Arvatavasti parim pensioni investeering!

Mis arvate, kas tasub ära, kas on eestvedajaid, kaasinvestoreid?
Investeering on pikemas perspektiivis ära tasuv. Peaaegu 100%-se garantiiga.

Mis te arvate silla rajamisest mandri ja Saaremaa vahel?

Asi maksab umbes 2,5 milljardit. Viiks asja börsile sealt saaks raha.
Raha oleks kindlasti võimalik saada veel EU erinevatest fondidest.
Kas ka riik annaks oma panuse (investeeriks mingid summad, dotatsioon (pregu 75milli aastas))?
Ülesõidu teeks tasuliseks nii nagu see on pregu (asi peab ennast ära tasuma).
Mõõda silda saab veel vedada gaasi torustiku, elektri kablid, arvestades läbisõidu arvu tasuks ka reklaamimine sillal ära jne.

Kui kaua veel elame “Banaani vabariigis” ja sponsoreerime SLK-d?
Laevad vananevad, tööjõud kallineb, kütus tõuseb…

oi geltmann, ma nägin ka just unenägu! ma ehitasin silla kohe njuuu jorki!

värvilist öö jätku!
NB! Trükiviga: Mis te arvate ideest ehitada "SILD MANDRI JA MUHUMAA VAHELE".
Kuna Muhust saaremaale läheb juba "tee" (tamm).
Aga ka see "tee" oli algus aastatel tasuline. Loe Äripäeva lisas.t
Silla ehitamine võtab erinevate spetsialistide arvates umbes 3 aastat.
geltmann: said õppelaenu kätte?
See on küll vahva idee ning tipis on punt teadlasi kes sellega tegelevad ning taotlevad raha jne. Teine hea mõte on ehitada metroo helsingist tallinna- ka sellega tegeletakse on vaja vist ainult 80 miljardit- aga tasub ära nii 100 aasta perspektiivis ja selliseid toredaid ideid on veelgi :)))
et ma ei ta kui vanaks kavatsed elada, aga selleks et pensil olles asja vilju nautida pead küll suht vanalt pensionile jääma :)
Kahju, kahju....
Kahju, et on olemas "NII VÄHE" inimesi, kes julgevad midagi öelda või midagi "ISE ÄRA TEHA".
Senikaua loodame aga EU abile ja osutame alltöövõttu suuretele ettevõttetele.
Mõni targem ostab aksiaid ja investeerib (kuigi teab, et ei saa investeeritud ettevõttes sõnagi sekka öelda).
Senikaua kuni meie mõtteviis ei muutu jäämegi teistele targematele "SABAS SÖRKIJATEKS"
http://www.kalmar.se/templates/Page.aspx?id=3782

sellel saidil on Ölandi sild,mis enamvähem sobiks ka Muhumaale sõiduks.
Hetkel puudub huvigrupp ja selleks võiks tõesti olla LHV,kes projekti käima lükkab.
Raha võiks teenida organiseerimise eest. Teisena võiks Merko uksele koputadaja ja saada rahakas liitlane kes siis algul finantseeriks. Ja ka mõni nootre valitsus kirjutaks paberitele alla.
Ölandi sild on tasuta kuid Malmö sild on nii 400 krooni aga see on vist riigi äri.
Nii et ainult organiseerimine ongi mille eest tasu küsida.Aga ka 1% 5 mld pole paha.
t.
Geltmann,

Ei ole huvitatud kahjuks antud projektis osalemisest, seetõttu ei ütle ühtegi head ega halba sõna idee enese kohta. Aga paar kommentaari lihtsalt projektide üldise tutvustsamise teemadel:

- Kui lähed seda projekti (või ka mõnd teist) esitlema potentsiaalsetele investoritele, siis lase see kellelgi enne üle vaadata, et ta sõnade kokku- ja lahkukirjutamise ära parandaks.
- Üldiselt investoritele meeldivadki just miljardiprojektid, millel antakse 100% garantii! Muide, veelgi suurema efektiga oleks 200%, 300%, 1000%, või ka 100000% garantiiga projekt!

Edu!
Tänud tonis

Hea, et oled arvatavasti "AINUS", kes julgeb midagi mõelda ja kaasa rääkida.

to Murzilka

Mul ei ole plaanis otseselt hakata tegelema antud projektiga - veel mitte.
kindlast ei otsiks ma ka siit investoreid (läbi foorumi).
Isiksused, kes tahtsid textist aru saada seda ka kindlast tegid.
NB! foorum ei ole dokument mis peab olema õigesti vormistatud ja õigesti kirjutatud.
geltmann

Miks üldse on vaja vigadeta kirjutamiseks midagi vormistada? Minu arvates kirjutab intelligentne inimene kohe automaatselt õigekirjareegleid järgides, teiste puhul ei pruugi tihti ka vormistamisest suurt abi olla. Paraku ei saa viimaste puhul kuidagi lahti ka kahtlusest nende miljardiprojektide tasuvusanalüüsi õigsuses. Äkki on 2+2 mõnes kohas valesti kokku liidetud?

