https://www.aripaev.ee/suur-lugu/2022/12/21/fotolugu-euroopa-rohelise-pealinna-hall-pale
Lisaks võiksin nimetada veel Väo karjääri - ilmselt ainuke pealinn maailmas, kus tiheasustuse kõrval 200m asub lubjakivikarjäär
Vähe sellest, sinna kõrvale seekord siis Jõelähtme valda on "keskkonnamet" andnud loa teha veel teisegi Maardu 3 karjääri. Järgmised 30 aastat tolmutavad Tallinna. Ja siis imestatakse, kus see lumesse imbunud tolm kõik tuleb talvel/kevadel?
"Vald karjääri oma maadele ei soovi
Maardu III maardlas on Paekivitoodete Tehas keskkonnaametilt uuringuload kätte saanud ja proovipuurimised läbi viinud, ent siis jäi asi toppama Jõelähtme vallavalitsuse ja keskkonnaameti vahel puhkenud kohtuvaidluse tõttu."
https://toostusest.ee/uudis/2022/02/15/vao-paekarjaar-saab-peagi-tuhjaks/
https://joelahtme.ee/keskkonnamojude-hindamised
Isegi Keskkonnaameti poolt otsustaja välja toodud - Egle Alt. Pidi olema korralik kolmandik sulas, et nüüd veel vallaga kohut ka käia.
kas see on nüüd mõne kohaliku aktivisti püüd läbi Tallina teema Nursipaluga võidelda? Milles see vaene ametnik süüdi on, et teda nimeliselt peab siin välja tooma - eeldatavasti on tema asi tegeleda seaduse täitmisega ning seadused on meil tihti sellised, nagu nad on, aga see ei vabasta ametnikku nende täitmisest. Tema asi ei ole hinnata seaduste kvaliteeti. Ja tegelikult probleem on tõsine, nimelt tõesti saavad lähiajal Harjumaa suuremad maardlad tühjaks ja, siis tuleb kas uued avada või 100 km kauguselt vedama hakata. Ehk see teema siin on pigem tavaline NIMBY...
"camouflage"
kas see on nüüd mõne kohaliku aktivisti püüd läbi Tallina teema Nursipaluga võidelda? Milles see vaene ametnik süüdi on, et teda nimeliselt peab siin välja tooma - eeldatavasti on tema asi tegeleda seaduse täitmisega ning seadused on meil tihti sellised, nagu nad on, aga see ei vabasta ametnikku nende täitmisest. Tema asi ei ole hinnata seaduste kvaliteeti. Ja tegelikult probleem on tõsine, nimelt tõesti saavad lähiajal Harjumaa suuremad maardlad tühjaks ja, siis tuleb kas uued avada või 100 km kauguselt vedama hakata. Ehk see teema siin on pigem tavaline NIMBY...
Ei ole kohalik aktivist aga kui süübisin teemasse, siis üks asi on oma töö seaduste järgi ära teha. Teine on aga minna vallaga kohtusse, et oma tööd teha? Kelle huve antud isik esindab? Sisuliselt üritab "Keskkonnaamet" vallast üle sõita.
Ja ma olen üsna veendunud, et Tallinna poolel on seal seda mahtu veelgi, kuid otsitakse nõrgemat vastupanu.
Jääb mulje nagu iga linna ääres peab olema karjäär, et teenindada linna? See on tavaline, et veetakse linna teenindamiseks materjal kaugemalt. Ja see, et seal 2-3x hinnavahe tuleb on parim nali mida ma kuulnud olen. Kohe, kui karjäär püsti on, siis see "turueelis" kust suuremat kasumit teenida. Ja müüakse ikka turuhinnaga - ehk marginaalselt sama hinnaga, mis kaugemalt oleks tuua. Ega sulle ükski erafirma sellepärast allahindlust tegema hakka...
Aga tundub, et hirmutamistaktika töötab.
Kokkuvõtvalt on minu arvates Tallinna tolmuprobleem tõsisem. Ja sellist suurt karjääri mina ei ole üheski pealinnas kohanud.
