Tänastes uudistes on esikohal DaimlerChrysleri suuraktsionäri Kerkoriani soov tühistada Daimler Benz’i ja Chrysleri ühinemine, sest sakslaste käe alla läinud ja tüki Mitsubishist haaranud kompaniil ei lähe hästi.
Autotööstus on ebaõnnestunud diilidest näiteid rohkem:
BMW ja Rover ühinemine, mis katkestati.
GM ostis Saabi(50% 1990, +50% 2000)
Fordi 33.4%-lise osalus Mazda’s
Pikemalt saab lugeda 24.nov. Forbesist:
http://www.forbes.com/2000/11/24/1124flint.html
DC kolm suurimat investorit:
Deutsche Bank
Kuveidi investeerimisfirma
Kirk Kerkorian
Deutsche Bank
Kuveidi investeerimisfirma
Kirk Kerkorian
Need ebaõnnestumised on tüüpilised tehingud, kus ettevõtte juhtkond peab silmas isiklikke huvisid (suurema ettevõtte juht on parem olla nii rahaliselt kui positsioonilt, kui lubada aktsionäridele kasvu, siis lubaduse täitmiseks on lihtsaim viis osta see, mitte orgaaniliselt ksvada jne.). Liitumiste põhjuseks tuuakse vajadus olla suur. Ilmselt mingi kriitiline suurus eksisteerib, aga mingit silmaganähtavat sünergiat küll megasuur olemine ei tekita. Väikse kuid väga eduka autotootja Porsche juht ütles, et kui suurus oleks oluline, siis dinosaurused elaks veel.
Paras sakslastele, nüüd hakkavad meile maksma nii, et vesi ahjus. Tahtsid minu Dodge'st Saksa masinat teha. Ei lähe läbi
Mul on siin ka väike ülevaade suurematele autofirmadele kuuluvatest markidest:
Mul on siin ka väike ülevaade suurematele autofirmadele kuuluvatest markidest:
Margid | Müük,B | Kasum,B | ||||
General Motors | GM | Buick | 176.6 | 6 | ||
Cadillac | ||||||
Chevrolet | ||||||
EV1(elektriauto) | ||||||
GMC | ||||||
Holden | ||||||
Hummer | ||||||
Oldsmobile | ||||||
Opel | ||||||
Pontiac | ||||||
Saab | ||||||
Saturn | ||||||
Vauxhall | ||||||
Fiat | Fiat | 20% | ||||
Isuzu | Isuzu | 49% | ||||
Suzuki | Suzuki | 20% | ||||
Fuji(Subaru) | Fuji(Subaru) | 20% | ||||
Ford | F | Ford | 162.6 | 7.2 | Mazda | 33.40% |
Aston Martin | ||||||
Ford | ||||||
Jaguar | ||||||
Lincoln | ||||||
Mercury | ||||||
Volvo | ||||||
Mazda | ||||||
LandRover | ||||||
DaimlerChrysler | DCX | Mercedes | 151 | 5.8 | Hunday>Kia | |
Chrysler | Mitsubishi | 33.40% | ||||
Dodge | ||||||
Eagle | ||||||
Jeep | ||||||
Plymouth | ||||||
Toyota | TM | Toyota | 119.7 | 4.5 | ||
Lexus | ||||||
Daihatsu | ||||||
Volkswagen | VLKAY | Volkswagen | 75.7 | 0.9 | ||
AUDI | ||||||
Bugatti | ||||||
Lamborghini | ||||||
Rolls-Royce | ||||||
Bentley | ||||||
SEAT | ||||||
SKODA |
DaimlerChrysleri aktsia allakäik on olnud üsna selgejooneline. Hetkel näikse probleemiks olema just Chrysleri pool.
Kui õieti mäletan, vahetati nädalapäevad tagasi välja USA juht.Ilmsed kultuuriprobleemid.
Teisalt: Mercedes on ilmselt tuntuim ja hinnatuim autobrand. Nende müük ka USA-s on tõusujoones.
Meenub, et Hyanday lubas tõsimeeli investeerida DCX-i. DCX on maksnud korralikke dividende.
Ja minu Stockpoint näitab praeguse hinna juures PE-ks 6.37.
Value investorite jaoks pole vist oluliselt kallim kui Norma?
Kui õieti mäletan, vahetati nädalapäevad tagasi välja USA juht.Ilmsed kultuuriprobleemid.
Teisalt: Mercedes on ilmselt tuntuim ja hinnatuim autobrand. Nende müük ka USA-s on tõusujoones.
Meenub, et Hyanday lubas tõsimeeli investeerida DCX-i. DCX on maksnud korralikke dividende.
Ja minu Stockpoint näitab praeguse hinna juures PE-ks 6.37.
Value investorite jaoks pole vist oluliselt kallim kui Norma?
...ja lõpetasid ka Cherokee tootmise
http://cnnfn.cnn.com/2001/01/05/companies/wires/jeep_wg/
http://cnnfn.cnn.com/2001/01/05/companies/wires/jeep_wg/
Aastal 1905 oli USA-s 3300 auto-ettevõtet.
Praegusel hetkel on 2 1/2.
Ilmselt ei jää samamoodi alles ka paljusid praeguseid tehnoloogiaettevõtteid.
Praegusel hetkel on 2 1/2.
Ilmselt ei jää samamoodi alles ka paljusid praeguseid tehnoloogiaettevõtteid.
Kultuuriprobleemid on meeletud: USA esindajad sõimavad Sakslasi bürokraatideks ning süüdistavad neid oma viimastes altminekutes...kohati võib neil ka õigus olla, kuid põhimõtteline koostöö valmidus hakkab aina enam hääbuma, mis just eriti tuleviku suhtes kindlust ei anna.
"Company confirmed that all Chrysler manufacturing operations will be idled at the end of the shift Friday, Dec. 19, and impacted employees will not return to work any sooner than Monday, Jan. 19, 2009.
Chrysler dealers confirmed to the Company at a recent meeting at its headquarters, that they have many willing buyers for Chrysler, Jeep® and Dodge vehicles but are unable to close the deals, due to lack of financing. The dealers have stated that they have lost an estimated 20 to 25 percent of their volume because of this credit situation."
Kuna enne oli kuulda, et tarnijad nõuavad firma käest detailide eest kohest tasumist siis võib vabalt olla, et ilma bailout rahata jäävadki osad või kõik tehased suletuks.....
Chrysler dealers confirmed to the Company at a recent meeting at its headquarters, that they have many willing buyers for Chrysler, Jeep® and Dodge vehicles but are unable to close the deals, due to lack of financing. The dealers have stated that they have lost an estimated 20 to 25 percent of their volume because of this credit situation."
Kuna enne oli kuulda, et tarnijad nõuavad firma käest detailide eest kohest tasumist siis võib vabalt olla, et ilma bailout rahata jäävadki osad või kõik tehased suletuks.....