Geltman, arvuta veidi. 2,5 miljardit. Arvuta alguseks lihtsalt, nagu ostaks maja. 2,5 10'ks aastaks, kokku 5, see teeb miski 40 milli kuus ehk ümarat pealt mill iga päev laenu tagasimakset. Mill puhast päevas. Eestis. Saaremaa sillal. Muidugi, reklaami müües saab palju pappi. Oled sa tähele pannud, et juba praegu on selle tee veerel reklaam ja nende tulpade omanikud sõidavad juba täna Maybachidega ringi, jooksupoistel on X5'd. Reklaamist saab palju pappi, mõtle vaid - paar plakatit, paarkümmend tuhhi kuus, ehk tuhh päevas. Ja eriti palju saab Saaremaad elektrifitseerides, tõmba aga traat mööda silda Saaremaale ja kõik talud unustavad peeruvalguse :-)

Excelit ju kõrgkoolis ikka tarbitakse?
Ülesõit oleks tasuline - nii nagu see on praegu.
On kellegil aimu kui palju on käive SLK-l, st. mitu inimest (autot) aastas sõidab SLK levadega.
Kui Leedo on ajakirjanduses väitnud, et vaja mingi laev osta ca 400 milli - siis peab ju asi ära tasuma.
Tramaivõi, mulle kui loomult kurjale inimesele meeldivad sellised sarkasmist nõretavad, lausa paistes kommentaarid nagu priitp viimane.

:)
Kas me peame ajakirjandusest lugema sellist pealkirja ka 10 või 20 aasta pärast?
"Ministeerium sõlmis SLKga kaheaastase liinilepingu"
Väike viide siia juurde:
http://www.mkm.ee/index.html?id=3697
Geltmann, ma annan sulle veel parema (ja lollikindlama) idee, lausa superidee - ehita tunnel Inglise ja Prantsuse vahele!
F ja UK vahel on vist juba tunnel.. Kuid ideel on jumet. Konkureeriv F-UK-tunnel. Täitsa FUK idee! Miljon päevas, reklaamitulu lisaks, pidevad boonused..
Tõsisemal toonil, selliseid asju otsustavad poliitikud ehitada, kui otsustavad. Ja seda maksurahast, nagu eelpool juba juttu. Kuid Eestis on siiani veel puudu sellistest poliitikutest. Täpsemalt, Ceausescu-tüüpi poliitikutest. Võib-olla mõned Ceausescu-tüüpi ärimehed meil juba foorumites tärkavad siin-seal.
Saatsin väikese kirja ja foorumi viite ka Andrus Ansip-ile.
No sel juhul hakkavad asjad kindlalt liikuma, polegi nagu rohkem mõtet asja kallal arutada :D
Kusjuures, väheke arve.

2003 aastal liikus SLKga 1033521 reisijat ja 354827 sõidukit mandri ja saaremaa vahel.
Kui nüüd "oletada" et sild ehitatakse ja iga reisija pealt võetakse keskmiselt 10 krooni ületamise eest (saarlastele vist tasuta ja vanuritele-noortele soodus, muudele veidi krõbedam) ning sõiduki pealt võtta keskmiselt 50 eek (sõiduautod vähem, bussid-veokid rohkem) ning aastas oleks tulu ca 30 miljonit. Arvestades siia juurde ca 5% reisijate kasvu (2% on praegu SLK, 3% võib oletada turismist + kergemast üleminekust) ja seda, et jää ja tuul enam liikumist oluliselt takistada ei tohiks, siis 10 aasta pärast peaks aastatulu olema ca 50 miljonit ja 10 aasta kokkuvõttes oleks üle 400 miljoni juba tagasi teenitud. Umbes 50 aastaga võib siis oletada, et sild teenib ennast tagasi (kui arvestada, et selle 2.5 mld annavad ainult investorid ja riik/omavalitsused ei anna sentigi).

Väga sinisilmne. Aga samas rahvaalgatus on minu arvates tore :)

PS! Ärme muidugi unusta, et saarlased on ka inimesed ja tahavad ka ehk autoga 5 minutiga selle vahemaa ära sõita milleks praegu kulub kokku vist oma 45 minutit.