Rohepealinn? 2023 suurim nali! Pigem rohepesu Tallinna TV moodi. #Kõlvart #Taavi aas
ma ei usu elu sees, et Eestis üks ametnik, veel suhteliselt vähetähtsa ametikohaga ametnik omal algatusel läheks vallaga kohtusse! Keskkonnaameti asi on menetleda lubade taotlusi ja kui kõik on õigesti vormistatud, siis väljastada edasised load, juhul kui vald ei ole sellega nõus ning tegelikult ei ole pea ükski vald eriti millegagi nõus, olgu see siis tuulik, karjäär või kanala, siis peab ju menetlusega edasi minema ning antud juhul saabki seda teha ainult kohtus. Arusaamatu on hoopis see, et KOV käib lõputult maksumaksja raha eest kohtus, samas uued teed ja koolimajad meeldivad küll, kuigi need on kõik Tallinnast toodud killustikust ehitatud. Ma saan aru, et Jõelähtme ei taha Tallinna killustikuga varustada, aga miks siis jällegi kõik valla elanikud Tallinnas tööl käivad, Tallinna infrat kulutavad, aga samas sentigi maksuraha sinna ei jäta? Üks lõputu demagoogia käib kogu aeg, keegi mitte midagi kuhugi ei taha ning kõik on kõigele kogu aeg vastu ja siis imestame, et huvitav, miks see elu üldse ei edene? Sinu arusaam, et veame killustiku 100 km kauguselt, siis ei ole Tallinnas nii palju tolmu, ei päde, nimelt muudab see materjali tõesti vähemalt 2x kallimaks ehk jällegi saab olemasolevate eurode eest vähem kilomeetreid teed ehitada ning kujutad ette kui palju raskeveokeid see teedele lisab. Lihtne näide, üks Harjumaa karjäär annab heal suvepäeval välja ütleme 6000 tonni killustikku, mida veetakse 20 km raadiusesse ning kui arvestame, et kõik reisid tehakse poolhaagetega 30 tonni, siis on see 200 reisi, mille tegemiseks kulub keskmiselt 8 tundi. Nüüd kui materjali tuua 5x kaugemalt, siis ok, maanteel saab natuke tunde vähendada, aga reaalselt kulub sama koguse materjali veoks 32 tundi (5x kaugem-tambov, ehk 4x rohkem). Kuna kõrghooajal ei ole võimalik materjali 4x kauem vedada, siis on vaja 4x rohkem veokeid....ja siis on vaja mida...rohkem teid! Ja siis me istume siin jälle, vingume, et teed on katki, kõik kohad on veokeid täis ning CO2 lendab atmosfääri sama palju nagu vulkaanist... Aga selles osas olen nõus, et Tallinnas on roheline ainult kesikute valimisplakat.
Eks see ole, et kui hakata end võõraste sulgedega ehtima, siis hakkavad ka küsimused tekkima. Nii ka minul.
Võib-olla ehk "nime" väljatoomine oli liiast. :)
Võib-olla ehk "nime" väljatoomine oli liiast. :)
"Fish"
https://www.aripaev.ee/suur-lugu/2022/12/21/fotolugu-euroopa-rohelise-pealinna-hall-pale
Lisaks võiksin nimetada veel Väo karjääri - ilmselt ainuke pealinn maailmas, kus tiheasustuse kõrval 200m asub lubjakivikarjäär
Vähe sellest, sinna kõrvale seekord siis Jõelähtme valda on "keskkonnamet" andnud loa teha veel teisegi Maardu 3 karjääri. Järgmised 30 aastat tolmutavad Tallinna. Ja siis imestatakse, kus see lumesse imbunud tolm kõik tuleb talvel/kevadel?
"Vald karjääri oma maadele ei soovi
Maardu III maardlas on Paekivitoodete Tehas keskkonnaametilt uuringuload kätte saanud ja proovipuurimised läbi viinud, ent siis jäi asi toppama Jõelähtme vallavalitsuse ja keskkonnaameti vahel puhkenud kohtuvaidluse tõttu."
https://toostusest.ee/uudis/2022/02/15/vao-paekarjaar-saab-peagi-tuhjaks/
https://joelahtme.ee/keskkonnamojude-hindamised
Isegi Keskkonnaameti poolt otsustaja välja toodud - Egle Alt. Pidi olema korralik kolmandik sulas, et nüüd veel vallaga kohut ka käia.
Oot, aga neljarealised maanteed, põlevkivi jne.? Me ju kõik nõustume, et nende saamiseks peab avama palju uusi karjääre, sest olemasolevatest kindlasti ei piisa!
Meil kõigil tuleb leppida mõttega, et tulevikus võib kodu karjäärile ette jääda ja tuleb kolida, või leppida karjääriga kodu kõrval. Põlevkivi ja uued neljarealised, kuna kolmerealistega me ju ei lepi, tahame sõita 120km/h.,nõuavad palju uusi karjääre.
"Fish"
Jääb mulje nagu iga linna ääres peab olema karjäär, et teenindada linna? See on tavaline, et veetakse linna teenindamiseks materjal kaugemalt.
Ja miks keegi teine seal "kaugemal" peab karjääritolmu sees elama selleks, et sinul teed oleks?
