Hennes & Mauritz on kindlasti paljudele Eesti shoppajatele tuttav - suht vähestest kohtadest Soomes, Rootsis kus normaalse hinnaga midagi viisakat leiab. Firma sihiks ongi pakkuda moekust ja kvaliteeti odava hinnaga. Firma edu saladuseks on hoida ladudes võimalikult vähe varusid ning poevarusid juhitakse arvutite abil. 2002. aasta oli firmale tõeliselt edukas ning ettevõtte kasum kerkis 50%. Firma tulevikuplaanid ambitsioonikad: lähema kahe aasta jooksul 5 uut turgu (sh Kanada ja uued regioonid USA-s), kõrgem tegevusmarginaal ja 20% käibekasvu aastas.
Kas tõesti tugineb firma edu ainult vähestes varudes? See pole midagi uut ju. Kuna kõik ostud käivad nagunii läbi arvuti, siis peaks olema küllaltki lihtne jaeettevõtetel tegutseda Quick Response põhimõttel - minimeerida laovarud ja tellida juurde täpselt vastavalt vajadusele. Mis muu Wal-Martile edu tagas, kui just see põhimõte.
Kas kellelgi on infot, millistest põhimõtetest lähtudes tegeletakse Eesti jaemüügiettevõtetes logistikaga?
Kas kellelgi on infot, millistest põhimõtetest lähtudes tegeletakse Eesti jaemüügiettevõtetes logistikaga?
edu jaoks ainult sellest ei piisa, et ettevõttes kasutatakse arvuteid. ebaõnnestunud moekaupa arvuti maha ei suuda müüa. eks eestis on ka jaemüüjatel oma laoarvestuse programmid koos varude planeerimisega, aga näiteks baltika ei saa sellegipoolest jaemüügiga hakkama.
Baltika muutis Montoni turuletulekuga oma jaemüügi süsteemi põhjalikult. Tooteartiklite arv mitmekordistus, kogused vähenesid, tooteid jaotatakse keskusest (varasemalt iga riigi kauplused ise tellisid) - ma olen tulemuste suhtes küll optimistlikult meelestatud. Montoni logistika põhimõte on seega analüüsida kauplustest/riikidest tulevat infot ja vastavalt sellele sinna tooteid saata. Milder on lausa öelnud, et kauplustest tagasi logistikat pole vaja, kõik müüakse maha. Selle kohta ma ütleks, et ilus eesmärk.
jah muidugi on kõik ilus powerpointi salaide vaadates ja perekond milderite juttu kuulates. mulle tundub küll, et baltikas pole ärilises mõttes midagi ilusat peale ilusate eesmärkide. nad lihtsalt ei saa jaemüügiga ja uue kaubamaärgiga raha teenimisega hakkama.
Ainus, millest ma Baltika puhul ei ole päriselt aru saanud, on see, et kas Montoni ja Evermani poe paralleelne ülalpidamine näiteks Rocca Al Mare keskuses on pikas perspektiivis ikka mõttekas? Ja veel kliendi seisukohalt: mille kuradi pärast ma peaksin uue kaubamärgi tulekul uue kliendikaardi ostma? Muus osas teevad nad tõesti head tööd.
huvitav milles see baltika "hea töö" seisneb? igal juhul mitte kasumi teenimises. samas ei olegi vahet kas sa jätad avalikkusele ainult mulje et teed "head tööd" või tegelikult teedki "head tööd".
Mina vaatan Baltikat ainult tarbija seisukohalt. Kui kunagi piiksatasin, et tahaks Baltika aktsiat osta, pani tuttav maakler karjuma...
Tarbija seisukohalt on tegu fantastikaga, hästi paigas tootevalik ja hinna kvaliteedi suhe. Väga vähe on eesti tootjaid, kes suudavad sellist imagot koduturule müüa.
Aga Montoni ja Evermani 2 poodi ühes keskuses on muidugi lollus, aga eks turundusinimesed taha ka leiba...
Tarbija seisukohalt on tegu fantastikaga, hästi paigas tootevalik ja hinna kvaliteedi suhe. Väga vähe on eesti tootjaid, kes suudavad sellist imagot koduturule müüa.
