ELMO Rent (ELMO)



ELMO Rent AS (reg. a 12994939) on 2013. aastal asutatud, Eesti päritoluga, keskkonnasõbralik sõidujagamise formaadis autorendi ja autorendiga seotud lisateenuste- ning tehnoloogiate (sõidukipargi IT-opereerimissüsteem, autokontroller, kaugjuhitav sõiduk) pakkumise, arendamise ja turuletoomise ettevõte.

Ettevõte alustas äsja aktsiate avalikku noteerimist Tallinn First North alternatiivturule ja soovib pakkuda kuni 120 000 aktsiat, optsioonivõimalusega täiendavalt emiteerida kuni 80 000 aktsiat. Hind ühe aktsia kohta 5 EUR (emissiooni maht kokku kuni 1 000 000 EUR). Prospekt on leitav ettevõtte kodulehelt.

Ettevõttel on üle 80 VW e-up, Škoda Citogo, Renault Zoe, Nissan Leaf, Toyota Yaris, Toyota Prius ja Toyota Corolla Hatchback mudeli ning rendipunktid Tallinnas ja Tartus.

Kaasatava rahaga plaanitakse finantseerida kolme tegevust järgmistes osakaaludes:
1. Autopargi suurendamiseks, et ei tekiks defitsiiti ja saaks selle baasil valideerida olemasolevaid ja uusi teenuseid, plaanime kasutada 40% ulatuses kaasatud vahendeid.
2. Eeltööd välisturgudele sisenemiseks, sh turgudega tutvumiseks ning strateegiate koostamiseks plaanime kasutada 10% ulatuses kaasatud vahendeid.
3. Kaugjuhitavate autode tehnoloogia lõpuni arendamiseks töövalmis tooteks plaanime kasutada 50% kaasatud vahendeid.


Ettevõte ei kavatse lähiaastatel dividende maksta.

Ettevõtte konsolideeritud bilanss:




Ettevõtte konsolideeritud kasumiaruanne:




Ettevõtte majandustulemuste prognoosid:




Lähtuvalt avaldatud börsiteatest, on olulised kuupäevad järgmised:
• 04. juuni 2021 Algab pakkumisperiood
• 14. juuni 2021 Pakkumisperioodi lõpp
• 15. juuni või sellele lähedane kuupäev ELMO Rent avaldab pakkumise tulemused
• 17. juuni 2021 või sellele lähedane kuupäev Uute aktsiate ülekandmine investoritele ja aktsiate eest tasumine
• 01. juuli 2021 või sellele lähedane kuupäev Kauplemise algus Nasdaq Tallinn First Northil

Mul on ainult üks sõna: BOLT
Kaugjuhitavate autode tehnoloogia ei kõla küll nii uhkelt kui isesõitvate autode tehnoloogia, aga kas seda on ikkagi võimalik põlve otsas valmis arendada? Mida nad selles vallas juba teinud on ja kas see on vähegi tõsine jutt? Millal lubab EV seadusandlus kaugjuhitava autoga tänaval liigelda?

3. Kaugjuhitavate autode tehnoloogia lõpuni arendamiseks töövalmis tooteks plaanime kasutada 50% kaasatud vahendeid.
Tundub, et midagi on nad juba teinud ka: https://elmorent.ee/vaata-ja-imesta-auto-soidab-tallinnas-ringi-ilma-juhita/
Aktsiate arv, hinnaga 5 eur tükist, mida pakutakse olemasolevast pakist või emiteeritakse lisaks, on kuni 120000 või kuni 200000. Aga palju aktsiaid on sellel ettevõttel enne esmast pakkumist kokku?
2 asja on täiesti kindlad:
1) pakkumishind on liiga kallis
2) esimese päeva sulgemishind on üle 10 eur
"ttrust"
Aktsiate arv, hinnaga 5 eur tükist, mida pakutakse olemasolevast pakist või emiteeritakse lisaks, on kuni 120000 või kuni 200000. Aga palju aktsiaid on sellel ettevõttel enne esmast pakkumist kokku?