Ei, sinu kodu kindlasti karjääri ette ju ei jää. Paraku su ühistransport, eriti RB nõuab tõesti uute karjääride rajamist ja suures mahus. Sulle endale ei tundu imelik igas teemas sama lolli juttu ajada? Tavaline 4 realine teele lähjeb ainult natuke rohkem materjali kui moodsale 3 realisele, mis reaalselt ei lahenda midagi nagu Pärnu mnt. algus näitab, sest on valesti ehitatud.
Põlevkivi läheb ka kindlasti vaja, kust su üksratas siis muidu voolu saab?
Nagu eespool juba kirjutati, tahame teid, raudteid, elektrit jne, aga peaasi, et kõik see ei toimuks meie lähedal.
Põlevkivi läheb ka kindlasti vaja, kust su üksratas siis muidu voolu saab?
Nagu eespool juba kirjutati, tahame teid, raudteid, elektrit jne, aga peaasi, et kõik see ei toimuks meie lähedal.
ja kõik kakelus js kisklemine toimub riigis, mis on Euroopa üks hõredamalt asustatud ja kus ruumi peaks olema kõigi ja kõige jaoks
https://www.indexmundi.com/map/?v=21000&r=eu&l=en
Mis veel siis saab kui asustustihedus peaks olema nagu näiteks Taanis või Saksamaal ? Ja see on üks fakt, mis igal maal väga kergesti ja kiiresti muutuda saab, erinevalt päikesepaiste hulgast aastas või vegetatsiooniperioodi pikkusest, mis näiteks inimea piires on üsna püsivad näitajad.
https://www.indexmundi.com/map/?v=21000&r=eu&l=en
Mis veel siis saab kui asustustihedus peaks olema nagu näiteks Taanis või Saksamaal ? Ja see on üks fakt, mis igal maal väga kergesti ja kiiresti muutuda saab, erinevalt päikesepaiste hulgast aastas või vegetatsiooniperioodi pikkusest, mis näiteks inimea piires on üsna püsivad näitajad.
Kogu sellel jamal on üks ühine nimetaja - koonerdamine.
Kangesti tahaks ühiskonna vajadusteks eraomandit eksproprieerida, ilma et selle eest väärilist hinda peaks maksma.
Fossiilkütuste ja autode puhul on igasugustel tegelastel kohe kisa lahti, kuidas tegelikke kulusid asjast mitte kasu saavate isikute selga laotakse. Samas, kui on vaja tuulikuid ja mänguraudteid ehitada, siis võtame inimestel kodud käest (või teeme seal elemise võimatult ebamugavaks) ja ükski koer ei köhi.
Sama asi ka igasuguste kommunikatsioonide "talumistasudega", mis tihtipeale ei kata ligilähedaseltki neist põhjustatud ebamugavusi.
Kui mingi asi on ühiskonnale vajalik, siis ühiskond maksab selle ausalt kinni. Ei soovi maksta - järelikult polnud vajalik. Kõik muu on lihtsalt huiamine.
Kangesti tahaks ühiskonna vajadusteks eraomandit eksproprieerida, ilma et selle eest väärilist hinda peaks maksma.
Fossiilkütuste ja autode puhul on igasugustel tegelastel kohe kisa lahti, kuidas tegelikke kulusid asjast mitte kasu saavate isikute selga laotakse. Samas, kui on vaja tuulikuid ja mänguraudteid ehitada, siis võtame inimestel kodud käest (või teeme seal elemise võimatult ebamugavaks) ja ükski koer ei köhi.
Sama asi ka igasuguste kommunikatsioonide "talumistasudega", mis tihtipeale ei kata ligilähedaseltki neist põhjustatud ebamugavusi.
Kui mingi asi on ühiskonnale vajalik, siis ühiskond maksab selle ausalt kinni. Ei soovi maksta - järelikult polnud vajalik. Kõik muu on lihtsalt huiamine.
"Fish"
Eks see ole, et kui hakata end võõraste sulgedega ehtima, siis hakkavad ka küsimused tekkima. Nii ka minul.
Võib-olla ehk "nime" väljatoomine oli liiast. :)
Kiire guugel ütleb, et nimi on vahepeal ka pisut muutunud :).
https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/prantsusmaal-makstakse-jalgrattaga-toolesoidu-eest-haigekassa-saastab-miljoneid/
Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂
Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂
"karlsson25"
https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/prantsusmaal-makstakse-jalgrattaga-toolesoidu-eest-haigekassa-saastab-miljoneid/
Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂
väga tubli, jätka samas vaimus! Ma kahjuks ei näe, mida sa 60+ räägid, aga hetkel anna aga minna:)
"pahurik""karlsson25"
https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/prantsusmaal-makstakse-jalgrattaga-toolesoidu-eest-haigekassa-saastab-miljoneid/
Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂
väga tubli, jätka samas vaimus! Ma kahjuks ei näe, mida sa 60+ räägid, aga hetkel anna aga minna:)
Suudad sa öelda üheainsa põhjuse, miks 60a ei suudaks linnas kasutada kolmerattalist ja elektrilise abiliseta kaubaratast?
