DRYS otsustas eelmine aasta oma tegevust laiendada ning ostis enamusosaluse Norra firmas Ocean Rig ASA, mis tegeleb ultra sügavates vetes nafta pumpamisega (UDW - Ultra Deep Waters). Tänaseks on ülevõtmine lõpuni viidud.
DRYS sai ligi võetud puhtalt tema core businessi pärast, mis imo on täna alahinnatud. Ettevõtteid, mis 80% profitmarginiga töötavad, ei leia just palju. Turg tõenäoliselt kardab mahtude vähenemist seoses võimaliku globaalse resessioniga. Samas, nagu varemgi juttu olnud, ei lase laevade defitsiit veel mõnda aega sellel sektoril prahtimise tariifidel ära kukkuda. Samuti ei kujuta sellist olukorda ette kus üldse midagi ei liigutata.
see selleks.
Täiendavaks boonuseks on aga UDW unit, mis hiljemalt järgmise aasta aprilliks spinnitakse.
Ostetud Ocean Rig on 2 UDW laeva, lisaks on tellitud 2 uut puurimislaeva, mida ehitatakse aastaks 2011 ning veel võimalik 2 laeva ostmine. Ülevõetud laevad töötavad päevatariifidega ca. 500k ja üle 600k.
Kui kõik läheb nagu planeeritud, siis toodab Spinnitav ettevõte aastal 2012 üle 850m EBITDA, mis on 40% rohkem kui tänane DRYS toodab (trailing 593m).
tariifid on seega piisavalt kõrged, et UDW 6 laevaga on suurem kui DRYS eraldi 40+ laevaga. Loomulikult on aga selliste laevade ostmine ka oluliselt kallim. Nimelt $800m tükk. Ca. sama palju maksti ka Ocean Rig’i ehk 2 laeva eest - 1.6b.
DRYS’i poolt spinnitav ettevõte saab olema pure UDW Drilling play.
DRYS + UDW väärtus kombineerituna aastaks 2012 võiks olla vähemalt 9-10b, mis on tänase DRYS väärtusest (3.2b) 3x kõrgem.
See teeb pikaajaliseks tootluseks, 4a perspektiivis, ca. 30% aastas.
ahjaa, tahtsin madis43 siia kutsuda
ehk oskad midagi UDW drillingu kohta rääkida ?
see paistab olevat suhteliselt eksploorimata võimalustega valdkond, üks Ocean Rigi laevadest pidi olema one of a kind
sellised laevad peaks suutma pumbata naftat maardlatest, kuhu varem keegi ligi ei pääsenud
ehk oskad midagi UDW drillingu kohta rääkida ?
see paistab olevat suhteliselt eksploorimata võimalustega valdkond, üks Ocean Rigi laevadest pidi olema one of a kind
sellised laevad peaks suutma pumbata naftat maardlatest, kuhu varem keegi ligi ei pääsenud
Kui sügav on ultra sügav? Kas vägaväga sügav?
võibolla hoopis vägavägaväga sügav
see on hea küsimus
see on hea küsimus
Leiv Eiriksson 7000 jalga
Eirik Raude 10000 jalga
need siis laevade nimed
Eirik Raude 10000 jalga
need siis laevade nimed
Nagu boa pikkust võib mõõta papagoides, nii võib vee sügavust mõõta ka conzalestes (ehk siis sõltub kui pikk poiss oled) ;)
Aga ega ultra deep water väga üheselt määratletud olegi tööstusharu sees:
Näiteks kohati nimetatakse Brasiilia rannikul 1900 m veel deep wateriks, samas on Arktilistes vetes nimetatud 1500 m ultra deep water..
Aga ega ultra deep water väga üheselt määratletud olegi tööstusharu sees:
Näiteks kohati nimetatakse Brasiilia rannikul 1900 m veel deep wateriks, samas on Arktilistes vetes nimetatud 1500 m ultra deep water..
nendele kes jalgades ja varvastes arvutada ei oska:
vastavalt 2100m ja 3000m
seega need sügavused kvalifitseeruvad igal juhul "Ultra Deep"?
vastavalt 2100m ja 3000m
seega need sügavused kvalifitseeruvad igal juhul "Ultra Deep"?
speedy, kas tahad drys-i põhja lasta???
sa pead silmas minu sitta track recordit?