Aga Montoni ja Evermani 2 poodi ühes keskuses on muidugi lollus, aga eks turundusinimesed taha ka leiba...
montoni n2ide -
mul naine valis netist montoni kodulehelt toote v2lja.
l2ks l2himasse montoni myygiesindusse ja seal tema suurust polnud.
kysimusele, kas te oskate 8elda, millises tallinna kaupluses seda suurust on 8eldi, et nemad yle v6rgu teiste kaupluste laoseise ei n2e. k2isime veel erinevates tallinna myygiesindustes, aga resultaat null.
minu loogika ytleb, et sa v6id 100 krooniseid hilpe eestis niimodi myya, aga mitte 3000 krooniseid...
j22n p6nevusega ootama nende majandustulemusi....
p.s. ei oma yhtegi BLT1T 'd
mul naine valis netist montoni kodulehelt toote v2lja.
l2ks l2himasse montoni myygiesindusse ja seal tema suurust polnud.
kysimusele, kas te oskate 8elda, millises tallinna kaupluses seda suurust on 8eldi, et nemad yle v6rgu teiste kaupluste laoseise ei n2e. k2isime veel erinevates tallinna myygiesindustes, aga resultaat null.
minu loogika ytleb, et sa v6id 100 krooniseid hilpe eestis niimodi myya, aga mitte 3000 krooniseid...
j22n p6nevusega ootama nende majandustulemusi....
p.s. ei oma yhtegi BLT1T 'd
ka mina ootan põnevusega tulemusi et näha kuidas nad seekord oma kehvad majandustulemused ja suured laojäägid välja vabandavad (vale ilm? uus kaubamärk? tarbijate ostukäitumise muutumine? ... )
nonäe. ei tulnudki kaua oodata. kui äripäev online uudis tõele vastab, ei ole seekord süüdi ilm ega uus kaubamärk vaid turundusjuht. uudis:
Praegu istub koos AS Baltika juhtkond ja kinnitamata andmetel toimuvad ettevõtte juhtkonnas muutused. Baltika juhilt Meelis Milderilt polnud veel võimalik kommentaari saada. Koosolek lõppeb orienteeruvalt kell 17.
Kinnitamata andmetel vahetub Baltikas turundusjuht, kuna ettevõtte müük ei vastanud möödunud aastal ootustele.
Praegu istub koos AS Baltika juhtkond ja kinnitamata andmetel toimuvad ettevõtte juhtkonnas muutused. Baltika juhilt Meelis Milderilt polnud veel võimalik kommentaari saada. Koosolek lõppeb orienteeruvalt kell 17.
Kinnitamata andmetel vahetub Baltikas turundusjuht, kuna ettevõtte müük ei vastanud möödunud aastal ootustele.
Mis siin imeliku on ,et Montoni ja Evermani poed teineteisest 5meetri kaugusel asuvad. Lexus ja Toyota ,mujal maailmas ei saa ühestki Toyota salongist endale Lexust tellida ja Lexuse salongist Toyotat tellida. Kui oleks nii ,et on üks esindus ja sealt saad kõike teha ,siis kaotaks ju Lexus oma prestiisi ja see on just see mis on nende edu taga .
Pendel: kinnitamata andmetel olen mina järgmine Eesti president. Ootame ja vaatame mina ütlen ,et 4Q oli läbi ajaloo Baltika jaoks üks parimaid.
Pendel: kinnitamata andmetel olen mina järgmine Eesti president. Ootame ja vaatame mina ütlen ,et 4Q oli läbi ajaloo Baltika jaoks üks parimaid.
oliver66, nagu sa mu eelnevast jutust aru oled saanud, olen mina väga negatiivselt baltika suhtes meelestatud ja arvan, et 4Q oli teenitud kasumi poolelt väga halb kvartal. eks varsti näeme.
Oliver66, nagu sa isegi aru said, on tegu äärmiselt halva näitega, sest uut Lexust näiteks Eestis saab tellida ametlikult justnimelt Toyota müügisalongidest, mitte ei ehitata tema tarbeks eraldi salongi.
Ütle mulle, kulla hingekene, kes selle raiskamise kinni maksaks? Sa ei jõua kogu eestis ilmaski niipalju Lexuseid müüa, et see (viimase kobedale kasumimarginaalile vaatamata) oma esinduse ehitust ja käigushoidmist ära tasuks. Ja arvad, et Toyota Baltic või Toyota Motor corp. selle lõbu kinni maksab ... never ever!