2 000 000 aktsiat on olemas ja emiteeritakse juurde kuni 200 000, ehk ca 10%:

Tänan Momentum, kerides prospekti teksti libises see info silme alt märkamatult mööda. :)

Samas, kas poleks ilus prospektis avalikustada ka need suurosanikest isikud, kes peidavad end äriühingute nimede taha?
Kui prospekti edasi lugeda, siis on nende ettevõtete taga olevad isikud ilusti välja toodud.
Soovitaksin värvata kaugjuhte, kes vajutavad pidurit ja gaasi sama jalaga, vabastades piduri vajutamiseks gaasi :-)

Muidu uhke. Ilmselt komplikatsioonid tekivad turvaküsimustes. Kasutuskõlblik kaugjuhtimine avalikel teedel peab olema mingil määral täiendatud isejuhtimisega - side kadumisel peab auto ohutult ennast peatama ja ilmselt ka üleüldse keelduma täitmast käsku, mis võib tahtlikult kahjustada inimesi või vara. Samuti peab see olema väga ülevõtmiskindel, et mõni Põhja-Korea häkker või isislane ei läheks laulupeorongkäigule GTAd mängima.

"Kurika5"
Tundub, et midagi on nad juba teinud ka: https://elmorent.ee/vaata-ja-imesta-auto-soidab-tallinnas-ringi-ilma-juhita/


"113366"
Kaugjuhitavate autode tehnoloogia ei kõla küll nii uhkelt kui isesõitvate autode tehnoloogia, aga kas seda on ikkagi võimalik põlve otsas valmis arendada? Mida nad selles vallas juba teinud on ja kas see on vähegi tõsine jutt? Millal lubab EV seadusandlus kaugjuhitava autoga tänaval liigelda?

3. Kaugjuhitavate autode tehnoloogia lõpuni arendamiseks töövalmis tooteks plaanime kasutada 50% kaasatud vahendeid.


Jagan otse allikast täpsemat informatsiooni. ELMO Rendi kaugjuhitava auto tehnoloogia arendus on toimunud aastast 2019. Samast aastat oleme ka kogu sõidukipargil kasutamas vaid oma arendatud autokontrollerit- põhiline vidin autojagamisteenuse osutamiseks, konkurendid nt kasutavad Ruptela, EcoFleet jt kontrollereid.
Avatud kontroller on andnud võimaluse tundma õppida erinevad elektriautomudeleid, kuid ka saada väärtuslike testkilomeetreid autoga toimuva kui ka sideühenduste kohta.
Tänaseks suudame autot distantsilt juhtida (selgitav video siin https://www.youtube.com/watch?v=aSaXvg_zMI8), küll vajavad osad funktsioonid veel arendamist, hetkel prioriteet sidelahenduse "delay" minimeerimine.
Sügisel alustame Paldiski ja Tallinna teedel testimisi.

Juriidiliselt poolelt: MKM enda komisjon on teostanud Liiklusseadusele analüüsi ja järeldanud, et autod peab olema juht, kuid ei ole täpsustatud kus juht peab olema. Selle mõisliku ja avatusele suunatud tõlgenduse valguses on teedele lubatud ka kaugjuhtimise teel juhitavad autod, tingimusel et jälgitakse kõiki liikluseeskirju ning tehnoloogia vastab Transpordiameti poolsetele tingimustele.
Otseloomulikult ei loo me illusioone, et kõik uksed on avatud ning protsess möödub takistusteta, kuid meie lahendus on isesõitvast autost kiiremini skaleeritav ning soodsam.
"113366"
Soovitaksin värvata kaugjuhte, kes vajutavad pidurit ja gaasi sama jalaga, vabastades piduri vajutamiseks gaasi :-)

Muidu uhke. Ilmselt komplikatsioonid tekivad turvaküsimustes. Kasutuskõlblik kaugjuhtimine avalikel teedel peab olema mingil määral täiendatud isejuhtimisega - side kadumisel peab auto ohutult ennast peatama ja ilmselt ka üleüldse keelduma täitmast käsku, mis võib tahtlikult kahjustada inimesi või vara. Samuti peab see olema väga ülevõtmiskindel, et mõni Põhja-Korea häkker või isislane ei läheks laulupeorongkäigule GTAd mängima.