kohe tuleb valge neeger ja hakkab shortima ;)
kohe tuleb valge neeger ja hakkab shortima ;)
speedy, alles panin tähele seda teemat. Pikemalt järgi vaatamata on süvavete puurimine vägagi perspektiivikas ala igal juhul kui nafta üle 60 on. Parimad diilid olid mõni kuu tagasi kui sai seda teemat veidi pealiskaudselt vaadatud nii 600 - 750K päevas UDW puhul. Samas tegu samasuguse commodity värgiga nagu laevad isegi. Täpsemalt ei tea kui palju uusi puurlaevu tulemas on, aga nende ehitamine võtab ka nii 3-4 aastat tellimusest ja järjekorda vahele saamine pidi ka pingeline olema. Puurlaevade hinnad sõltuvadki laevade tootmisest ja uute võimalike süvaveemaardlate leidmisest. St kui leitakse mõni perspektiivikam Brasiilia ranniku taoline plats võivad rigide hinnad vabalt ka üle milli päevas lennata. HInnad võivad väga volatiilsed olla, aga praegu kõhutundelt pakuks, et allapoole ruum (laevade rendil) võiks küllaltki piiratud olla. Nafta puhul on põhiline koht, kust uut tootmist otsitakse hetkel vee all ja järjast sügavamale läheb. Mingitel andmetel pidi isegi nii 80% UDW'dest Brasiilias olema. Nii et situatsioon on tight. Positiivseks katalüsaatoriks võiksid olla positiivsed arengud USA rannikul ja ehk mujalgi, samuti orkaanid ja muud asjad, mis võivad olemasolevaid puurtorne kahjustada, nafta hinna püsimine üle 100 pikemalt, nafta hinna tõus muidugi teiste hulgas. Negatiivseks oleks nafta langus alla 60, puurlaevade liiga suur juurdetulek, kulud kasv koos igasuguste natsionaliseerimisvormidega ja näiteks tähelepanu nihkumine süvaveelt naftaliivade poole. Muidu aga soovitaks vaadata selle koha pealt RIGi, NE, PDE ja teiste sektori ettevõtete nägemust, saab parema pildi, nende IR sektsioon on tihti suureks abiks.
mõnes mõttes on DRYS ennast ise hedgenud nafta kõikumiste vastu
nafta kukkumine on soodne laevandussektorile, nafta tõusmine jällegi naftapuurimisele
enne spinnimist nagu nulliks naftariski ära
üks asi mis on DRYSi puhul positiivne, et nad on hakanud samuti fikseeritud tariifidega laevu prahtima
2009-2011 on 14 laeva fikseeritud lepingutega kaetud 246m aastas
siiani on neid kutsutud kauboideks, kes spot marketil "gamblivad". Selline lüke muudab äri paremini ennustatavaks ning vähendab loodetavasti ka volatiilsust aktsias. Lisaks pakub kaitset juhuks kui mingil põhjusel peaks tariifid liialt langema.
Tahaks näha veel selliseid lükkeid lähemas tulevikus. Hetkel on soodne aeg tariifide fikseerimiseks.
nafta kukkumine on soodne laevandussektorile, nafta tõusmine jällegi naftapuurimisele
enne spinnimist nagu nulliks naftariski ära
üks asi mis on DRYSi puhul positiivne, et nad on hakanud samuti fikseeritud tariifidega laevu prahtima
2009-2011 on 14 laeva fikseeritud lepingutega kaetud 246m aastas
siiani on neid kutsutud kauboideks, kes spot marketil "gamblivad". Selline lüke muudab äri paremini ennustatavaks ning vähendab loodetavasti ka volatiilsust aktsias. Lisaks pakub kaitset juhuks kui mingil põhjusel peaks tariifid liialt langema.
Tahaks näha veel selliseid lükkeid lähemas tulevikus. Hetkel on soodne aeg tariifide fikseerimiseks.
Nyyd on hoopis sihuke huvitav asi et viimane liigutus mida ma enne puhkama jäämist tegin oli pikk drys, so far not so good, aga siht 100 bucksi 2 nädala pärast kehtib veel :)
selline killuke:
EW YORK (AP) -- A Jefferies & Co. analyst raised his full-year earnings predictions for several drybulk shippers Monday, saying robust demand for iron ore, coal and grain should drive up rates for ships that carry the commodities.
Douglas J. Mavrinac said while drybulk shipping rates on the spot, or unchartered, market were in line with his expectations in the second quarter, he predicts they will increase "significantly" in the last two quarters of the year.
Mavrinac said that upcoming iron ore price negotiations with Chinese steel makers should lead to restocking, which will keep drybulk ships in high demand. Iron ore capacity additions in the second half of this year will also help the drybulk market, he said.
U.S. grain shipments should boost demand for ships as well, he said, especially as the fall harvest season approaches.
Furthermore, demand remains peaked for coal in both power generation and steel making, Mavrinac said.
With these factors, combined with delays in drybulk ship deliveries, Mavrinac predicts that demand will outpace supply in the market through at least next year.
DRYS muidu müüb alla tõenäolislt selle pärast, et BDI langemas, juba mõnda aega
tundub, et turg ikka väga lühinägelikult läheneb asjadele (imho). kui suurt pilti vaadata, siis oleme ikkagi väga kõrgel tasemel tariifidega, vaadates ajaloolist tausta. kui BDI alla 5000 langeb, siis tuleks muretsema hakata, sellest ülevalpool kühveldavad shipperid 50-80% profit marginiga pappi kokku.
aga BDI languse kohta on mul oma teooria. Hiina olümpiamängud.