Nii on lood ka Montoni ja Evermaniga.
Aga Lexuse edu taga on asjaolu, et ta on tehtud oma sihtturule kõiki sealseid (tarbija varjatud ja avalikke) nõudmisi arvestades ja see turg ei ole mitte teps Eesti ega ka mitte Euroopa.
Ütle mulle, kulla hingekene, kes selle raiskamise kinni maksaks? Sa ei jõua kogu eestis ilmaski niipalju Lexuseid müüa, et see (viimase kobedale kasumimarginaalile vaatamata) oma esinduse ehitust ja käigushoidmist ära tasuks. Ja arvad, et Toyota Baltic või Toyota Motor corp. selle lõbu kinni maksab ... never ever!
Nii on lood ka Montoni ja Evermaniga.
Aga Lexuse edu taga on asjaolu, et ta on tehtud oma sihtturule kõiki sealseid (tarbija varjatud ja avalikke) nõudmisi arvestades ja see turg ei ole mitte teps Eesti ega ka mitte Euroopa.
"mujal maailmas ei saa ühestki Toyota salongist endale Lexust tellida ja Lexuse salongist Toyotat tellida" mis sa siit lausest välja loed ? pealegi ma ei saanud sellest kohe kindlasti ise aru ,et tegu on halva näitega . Eestis ,Lätis ja Leedus on Toyota teinud suure erandi . Isegi nii suure erandi et see on ainulaadne nende puhul terves ajaloos. Kui Baltika laieneks näiteks Jaapanisse ja nad avaksid Tokyos kaks poodi 5 meetriste vahedega siis võib seda nimetada mingil määral ebaratsionaalseks ,kuid kindlasti kohe ei saa seda nii seda nimetada esimesel silmapilgul ,sest me ei tea ju kõiki pisi nüansse. Eestis on aga tegu Baltika koduturuga ,mis annab suure osa tervest firma müügist ,täpselt nii nagu Jaapan on Toyota jaoks.
oliver66, kindlasti nõustun Su eelmisest jutust vaid ühe lausega ja see on "pealegi ma ei saanud sellest kohe kindlasti ise aru ,et tegu on halva näitega ."
Aga muus osas võib vaielda.
Kui Baltika laieneks Jaapanisse, siis ma võib-olla ei nimetakski ebaratsionaalseks olukorda, kus nad avaksid Tokyos kaks poodi 5 meetriste vahedega. Oliver, maailm ei ole enam endine :-)!
See, kas tegu on koduturuga või mitte, pole ammu enam niiväga oluline, vast veidi ehk ainult protektsionismi kalduvas EL-s. Määrab tarbijate arv ja nende ostujõud, ülejäänu on kuki-muki. Tänapäeval on moes rohkem kulusid arvestada kui kodust õhkkonda. iga äriettevõtte runnimine kaasab endaga hulga kulusid, nende optimeerimine on aktsionäride rahulolu võti. Baltikum kokku on nii vaene, et siia lihtsalt pole mõtet Lexust eraldi esinduses müüa - ja minu meelest muide ka Montonit ja Evermani. Aga viimast teab Milder muidugi paremini...
Aga muus osas võib vaielda.
Kui Baltika laieneks Jaapanisse, siis ma võib-olla ei nimetakski ebaratsionaalseks olukorda, kus nad avaksid Tokyos kaks poodi 5 meetriste vahedega. Oliver, maailm ei ole enam endine :-)!
See, kas tegu on koduturuga või mitte, pole ammu enam niiväga oluline, vast veidi ehk ainult protektsionismi kalduvas EL-s. Määrab tarbijate arv ja nende ostujõud, ülejäänu on kuki-muki. Tänapäeval on moes rohkem kulusid arvestada kui kodust õhkkonda. iga äriettevõtte runnimine kaasab endaga hulga kulusid, nende optimeerimine on aktsionäride rahulolu võti. Baltikum kokku on nii vaene, et siia lihtsalt pole mõtet Lexust eraldi esinduses müüa - ja minu meelest muide ka Montonit ja Evermani. Aga viimast teab Milder muidugi paremini...
sa tegelikult kirjutasid ju minu jutu kuid lihtsalt teiste sõnadega.