"Kurika5"
Tundub, et midagi on nad juba teinud ka: https://elmorent.ee/vaata-ja-imesta-auto-soidab-tallinnas-ringi-ilma-juhita/




Uue tehnoloogia arendamine ei ole kunagi lihtne:). Küberturvalisust silmaspidades ei erine meie sidelahendus kuidagi a) mobiilsidest (meie ühendus toimub üle 4G) ning b) tänapäeva auto on niikuinii juba "pilvega" ühenduses (ehk häkkimise tõenäosus on sama).
Oleme ELMO Rendis veendumusel, et siit tulebki välja meie üks konkurentsieeliseid: me oleme arendamas ise tehnoloogiat, mida saame oma enda teenuse igapäevaselt ja skaleerimisel kasutada. Ehk kui oleksime vaid tehnoloogia arendaja, siis peaksime autojagajat veenma oma tehnoloogia turvalisuses, toimimises jne või kui oleksime vaid autojagaja, siis peaksime hindama kõikvõimalike teadmata riske, kindlustama seljataguseid hetkedeks kui kallis investeering kellegi tehnoloogiasse ei õigusta. Kui kõik toimub praeguses arengufaasis ühes "meeskonnas", siis toimub kiirem tehnoloogia arendamine kui ka kiirem teenusesse toomine.
"Enn"
b) tänapäeva auto on niikuinii juba "pilvega" ühenduses (ehk häkkimise tõenäosus on sama).

Ma ei tea, milliseid "tänapäeva autosid" silmas peetakse aga tugev enamus tänapäeva autosid ei luba pilvest auto liikumist mõjutavaid käsklusi. Kahtlemata võib mõnel juhul olla tegu kehva implementatsiooniga ja leke toimuda aga jutt, nagu need lahendused oleksid häkkimise seisukohalt võrdse riskiastmega lahendusega, kus pilveühendus on loodud justnimelt liikumise juhtimiseks, on lihtsalt eluvõõras.
Mis puudutab LS tõlgendamist, siis robotliikurite jaoks on seal eraldi säte:
683) robotliikuri juhtimine on robotliikuri liikumiskiiruse või -suuna muutmine füüsilise isiku poolt vahetult või kaugjuhtimise teel elektrooniliste, manuaalsete või muude juhtimisseadmete abil. Robotliikuri juhtimiseks loetakse ka robotliikurile liikumisteekonna või sihtkoha määramist ja sellega seonduvate liikumis- ja peatumiskäskude andmist ajaks, millal robotliikur osaleb liikluses osaliselt või täielikult juhi kontrollita, kuid üksnes ulatuses, milles robotliikur tegutseb nende käskude kohaselt;


PS. Eesti seadusloome jaburus: mitu erinevat redaktsiooni on kehtinud alates 01.01.2020 kuni tänaseni? Õige vastus: 6. Juba järgmisest nädalast saame seitsmenda (mis kehtib aasta lõpuni, mil hakkab kehtima 8.). Tegemist on meie kõigi elusid puudutava seadusega ja nagu teame "seaduse mittetundmine ei vabasta seaduse täitmisest".
Tundub ikka väga kallis aga vaatates praegust investeerimisoskamatust, siis ilmselt märgitakse täis.
2017 aastal osteti riigilt 277 000€
2021 aastal hinnatakse väärtuseks 5 x 2 000 000 = 10 000 000€, mis teeb siis 36x
Tuleks vaadata mis siis selle ajaga tehtud, et õigustada sellist hinda - autosid ostetud, appi arendatud, oma vidin.
Max märkimise puhul kaasatakse 1 000 000€, 2020 kogu bilanss praegu on 1 479 000€, mis koosneb ainult kohustustest. Midagi endal pole aga maksma pead.

Ei näe väärtust ja turul liiga palju tegijaid juba.
NB!

