Eesti on tõeline IT-maa (miks kauplemine ei lähe kiirelt?)

Kõik nutavad et Tallinna börs on nagu konnatiik. Mina panen sisse müügiorderi turuhinnaga ja loodaks et 2 sekundiga on see täidetud, selleasemel läheb tublisti aega (mitu minutit praegusel hetkel) ja tehing venib ja venib. Tegu on rahuliku Viisnurga aktsiaga ka veel.
Pakkuge siis vähemalt kiireid lahendusi, et ma ei peaks konnatiigi mudas sumpama.

powertrader ka pole kõige nutikam vahend
Kas mitte maaklerid ei teosta ordereid ?
Aga miks teostavad maaklerid ordereid? Kuna pole tehnilist lahendust automaatseks teostamiseks või on mingi muu põhjus?
Tõenäoliselt nii ongi. Teadjamad võiksid kinnitada, aga hetkel on vist Hansa ainukene, kes (osaliselt?) automaatselt edastab. Tallinki esmapäevadel poetasid Ühise omad mokaotsast, et midagi peaks varsti ka nende poolt tulema.

Arvestades aktiivsust võiks LHV olla potentsiaalne järgmine, kes automaatse edastamise peale võiks mõelda. Ülejäänute puhul kipub see kulutus liiga väikese prioriteediga olema, et arendustegevuste listis etteotsa pääseda.
LHV-l on jah kõnealune arendus töös. Aga eks siin kohaliku turu mahud oma piiri panevad - niisama oma lõbuks äriettevõtted midagi arendama ei kipu.
hansas asi väga 5... edastatakse kiiresti... neid minutisi hirmulugusid ei taha turuhinnaga tehingute puhul küll uskuda...
,
hansas toimub küll orderite liigutami sekunditega
mul küll täpselt vastupidine kogemus ja siinkohal LHV ees müts maha. Täpselt samaaegselt (2 cliki vahe muidugi) sisestatud orderite puhul jõudis LHV minu orderi üles oluliselt kiiremini kui hansa.
ma küll ei ütleks et orderid sekunditega hansas üles lähevad. Limiithinnaga orderitel ca minut ikka läheb.
Pole vist õige teema all, aga kas eraisiku elektroonilisele tuludeklaratsioonile saab ka ühe hiireklikiga lisada maksuraporti?
Orderi töötlemisel on 2 faasi

1) Kliendilt saabunud orderi (ka orderi muutmise või tühistamise korralduse) edastamine börsile
2) Börsil täidetud (ka muudetud või tühistatud orderi) kohta info edastamine kliendile

Mõlemas faasis toimetab maakler ajaprioriteedi alusel: orderid (ka nende muutmise ja tühistamise korraldused) lähevad börsile nende saabumise ajalises järjestuses ning börsil täidetud (ka muudetud või tühistatud orderite) kohta info edastamine käib orderite täitmise vms. järjekorras.

1 faas on aga prioriteetne 2 faasi ees, kõigepealt saadetakse üles kõik ootel orderid ja siis algab tehingute kinnitamine

1 faasi puhul on minutitest rääkimine ilmne liialdus, näiteks tupsu mainitud order täideti börsil 40 sekundit peale selle saabumist kuna erandkorras sai muudetud ajaprioriteeti - miks sellest allpool.

2 faas võtab kauem aega, mõnikord tõesti 2-3 minutit kui on järjest uusi ordereid peale tulemas, mida vaja börsile edastada. Paraku eriti suure tehingute arvu puhul on olnud ka juhuseid, kus mõni kinnitus jääb vahele ja tehingu toimumist märkan alles peale börsipäeva lõppu tehinguid kontrollides.

Börsi reglement sätestab, et maakler peab edastama kliendi korralduse börsile viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 5 minutit pärast selle saabumist.

Kõik orderite edastamise kiirusest või töötlemise vigadest tulenevad kahjud lahendatakse alati kliendi kasuks lähtudes börsi tehingute väljavõtte kellaaegadest võrrelduna kliendi poolt orderi edastamise kellaaja vastu.

Näiteks juhul kui tupsu orderi börsile edastamiseks kulunud 40 sekundi jooksul oleks turuhind muutunud kliendile ebasoodsas suunas, siis oleks LHV pidanud ise kliendi vastaspooleks olema orderi edastamise hetke hinnaga ja selle läbi võib-olla ka kahju kandma.

Seetõttu olen aegajalt mööda läinud ajaprioriteedist ja eelistanud orderite börsile edastamisel aktsiaid, mille hind võib kiiresti muutuda, näiteks Baltika orderid enne Viisnurka täna.


Küsimus selles, miks seal vahel inimene ikka olema peal, kes piltlikult öeldes ühest aknast teise korraldusi kopi-pasteeriks? Miks ei võiks süsteem ise automaatselt korraldused börsile ja kinnitused börsilt edastada?
(ma ei väida, et see peaks automaatne olema, ma tõepoolest lihtsalt küsin, miks seal vahel inimene on, sest äkki on inimfaktoril mingi praktiline vajadus ja ma pole sellega kursis)
Henno, tänan selgituse eest. Iroonia seisneb selles, et tahtsin kapitali vabastada Viisnurga alt just selleks, et Baltikat osta :)
tups!
Sa oled siis õnnesärgis sündinud!
Enne jõule ja nüüd üleeile jälle ma nigu loll vahtisin hansazeti, kus poole tunni jooksul tehinguid ei tehtud. Minnes korraks OMX-i avastasin et turg rabeleb. Helistasin siis HP-sse ja probleem lahendati "ainult" veerand tunniga!
Sujuvalt oli 15 min. viivitusajast saanud oma tund ja mul turg eest ära läinud!
Vot see ajab küll s...a keema!
Muidu kui Hananet toimib on kiirus normaalne.
mul korra vist hanzanet umbe jooksnud, kui ei välista ka miskit ruuteri või elioni viga... igatahes see oli 1-2 min...
miks te telefoni teel käsklusi maaklerile ei anna?lihtne ja kiire ja tehing tehakse ära selle aja jooksul kui oled telefoni otsas.ka lhv l on selline teenus minu arust.
t.
ärge siis tehke hansanetis. Huvitav küll, panete hansas busisnessi ja tulete lhv-s kurtma, et ei taha funksida:)
siin pole küll minul üle mõne minuti aega läinud. Aga huvitavam on see, et mõnikord, kui orderi tühistan, siis ripub see veel pikka aega üleval. Olen vahest huviga vaadanud. Näiteks oli mul üleval ekranase ostuorder mille kehtivus oli tühistamiseni. Tühistasin ära, et raha mujal kasutada, raha sain ka kasutada, aga order rippus veel järgmise päeva ennelõunal ilusti üleval. Ja see polnud ainuke juhus just samadel tingimustel. Mul muidugi ükskõik, sest raha vaba, aga ikkagi huvitav tähelepanek. Mõtlen, et mis oleks saanud, kui hind oleks nõutud tasemele kukkunud. LHV oleks siis need pidanud ise ostma?
Läheks siis teemasse uuesti tagasi ja kordaks kysimust millele keegi ei vasta. Kas inimesel on seal mingi praktiline vajadus?