Kuid selles olen ma sinuga nõus et Milder oskab sellele probleemile kindlasti kõige paremini lahenduse leida. Tema käsutuses on kindlasti graafikud poodide müügi kohta ,mida tavaline inimene endale ei saaks kunagi . Seega kas sa tõesti usud et Baltika juhtkond on nii halb ,et nad ei märkaks sellist suurt viga.
Järeldus: tegu ei ole veaga ,vaid järelikult nii on firmale kõige parem ,juhtkonna arvates. Ei mina ega sina ei suudaks kahekesti leida ainult peale vaatamise tulemusena sellist lahendust mida võiks väga tõsiselt võtta.
Kuid selles olen ma sinuga nõus et Milder oskab sellele probleemile kindlasti kõige paremini lahenduse leida. Tema käsutuses on kindlasti graafikud poodide müügi kohta ,mida tavaline inimene endale ei saaks kunagi . Seega kas sa tõesti usud et Baltika juhtkond on nii halb ,et nad ei märkaks sellist suurt viga.
Järeldus: tegu ei ole veaga ,vaid järelikult nii on firmale kõige parem ,juhtkonna arvates. Ei mina ega sina ei suudaks kahekesti leida ainult peale vaatamise tulemusena sellist lahendust mida võiks väga tõsiselt võtta.
Kirjutasin ja ei kirjutanud ka.
Näide on tegelikult ropphea, sellega annab paljugi seletada ja vaielda. Muidugi ka tõlgendada.
Ja ma tõesti usun, et Baltika juhtkond on nii halb. Ma usun, et nad ülehindavad oma monopoolset seisundit eesti turul ja klientide lojaalsust.
Ma usun, et Milder pole mitte probleemi lahendamas, vaid seda tekitamas. Ta on selle turusegmendi, kuhu mina kuulun, lihtsalt täis müünud aastatega. Nüüd tahab ta võtta uue kaubamärgi all uut segmenti. Võtku, jumala pärast, ega ma kade ole. Aga mul läheb närv mustaks, kui seda minu, vana püsikliendi, arvelt tehakse.
Nüüd konkreetselt Montonist.
Läksin spetsiaalselt Montoni kauplusse, et tutvuda, kuidas siis olukord on. Ja siis avastasin, kui rumalat juttu olin siinsamas foorumis alles 2 päeva tagasi ajanud :
"...Tarbija seisukohalt on tegu fantastikaga, hästi paigas tootevalik ja hinna kvaliteedi suhe. Väga vähe on eesti tootjaid, kes suudavad sellist imagot koduturule müüa..."
Võtan oma sõnad tagasi ja vabandan Baltika toodangu kõigi tulevaste tarbijate ees, kes seda eksitava sisuga reklaamiks pidasid. Sest olukord oli tõesti sügavalt masendav. Siin-seal seisis veel üksikuid laojääke, kuid kogu endine Baltmani-Evermani kaup oli välja tõrjutud. Küsisin särki, küsisin pükse, sama lugu. Müüja naeratas kohmetult ja soovitas kuhugi mujale otsima minna. Viru tänavale näiteks. Kah mõte. Mitte just originaalne ja ma ei vingunud vaimustusest seda kuuldes.
Aga nüüd tagasi armastatud autonäite juurde.
Mul pole uusimaid andmeid käepärast, kuid üldiselt müüakse Eestis umbes 40 Lexust aastas(pluss-miinus mõni). Vähem kui üks auto nädalas. Seda on vähe, et mitte öelda väga vähe.
Kui Toyota on sellest aru saanud, et Eestisse pole mõtet eraldi müügiesindust Lexuse pärast teha, siis miks arvab Milder, et tema on targem?
Miks arvab Milder, et ta võib klienti terroriseerida, tema kallal ülbitseda? Ma tahan ostjana saada kõike võimalikult ühest kohast, mitte jõlkuda ühest poeuksest sisse, teisest välja. Ma ei taha ka alati poodiminekuks vanalinna minna. Olen igal aastal Balikale vähemalt neljakohalise numbriga käivet teinud, nüüd aga saadetakse mind lihtsalt pikalt - meil on uus turunduspoliitika ja sina, väike neeger, käi jala!