Täna kell 11:00 (50 min pärast), toimub Facebookis ELMO Rent tutvustusüritus: PRESSIKONVERENTS: ELMO RENT AS LÄHEB BÖRSILE


1 hr
Event by ELMO RENT 2.0
Online with Facebook Live
Today at 11 AM UTC+03 – 12 PM UTC+03
Price: Free
Public · Anyone on or off Facebook

Vastavalt Nasdaq Tallinn börsiteatele on alustatud menetlust ELMO Rent AS-i aktsiate kauplemisele võtmiseks alternatiivturule First North. ELMO Rent on avaldanud ka aktsiate esmase avaliku pakkumise tutvustuse:
https://elmorent.ee/wp-content/uploads/2021/06/ELMO-Rent-IPO-tutvustus.pdf

Kutsume teid jälgima avaliku pakkumise tutvustust, kus ELMO Rent AS-i asutaja ja promootor Enn Laansoo, Jr., tegevjuht Julia Nekrassova ja sõltumatu nõukogu liige Taavi Laur annavad ülevaate ELMO Rendi visioonist, finantsprognoosidest ning IPO tulust finantseeritavatest tegevustest
Ei tea kuidas TLN autode saadavusega on, aga Tartus saab tihti määravaks autode vähesus ja kättesaadavus. Eile hilisõhtul pulli pärast vaatasin. Kogu linnapeale oli saadaval 7 masinat, pooled Raadil. Elan suht ühe jaama lähedal, 95% ajast on tühjus.
Süsteem iseenest töötab. Toimingud toimivad kiirelt. Autod on uued.
Vat õiglane väärtus on omaette teema. Usun, et märgitakse täis 1.07 võib liikumine mõlemas suunas tulla.
Sõidan nendega üpris regulaarselt. Nädalalõputi on reeglina kõik autod kasutuses. Kui päevast väljasõitu tahta teha, maksab hommikul vara kohe auto võtta või juba eelneval õhtul sobiv masin oma parklasse tuua ja 24h rendiperioodiga arvestada.

Tartus ongi masinaid ehk umbes kümne kandis. Danielsi nimetatud probleem tundub olevat üks neist, mida kaugjuhitav auto parandada saaks: kui kõik autod pargitakse mingil põhjusel Raadile, saab üks kaugjuht neid vaikselt ilma ise edasi-tagasi transporteerumata jagamispunktide vahel jälle laiali jaotada.

Elmot saab kasutada ka ilma äpita ja vaid telefoninumbriga - asjaolu, mille poolest Elmo erineb Bolt Drive'ist ja Citybee'st. Auto saab pool tundi enne esimest avamist tasuta "broneerida", kui olen õigesti aru saanud. Lisaks langeb kilomeetrihind alates laenutuse 101. sõidukilomeetrist kolmandiku võrra - taas midagi, mida konkurendid seni teinud pole. Hübriididega on selline hinnastus asjakohaseim, elektrikatega on pikema sõidu vahele tõenäoliselt laadimist vaja. Klienditeenindus telefonitsi on alati kiire ja asjalik olnud.

Sagedasti pakutakse Elmo FBs lühemaks või pikemaks perioodiks promokoode, et kasutajaid meelitada.
"lindprii"
Tundub ikka väga kallis aga vaatates praegust investeerimisoskamatust, siis ilmselt märgitakse täis.
2017 aastal osteti riigilt 277 000€
2021 aastal hinnatakse väärtuseks 5 x 2 000 000 = 10 000 000€, mis teeb siis 36x
Tuleks vaadata mis siis selle ajaga tehtud, et õigustada sellist hinda - autosid ostetud, appi arendatud, oma vidin.
Max märkimise puhul kaasatakse 1 000 000€, 2020 kogu bilanss praegu on 1 479 000€, mis koosneb ainult kohustustest. Midagi endal pole aga maksma pead.

Ei näe väärtust ja turul liiga palju tegijaid juba.