Tehastel on elektri kasutusel piirangud peal ning tootmine häiritud. Bekingi ümbruses on näiteks tehaseid suletud OM ajaks.
mujal jagatakse 3-4 päeva nädalas, seda üritatakse kompenseerida ületundide ja öö tööga.
BDI langeb kuni see pull seal lõppeb ning enne seda ei toimu ka ülalmainitud läbirääkimisi, või siis enne OM'i lõppevad, sest praegu on Hiina tootjatel edge, nad nagunii ei saa praegu kaupa piisavalt tellida.
selle peale peaks vist välja käima idee, osta DRYS OM'i ajal või enne lõppu, siis peaks stock madalaimas seisus olema
(ma võin ka eksida)
EW YORK (AP) -- A Jefferies & Co. analyst raised his full-year earnings predictions for several drybulk shippers Monday, saying robust demand for iron ore, coal and grain should drive up rates for ships that carry the commodities.
Douglas J. Mavrinac said while drybulk shipping rates on the spot, or unchartered, market were in line with his expectations in the second quarter, he predicts they will increase "significantly" in the last two quarters of the year.
Mavrinac said that upcoming iron ore price negotiations with Chinese steel makers should lead to restocking, which will keep drybulk ships in high demand. Iron ore capacity additions in the second half of this year will also help the drybulk market, he said.
U.S. grain shipments should boost demand for ships as well, he said, especially as the fall harvest season approaches.
Furthermore, demand remains peaked for coal in both power generation and steel making, Mavrinac said.
With these factors, combined with delays in drybulk ship deliveries, Mavrinac predicts that demand will outpace supply in the market through at least next year.
DRYS muidu müüb alla tõenäolislt selle pärast, et BDI langemas, juba mõnda aega
tundub, et turg ikka väga lühinägelikult läheneb asjadele (imho). kui suurt pilti vaadata, siis oleme ikkagi väga kõrgel tasemel tariifidega, vaadates ajaloolist tausta. kui BDI alla 5000 langeb, siis tuleks muretsema hakata, sellest ülevalpool kühveldavad shipperid 50-80% profit marginiga pappi kokku.
aga BDI languse kohta on mul oma teooria. Hiina olümpiamängud.
Tehastel on elektri kasutusel piirangud peal ning tootmine häiritud. Bekingi ümbruses on näiteks tehaseid suletud OM ajaks.
mujal jagatakse 3-4 päeva nädalas, seda üritatakse kompenseerida ületundide ja öö tööga.
BDI langeb kuni see pull seal lõppeb ning enne seda ei toimu ka ülalmainitud läbirääkimisi, või siis enne OM'i lõppevad, sest praegu on Hiina tootjatel edge, nad nagunii ei saa praegu kaupa piisavalt tellida.
selle peale peaks vist välja käima idee, osta DRYS OM'i ajal või enne lõppu, siis peaks stock madalaimas seisus olema
(ma võin ka eksida)
DRYS peksti vahepeal korralikult alla tänu commoditite hindade langusele, ka BDI liigub järjest allapoole - seotud teema
(+olümpiamängud ? näiteks lõppesid mängudega seotud infrastruktuuride investeeringud, raadios räägivad mängude hinnaks $40b, lisaks vähendatud tootmisvõimsused piirkonniti mängude ajaks, see kõik peaks siiski asju mõjutama)
täna toetavad tugevad tulemused paarilt shipperilt (mis ei tohiks küll mingi üllatus olla) ning DRYS'i puhul ka RIG'i tulemused.
ei pidanud kiusatusele vastu ning eile sai 66 juurest juurde võetud, hind lihtsalt niii niii odav
soovunelm on tegelt, et olümpiamängude mõte töötab ja saab järgmise nädala lõpus veel juurde võtta
(+olümpiamängud ? näiteks lõppesid mängudega seotud infrastruktuuride investeeringud, raadios räägivad mängude hinnaks $40b, lisaks vähendatud tootmisvõimsused piirkonniti mängude ajaks, see kõik peaks siiski asju mõjutama)
täna toetavad tugevad tulemused paarilt shipperilt (mis ei tohiks küll mingi üllatus olla) ning DRYS'i puhul ka RIG'i tulemused.
ei pidanud kiusatusele vastu ning eile sai 66 juurest juurde võetud, hind lihtsalt niii niii odav
soovunelm on tegelt, et olümpiamängude mõte töötab ja saab järgmise nädala lõpus veel juurde võtta
paistab, et põhi tehti juba ära ning 65 jäi pidama, tulemuste ootuses on hakatud varakult ostma
lisaks tegi BDI korraliku turnaroundi
kolmas osa jäi juurde võtmata, aga olgu
lisaks tegi BDI korraliku turnaroundi
kolmas osa jäi juurde võtmata, aga olgu
kasutasin tänast nõrkust ära ning lisasin 75 pealt
nüüd ports koos
jääme tulemusi ootama
nüüd ports koos
jääme tulemusi ootama
Kuna tulemused tulevad???
ei tea
Teisipäeval
ettevõte ei ole seda kinnitanud