Tallink Grupp (TAL1T)

Tundub, et ühe konkurendi aeg hakkab jälle otsa saama.

Lindaliini AS-i maksuvõlg kasvas kuuga
Delfi
Maksuvõlg 1 kuuga 7,2meek pealt 8,3meek peale. Ilmselt on loobutud üldse maksude maksmisest.

Mis nüüd siis? Asi maksuvõlaga pankrotti ja varad uude kehasse?
http://majandus.delfi.ee/news/uudised/tallink-saab-finnairi-kliendid-endale.d?id=36119843
Seadusandlus on minu teada muutunud ja Maksuamet enam nii lihtsalt sellistel skeemidel juhtuda ei lase.
See uudis on juba vana.

hetkeseis:
LINDALIINI AS
06.12.2010 seisuga on maksuvõlg 8 979 147 krooni
06.12.2010 seisuga on ettevõttel intressivõlg 422 271 krooni
AS Tallink Grupp vedas 2010/2011 majandusaasta esimeses kvartalis
(september-november) 1 993 293 reisijat, mis on üle 10% enam võrreldes eelmise
majandusaasta esimese kvartaliga. Veetud kaubaautode maht kasvas peaaegu 13%
võrra 76 908 ühikuni ning veetud sõiduautode maht kasvas 18%, 236 255 ühikuni

Novembris 2010 oli kontserni reisijate arv 620 281 mis on peaaegu 15% enam
võrreldes eelmise aasta novembriga.
numbrid päris soliidsed. Eesti-Rootsi kaubavedu +60%
See +60% võib ka Kapella süü olla:

2009 aasta novembri algusest alustas Paldiski-Kapellskär liinil opereerimist
kaubalaev M/S Kapella.
Minu hinnangul võib selle statistika peale Q1 joone alla ka kasum tekkida.
Just, ei tea kas suudeti Q1 ka üle pika aja kasumit teenida ?

Eks kütuse hinnad on Tallinki puhul endiselt murelaps.Head ülevaadet, palju nad spot hindadest sõltuvad ja palju enne fixinud, pole. Aga muidu mahtudelt november väga korralik.
Kasum või mitte selgub ikka alles jaanuaris, kui kulud ka kokku löödud. Ka 0 oleks üle hulga aja hea tulemus ;-)
Igatahes on homme heade tulemuste peale jälle langust oodata, kes seda vidinat ikka ostaks :)
Krabame homme 0.690 juurest lisa :)
Tänase hinna põhjal midagi kindlat öelda ei saa. Kui vähegi korralik käive oleks olnud (20k€ ei ole Tallinkil normaalne käive, 200k on), siis oleks võinud hind ka 0,72-le kukkuda. Kuivõrd tulemused olid head, siis võiks eeldada, et viimaste päevade ronimine 0,74-le jään ka hinnaks, kus püsima jääme. Sisuliselt oligi see (0,70-0,74) ju kasv, mida oodati.
Teine stsenaarium on, et sulgub lõpuks kõrgemal kui 0,74. Tõenäosus samuti 50%, nagu see, et aktsia alla tagasi tuleb.
Olenemata tänasest võimalikust arengust kaldun arvama, et ta lähikuudel (kui mitte nädalatel) sinna 0,8 -0,85 kanti liigub. Oman ise ka veid.
2011 suurimaks käibekasvu tekitajaks näen Tallinki puhul Tallinna 2011 kultuuripealinna staatust, mis ilmselt peaks oluliselt siia saabuvate maksevõimeliste turistide voogusid suurendama. Pakun, et 20 - 30% ikka aasta lõikes. Kindlasti leiab kuskilt ka ametliku prognoositava statistika selle kohta, hetkel ei hakanud kohe veebis silma. Eelduslikult suurim protsendiosa saabub neid just Põhjamaadest ja kuna lennuliiklus suht kasin, siis paljud neist ka meritsi.
Mingi tagasilöök tuleb kindlasti turismihooaja sessoonsusest ja järjekordselt tuleb arvestada külma kuulutava talvega, millega tõusvad nii kütuse kui muud kulud. Samas on karmid ilmaolud vähendanud ja vähendavad veelgi konkurentsi (väiksed laevad ja ka lennukid ju iga ilmaga ei sõida).
Prognoositult tuleb kulu poole pealt arvestada ka kütuse hinna mõningase tõusuga. Kas keegi oskab öelda, palju või mis perioodiks on Tallinkil näiteks kütusereserve (mahutites või pikaajaliste fix-hinnaga tarnelepingutega kaetud) võimalike hüppeliste kütusehinna tõusude kaitseks? Kui talve ära katab, siis ei oleks justkui ses osas muretsemiseks põhjust!
Isiklikult arvan, et kolme komakohaga kauplemine on just TAL aktsiaga kauplemisele pigem kasuks olnud ... avaramad võimalused nii suurtel kui väikestel ning vähem manipuleerimist - samas neile, kes asjas igapäevaselt sees ei ole tüikam.
Oman ja positiivselt meelestatud!
Täpsustus ... kes asjas igapäevaselt sees ei ole neil selgelt tülikam oste-müüke jälgida, ajastada jne. Ise kuulun ka nende hulka.
Kultuuripealinna mõju on marginaalne. Kõige olulisem muutuja on ilmselgelt kütusehind. Kuna aastases võrdluses pole muutus kütusehindades esimeses kvartalis väga suur, siis peaks see kvartal kaubamahtude kasvu pealt sedapuhku küll kasumis olema. Ja hetkel paistab, et seoses lennundushädade ja skandinaavia buumiga on ka ajalooliselt nõrga 2. kvartali algus kena. Niimoodi vaadates näeb asi praeguselt hinnatasemelt juba päris hea välja ju.
Tallink võiks Saksamaal ise reklaamikampaaniat teha kultuuripealinna osas. Riik võiks aidata. See, kui marginaalne võib see olla sõltub ikkagi selleks vaeva nägemisest. Kas keegi teab, kuidas läheb St. Peter Line'il? Ei oska kuskilt uurida. Kuulub see DSDF-ile?

Kuulsin just raadiost, et Soomes streik jätkub.