"karlsson25""pahurik""karlsson25"
https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/prantsusmaal-makstakse-jalgrattaga-toolesoidu-eest-haigekassa-saastab-miljoneid/
Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂
väga tubli, jätka samas vaimus! Ma kahjuks ei näe, mida sa 60+ räägid, aga hetkel anna aga minna:)
Suudad sa öelda üheainsa põhjuse, miks 60a ei suudaks linnas kasutada kolmerattalist ja elektrilise abiliseta kaubaratast?
no ma ei tea, nädal tagasi oli raske isegi käia, rattaga liikumisest rääkimata. Teen siin vahetevahel selliseid 10km jalutuskäike, rattaga on suht ekstreem..14a laps ikka sõidab vahel, aga ütleb ka, et väga riski.
Aga sa küsi myko käest, euroametnik ütleb kindlalt, et 55 oled eesnäärmeprobleemide käes vaevleb töll, rattaga sa ei suuda ammugi sõita enam:)
Teises teemas kirjutati, et raudselt kasutad ostutoetust ja ostad endale 3 rattalise elktrikäru, nii mööda ei pandudki. Osta korralik elektriratas parem, 2 ratast on ikka parem kui 1.
"pahurik""karlsson25""pahurik""karlsson25"
https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/prantsusmaal-makstakse-jalgrattaga-toolesoidu-eest-haigekassa-saastab-miljoneid/
Auto eluea lõppedes ei hakka meie pere enam kulutama uue auto ostule, vaid selle asemel soetame hoopis korraliku ja elektriliselt käiatava kaubaratta. 🙂
väga tubli, jätka samas vaimus! Ma kahjuks ei näe, mida sa 60+ räägid, aga hetkel anna aga minna:)
Suudad sa öelda üheainsa põhjuse, miks 60a ei suudaks linnas kasutada kolmerattalist ja elektrilise abiliseta kaubaratast?
no ma ei tea, nädal tagasi oli raske isegi käia, rattaga liikumisest rääkimata. Teen siin vahetevahel selliseid 10km jalutuskäike, rattaga on suht ekstreem..14a laps ikka sõidab vahel, aga ütleb ka, et väga riski.
Aga sa küsi myko käest, euroametnik ütleb kindlalt, et 55 oled eesnäärmeprobleemide käes vaevleb töll, rattaga sa ei suuda ammugi sõita enam:)
Kes tahab, see sõitku autoga. Olen nendega elu jooksul oma 500 000km juba maha sõitnud ja enam absoluutselt mitte mingit huvi ei paku. Lumevabal ajal on üksratas, kaubaveoks, lasteveoks ja talviseks ajaks tuleb kaubaratas. 🙂
https://youtu.be/Qutf9SSf55E
karlsson25, ma juba ütlesin, et edu sulle. No ausalt, ma ei ole kade, osta endale kaubaratas ja sõida sellega talvel kui suudad, milles küsimus. Ma käin jalutamas ja mängin tennist, sest mulle meeldib tennis ja jalutan, sest ainult arvutis istumine tapab, aga miks ma oleksin pidanud novembris mingi kaubarattaga ringi liikuma, kui ma tahan sporti teha, siis võin suusad alal panna:)
Ja väga hea, et lõpuks jõudsid järeldusele, et kes tahab, see sõitku autoga. Tubli!
Ja väga hea, et lõpuks jõudsid järeldusele, et kes tahab, see sõitku autoga. Tubli!
https://epl.delfi.ee/artikkel/120123558/priidu-parna-tallinna-tasuta-uhistransport-koos-oma-lupsilehmade-ulalpidamisega-tuleb-tallinlaste-taskust
Kahju, aga tulemas ei ole kohaliku omavalitsuste valimised, vaid hoopis riigukogu valimised.
Kahju, aga tulemas ei ole kohaliku omavalitsuste valimised, vaid hoopis riigukogu valimised.
https://epl.delfi.ee/artikkel/120123574/artjom-dmitrijev-ja-partel-peeter-pere-aitab-linnas-autojuhtide-eelistamisest-teeme-teistele-ka-ruumi
Pange nüüd punaseid pöidlaid ka!🙂
Pange nüüd punaseid pöidlaid ka!🙂
Targemad inimesed kirjutavad. Võtan nüüd pool tunnikest ja süvenen teemasse. 😊
https://www.err.ee/1608839449/markus-haal-tanapaevane-linn-arvestab-inimeste-majanduse-ja-keskkonnaga
https://www.err.ee/1608839449/markus-haal-tanapaevane-linn-arvestab-inimeste-majanduse-ja-keskkonnaga