Viru tänav on teadupärast ju autoliikluseks suletud... :-(
Näide on tegelikult ropphea, sellega annab paljugi seletada ja vaielda. Muidugi ka tõlgendada.
Ja ma tõesti usun, et Baltika juhtkond on nii halb. Ma usun, et nad ülehindavad oma monopoolset seisundit eesti turul ja klientide lojaalsust.
Ma usun, et Milder pole mitte probleemi lahendamas, vaid seda tekitamas. Ta on selle turusegmendi, kuhu mina kuulun, lihtsalt täis müünud aastatega. Nüüd tahab ta võtta uue kaubamärgi all uut segmenti. Võtku, jumala pärast, ega ma kade ole. Aga mul läheb närv mustaks, kui seda minu, vana püsikliendi, arvelt tehakse.
Nüüd konkreetselt Montonist.
Läksin spetsiaalselt Montoni kauplusse, et tutvuda, kuidas siis olukord on. Ja siis avastasin, kui rumalat juttu olin siinsamas foorumis alles 2 päeva tagasi ajanud :
"...Tarbija seisukohalt on tegu fantastikaga, hästi paigas tootevalik ja hinna kvaliteedi suhe. Väga vähe on eesti tootjaid, kes suudavad sellist imagot koduturule müüa..."
Võtan oma sõnad tagasi ja vabandan Baltika toodangu kõigi tulevaste tarbijate ees, kes seda eksitava sisuga reklaamiks pidasid. Sest olukord oli tõesti sügavalt masendav. Siin-seal seisis veel üksikuid laojääke, kuid kogu endine Baltmani-Evermani kaup oli välja tõrjutud. Küsisin särki, küsisin pükse, sama lugu. Müüja naeratas kohmetult ja soovitas kuhugi mujale otsima minna. Viru tänavale näiteks. Kah mõte. Mitte just originaalne ja ma ei vingunud vaimustusest seda kuuldes.
Aga nüüd tagasi armastatud autonäite juurde.
Mul pole uusimaid andmeid käepärast, kuid üldiselt müüakse Eestis umbes 40 Lexust aastas(pluss-miinus mõni). Vähem kui üks auto nädalas. Seda on vähe, et mitte öelda väga vähe.
Kui Toyota on sellest aru saanud, et Eestisse pole mõtet eraldi müügiesindust Lexuse pärast teha, siis miks arvab Milder, et tema on targem?
Miks arvab Milder, et ta võib klienti terroriseerida, tema kallal ülbitseda? Ma tahan ostjana saada kõike võimalikult ühest kohast, mitte jõlkuda ühest poeuksest sisse, teisest välja. Ma ei taha ka alati poodiminekuks vanalinna minna. Olen igal aastal Balikale vähemalt neljakohalise numbriga käivet teinud, nüüd aga saadetakse mind lihtsalt pikalt - meil on uus turunduspoliitika ja sina, väike neeger, käi jala!
Viru tänav on teadupärast ju autoliikluseks suletud... :-(
See on ju loogiline et sa Montoni poest ei saa osta Evermani tooteid. Ega Christine Collectionit ei saa minu teada ka osta kõigist Evermani poodidest. Kas sa oled siis ka solvunud kui toidupoest ei leia ruuterit.
Kui Toyota on sellest aru saanud, et Eestisse pole mõtet eraldi müügiesindust Lexuse pärast teha, siis miks arvab Milder, et tema on targem? - tähendab sellele väitele ma ei vasta. Siin on sõnad üleliigsed.
Kui Toyota on sellest aru saanud, et Eestisse pole mõtet eraldi müügiesindust Lexuse pärast teha, siis miks arvab Milder, et tema on targem? - tähendab sellele väitele ma ei vasta. Siin on sõnad üleliigsed.
Minu meelest see Toyota-Lexuse analoogia ei ole siin päris kohane, sest taseme ja hinna erinevus Everman-Monton vahel pole minu amatöörliku pilgu järgi niivõrd suur. Kui Monton oleks Hugo Bossi klassist kaubamärk, sel juhul ma saaks aru, et teda lihtrahva riietest püütaks eemal hoida. Ehkki esimese hooga tunduks ka siis 5 meetri kaugustest poodidest mõttekam, kui üks oleks teise tütarbränd, umbes nagu Armani ja Armani Jeans vms. See on ju ikkagi Tallinn, mitte Tokio