e-revolutsioon otsakorral?


E-äri kullapalavik selleks korraks
värske Financial Timesi
põhjal ühele poole jõudmas…

E-revolutsioon pole veel kaugeltki otsakorral, kuid e-tailer'ite potentsiaali kiputi küll üle hindama ja dot.comide ridades toimub veel tõsine puhastus. Boo.com ja drkoop.com oli alles algus.
Kõigepealt oli B2C - business-to-consumers
siis B2B - business to business

loogiliselt peaks nüüd tulema B2A,

aga pole väljamõeldud mida see A võiks tähendada,
seetõttu on tõesti väike segadus:-)
Business to Applications, mis oleks B2 tüüpi modifitseeritud versioon ASP-ist
to graafik: B2A - beer-to-all ? :)
Business to Accountants loomulikult.
Muuseas: drkoop-le on väidetavalt ostjad tekkinud.
...ja üldse võiks hoopis olla A2B mis oleks ilusam , parem ja loogilisem!
Või äkki ABC?
Sellisel juhul - mida see ABC peaks tähendama? Seosetu sõnamulin serbohorvaadi keeles :-) ?

Mis vahet sel, kas ABC või X2Y?

Kui viidatud FT artiklit, Gartner Group-i vmt raporteid veidi süvenenult lugeda, siis on lõpptulemus üsna lihtne. Tavabisnises heal järjel ettevõtted suudavad enamasti ka Interneti kui täiendavat turundus- ja kommunikatsioonikanalit oma tegevuse optimeerimiseks edukalt ära kasutada.

Samas tuleb investoritel asjus selget vahet teha, et mitte pelgalt loosungitel elavate "kullapalavikuliste" orki sattuda.
Need, kes seda asja augustis 2000 FT-s teada saavad, on küll puhta ogarad olnud. Kas te ei tea siis, et kõik buumid ja crashid on ära juba enne, kui laiatarbepress neid kajastama hakkab. Seetõttu jääbki väikeinvestor alati kaotajaks.
Isiklikult usun, et nii mõnedki mahatambitud e-tailerid võivad praegu sügistalviseks osturalliks ja analüütikute upgrade'deks hea ost olla.
Arvestades, et enamusest võrgukaupmeestest on õhk välja lastud võiks oodata, et neid hakatakse mingi hetk üles ostma. Selge see vist on, et Amazon oma 14.2 miljoni kliendiga kuhugi ei kao, halvimal/ parimal juhul võetakse see kellegi poolt üle. Selline ülevõtmise stsenaarium on tõenäolisem isegi paljude teiste-väiksemate-tegijate puhul. Eeldada võiks ka, et ülevõtmisstsenaariumi korral on tõenäoline turuhinnast kõrgem ostuhinna maksmine. Mureks jääb vaid see, et millal mõni õnnetu müüki pannakse ja kas selle hetke turuhind on praegusest madalam või mitte.
e-Äri (e-business, electronic business) tähendab internetis äri ajama, kuid mitte ainult ost-müük vaid ka klientide teenindamine, koostöö äripartneritega ja muudes äriprotsessides veebi kasutamine. Esimest korda kasutas väljendit IBM, kui nad alustasid 1997 aastal reklaamikampaaniat e-business mõiste promomiseks. e-Äri all peetakse silmas ka innovaatilisi IT-lahendusi, mis võimaldavad veebi kaudu uutmoodi äri ajada.

Kas keegi tahab öelda, et vanamoodi äri ajades on lähitulevikus võimalik konkureerida firmadega, mis kasutavad moodsaid veebirakendusi?

Kui mõned B2C ärimudelid ennast õigustanud pole ei tähenda see automaatselt kogu sektori hukku.

Rikkaks saavad need firmad, mis pakuvad tavaettevõtetele ja uutele internetifirmadele e-äri lahendusi..vaadake ntx SAPE..


> kas keegi tahab öelda, et vanamoodi äri ajades
> on lähitulevikus võimalik konkureerida
> firmadega, mis kasutavad moodsaid veebirakendusi?

Jah, mina olen küll nõus seda väitma. Eesmärk ei saa olla kõige valikuta e-äriks ega m-äriks (sama, mis eelmine, aga moobiilvõrgus) moondamine ehk iga asja tuleb kasutada seal, kus sellest ka tolku on.

Ja üldse, kes kirjutab lahti, mida mõelda weebi all 5 aasta pärast.
m@rek sul on täielik õigus. Eelkõige ikka ärikontseptsioon ja siis muudatused äriprotsessides. Teatud sektorites ei ole lihtsalt võimalik enam ignoreerida e-äri võimalusi. Pangandus, turism, muusikatööstus jne..

Offline saab igavesti asju ajada aga point on see, kas vanamoodi tegutsemine majanduslikult rentaabel on.
Üks tulevikuärisid on e-arvetega makselahenduste välja töötamine. Iga ettevõte võib tulevikus saata paberarve asemel e-arve maksja internetipanga või muu maksekeskkonna inbox-i. Ettevõttel on vajalik soft, mis genereerib e-arve. Muidugi siis tekib standardite küsimus. Näiteks, kas ühe softijupiga on ettevõttel võimalik e-arvet saata nii HP, EYP, Optiva kui Merita panga kliendile. Huvitav, kas pangad selle peale praegu üldse mõtlevad. Tulevikus võib selline probleem üles kerkida küll.