Siin saan otse allikast kommenteerida turul olevaid tegijate mahtu: sõidukijagamine on kordades suurema turupotentsiaaliga kui nt taksosektoris toimunud. Kui pealinnas tegutseb täna meiega koos 3 suuremat autojagajat, kokku ca 700 autot+kaherattalised, siis see on potentsiaali silmas pidades piisk meres. Võrdluseks saan tuua, et ainuüksi viimasel 2'l aastal on meie poole pöördunud, et Eesti turule sisenemist kaaluda, 3 suurt rahvusvahelist agregaatorit (platvorm, mis pakub kliendile ühest kohast kõik transpordi vajadused). Seda arvestades hakkavad peatselt ka autojagamise sektoris teised asjad rolli mängima- meie panustame oma hardware tehnoloogiale.
Rõhutan üle, et kodumaa on meile heaks kasvulavaks ning ainuüksi naaber linnas on nii elanike, maksujõudu rohkem kui ka autojagamise trend rohkem hoogustanud. IPO rahastust kasutame otseselt ka välisturgudele sisenemise eeltööks.
"Daniels"
Ei tea kuidas TLN autode saadavusega on, aga Tartus saab tihti määravaks autode vähesus ja kättesaadavus. Eile hilisõhtul pulli pärast vaatasin. Kogu linnapeale oli saadaval 7 masinat, pooled Raadil. Elan suht ühe jaama lähedal, 95% ajast on tühjus.
Süsteem iseenest töötab. Toimingud toimivad kiirelt. Autod on uued.
Vat õiglane väärtus on omaette teema. Usun, et märgitakse täis 1.07 võib liikumine mõlemas suunas tulla.


ELMO Rendil on täna nõudlus suurem kui pakkumine. Meie üheks nõrkuseks on meie tugevus- panustamine keskkonnasõbralikele sõidukitele mille capex kõrgem, kuid ka tarned keerulisemad. Keskkonnasääst on meie ettevõtte DNA–s esimesest päevast ja sellest me ei loobu. Ärilises vaates tagab see ka konkurentsieelised ja pikaajalise kasvu. IPO rahastust kasutame ka vähemalt 50 uue elektrilise sõiduki hankimiseks- tellimused teostatud, esimesed sõidukid juba ka pealinnas.
"jpedro"
Sõidan nendega üpris regulaarselt. Nädalalõputi on reeglina kõik autod kasutuses. Kui päevast väljasõitu tahta teha, maksab hommikul vara kohe auto võtta või juba eelneval õhtul sobiv masin oma parklasse tuua ja 24h rendiperioodiga arvestada.

Tartus ongi masinaid ehk umbes kümne kandis. Danielsi nimetatud probleem tundub olevat üks neist, mida kaugjuhitav auto parandada saaks: kui kõik autod pargitakse mingil põhjusel Raadile, saab üks kaugjuht neid vaikselt ilma ise edasi-tagasi transporteerumata jagamispunktide vahel jälle laiali jaotada.

Elmot saab kasutada ka ilma äpita ja vaid telefoninumbriga - asjaolu, mille poolest Elmo erineb Bolt Drive'ist ja Citybee'st. Auto saab pool tundi enne esimest avamist tasuta "broneerida", kui olen õigesti aru saanud. Lisaks langeb kilomeetrihind alates laenutuse 101. sõidukilomeetrist kolmandiku võrra - taas midagi, mida konkurendid seni teinud pole. Hübriididega on selline hinnastus asjakohaseim, elektrikatega on pikema sõidu vahele tõenäoliselt laadimist vaja. Klienditeenindus telefonitsi on alati kiire ja asjalik olnud.

Sagedasti pakutakse Elmo FBs lühemaks või pikemaks perioodiks promokoode, et kasutajaid meelitada.


Tänud heade sõnade eest.
Julgustaksin siinkohal investoreid ja kliente reaalselt astuma mõistlikemaid keskkonnasuunitlusega samme ehk meie vahe konkurentidega on elektriautod, mida leidub meie ühel konkurendil ca 5%, teine vaid kirjutab nendest. Kindlasti ühel päeval suureneb konkurentidel ka elektriautode osakaal, selleks ajaks oleme me juba järgmise sammu juures:).
Vahe on ka selles, et meie ärimudel tegutseb jagamispunktide alusel versus iga tänava nurgal- igati nõus, et auto kättesaadavus on kliendivaatest mugav ja prioriteet, kuid selle juures esineb juba konflikte mitte-klientide ning linnaesindajatega. Meie kaugjuhtiv auto ärimudel just toetab jagamispunktide loogikat.