklinnas asuvas koolis põhikooli astmes 90-ndate lõpus. Tunniks oli Briti ajalugu inglise keeles.
"herzaustahl"
Isegi kogetud ühes Tallinna kesklinnas asuvas koolis põhikooli astmes 90-ndate lõpus. Tunniks oli Briti ajalugu inglise keeles.

See on seal lisaaine ja pole osa kohustuslikust kooliprogrammist.

Ma sain ka alates 5.-st erinevaid lisatunde, seda nõukogude ajal. Samuti oli informaatika õpik vene keeles.

Aga, baasmatemaatika õpetamisel peab õpetama matemaatikat.

Järgmisena hakkame keemiat õpetama vastassoo riietes ja eesti ajaloo jaoks peab näo mustaks võõpama?
"raulir"
Järgmisena hakkame keemiat õpetama vastassoo riietes ja eesti ajaloo jaoks peab näo mustaks võõpama?

Kusjuures see on nõrk võrdlus - pigem võiks mõnd ainet anda viipekeeles.
"momentum"

mis peab tagama eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilimise läbi aegade –
võttis Eesti rahvas 1938. aastal jõustunud põhiseaduse § 1 alusel 1992. aasta 28. juuni rahvahääletusel vastu järgmise põhiseaduse.
[/quote]

David Vseviov tõi poolteist nädalat tagasi välja tegeliku ohu: "Mõnda inimest erutab see tohutult, kui toidu laialikandja ei oska eesti keelt. Samal ajal on meie ülikooliharidus praeguste tendentside jätkudes kümne aasta pärast ingliskeelne. See erutab tunduvalt vähem."

See on tõeline oht Eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilivusele - Eesti200 pole vähemalt seni selles kuriteos üldse osalenud.
Müüri taga: https://epl.delfi.ee/lp/david-vseviov-pole-mingit-vahet-kas-raakida-libahundist-voi-suvariigist?id=91695607&fbclid=IwAR0oECh7ItvGLGvcPnKMzaHvlhngAwBJNkDXmfXf-YYn0HFndcBi_2ztsdI

Tegelikult on naljakas - kui siinsed nn anti-võuklased hakkavad vastu, siis on kogu siinne võuklik seltskond eesti koolide venekeelseks tegemise poolt.

Täiesti uskumatu, kuidas inimesi nende teadmata, puhtalt rumaluse baasil vene mõjuagentideks muudetakse.
"raulir"
Tegelikult on naljakas - kui siinsed nn anti-võuklased hakkavad vastu, siis on kogu siinne võuklik seltskond eesti koolide venekeelseks tegemise poolt.


Kust sa selle info koolide venekeelseks tegemise kohta leidsid? Jutt oli võõrkeeltest.

Olen ka üks neist, kes keskkoolis Eesti ajal Eesti koolis välismaises keeles erinevaid aineid õppis (ei olnud vene). Keel meil küll mingiks barjääriks ei jäänud vaid pigem sai üsna palju keelepraktikat, mis andis oluliselt laiema sõnavara.
Ma väga ei suuda näha mingit ohtu selles Lillemäe lauses "teiseks võiksid Eesti õpilased põhikooli jooksul saada mitmes keeles õppimise kogemuse". Esiteks pole ei selles lauses, ega üldse kuskil E200 programmides öeldud, et eestlased peaksid hakkama vene keeles õppima. Teiseks ei oleks see kuskilt otsast reaalne, et seda sundima hakataks, see lihtsalt ei ole mõeldav tänapäeva Eestis. See on juba mitmes kord, kui siin foorumis on kuidagi juttu olnud sellest, et E200 tahab vene keelt eestlastele peale suruda aga mina ei ole näinud kuskil mingit lauset, mis seda selgelt välja ütleks. Küll aga olen näinud nende pidevat rõhutamist, et venelastele peaks pakkuma võimalust eesti keel paremini omandada mis on minu arust ka ülimalt tähtis.