Concordia Ülikool - your opinion

Mul on kaks küsimust lugupeetud osalejatele kommenteerimiseks:

a) Kas omate mingit arvamust/muljet Concordia majandushariduse kohta (ise, kolleeg, alluv, ülemus seal käinud) ning milline see on? Võrreldes teistega (EBS, TÜ, TTÜ jne)?

b) Kuidas lahendada Concordia käesolev s(h)ituatsioon nii, et kool jääks alles ja diplomiga ka tulevikus miskit peale oleks hakata?

Concordia haridus meie tingimustes võrreldes teistega ei ole eriti tugev. hindan TÜ ja TTÜ paremateks. Samas on seal õppinud inimestel väga hea inglise keele oskus. Oma tuttavate pealt ei ole erilist arengut küll näinud.Ise on nad väga kõrgelt hinnanud oma oskusi, kuid praktilises elus ei osata õpitut rakendada. Ehk on see lihtsalt nende inimeste viga.
Diplomit on hea kasutada kui minna tööle välismaale ja kaotada kooli poleks mõtete-üks alternatiiv teistele. Samas soovitaks juhid välja vahetada, sest kala hakkab ikkagi peast mädanema:)
minu mulje on eesti majandusharidusest selline (paremuse järjekorras):
1. EBS
2. TTÜ
3. TÜ
4. jne Concordia, Audentes, Veritas, Mainor jne

igal koolil oma miinused ja plussid - näiteks ebsi ja concordia inglise keel on hea, ttü-s ja tü-s see-eest on see palju nõrgem jne.
mulle tunduvad nii ebs kui concordia tü-st ja ttü-st nõrgemana. miskipärast on mulje jäänud et neisse koolidesse lähevad põhiliselt inimesed, kes pole ttü-sse või tü-sse sisse saanud. raha eest saavad praktiliselt kõik sõltumata vaimsetest võimetest sisse. algmaterjali nõrkus põhjustabki tulemuse nõrkuse vaatamata sellele kes õppejõud on.
mul on samas palju tuttavaid, kes on riigi raha eest ttü pooleli jätnud ja läinud ebsi tasulisse, kuna pidavat tunduvalt parem olema...
Tundub, et seal Concordias on aur rohkem nagu mõisa ja hobuste peale läinud. Mitte mingite üliõpilastega tegelemisele. Need õpivad seal mingeid imelikke asju. Eriti nn õiguse osas. Vähemalt mõned aastad tagasi tulid sealt küll kodanikud, kes olid õppinud õigust aga ei olnud lugenud ühtegi eestis väljaantud seadust.
mina küll concordiat nõrgaks ei pea. mõned sõbrad seal õppimas ja ma ei julgeks väita nende põhjal, et tegu oleks rumalamate inimestega kui ttü-s või tü-s. ma küsiksin hoopis, et mille alusel suudavad inimesed teha otsuseid nagu oleks tü ja ttü parem... omamata kogemusi antud koolist? samas heitse koolile halba valgust. see kas concordia inimesed jäävad vee peale näitab ju aeg. mis puutub otseselt kooli saatusesse, siis vaevalt kool lakkab olemast oma tegevusega. tegu oleks rahvusvahelise (loe läti, leedu, vene) skandaaliga.

ps. mille põhjal Sa corhe majandusharidust siin hindad? majandusharidus on valdkond, mida ei anna kuidagi pingeritta seada.
õige muidugi, et sellises hinnangus on palju subjektiivsust. võiks teha siinsamas küsitluse, et mis haridus kellegi on ja palju oli 2002 aasta tulu. äkki see näitab midagi?
mina olen näiteks lõpetanud nii TTÜ bakalaureuse kui magistratuuri ning leian, et oman piisavalt teadmisi. Töökohaga raskusi pole ja sissetulek on hea. Samas olen pidanud vallandama inimesi, kes on concordia juura lõpetanud ja ei jaga ei ööd ega mütsi:) ehk siis juristiks ei kõlba nad mitte kuidagi. Sama võin öelda Audentese haridusega inimeste kohta. Paras oleks liigitada nad endiste tehnikumide tasemele. Endal on vahest kahju vaadata, et noor inimene on raisanud nii palju raha "paberi" omandamiseks(ostmiseks) ja rikub vaid oma ja kooli mainet töötades. Lisaks on nende erakate viga see, et noortele sisendatakse teadmist nende väga kõrge harituse kohta ja proovi siis pärast sellist "tegijat" kuskile madalale pulgale topiida, ikka kohe juhiks kõrge palga eest. Kõige jubedam haridus on Leksi oma, selline kool tuleks juba ammu ära kaotada ja nende kõrghariduse diplomid tunnistada kesk-eri haridusele vastavaks. Lisa jubedus on see, et need inimesed lähevad edasi TÜ ja TTÜ magistratuuri, veavad end seal läbi ja ongi "suur spets" valmis.
Kahju!
Roimar,

Tee jah küsitlus, palju kellelgi haridust ja kui suur sissetulek on?

Minu visioon vastustest:

1) Kõik valetavad end haritumaks;

2) kel suur sissetulek, valetab end matsuameti hirmus vaeseks;

3) kes tegelikult vaene, see valetab end eestlaslikus valehäbis rikkamaks.

Aga nalja saaks, tee ära!
Esiteks tuleks siin kindlasti eristada "majandusharidust" ja "äriharidust". Seetõttu ei saa ka nii lihtsalt EBSi ja TÜ majandusteaduskonda võrrelda. Samuti ei saa näiteks võrrelda TÜ majanduse teadusmagistrit (MA) ja ärijuhtimise magistrit (MBA) - ma ei ütle, et neist üks oleks parem kui teine, aga peale TÜ majandusteaduskonna bakalaureuseõpet ei ole minu arvates MBA'sse mõtet minna, sest eriti midagi sealt juurde ei saa. Küll on sellel MBA'l mõtet aga näiteks TÜ füüsikateaduskonna lõpetanu jaoks.

Meie räägime siin ilmselt nüüd siis äriharidusest ehk peamiselt ärijuhtimisest. Seega peaks saama võrrelda näiteks EBS'i ärijuhtimist ning TÜ majandusteaduskonda spetsialiseerumisega juhtimise, turunduse, ärirahanduse-investeeringute jne valdkonnas (kõrvale tuleks jätta enamus rahvamajanduse instituudi valdkondasid). Magistriõppe osas on asi veidi lihtsam, sest saaks ilusti võrrelda erinevate ülikoolide poolt antavaid MBA kraade (nende sisu peaks suures osas kattuma).

Kedagi väga järjekorda ei oskaks panna, sest arvan, et esiteks ei oskaks ma TÜ lõpetanuna TTÜ'd ja EBS'i hinnata ning teiseks hakkab ilmselt asju määrama tuntud vanasõna "iga l... kiidab oma p....". EBS'i eeliseks on kindlasti fokuseeritus.

Kui rääkida "tasuta haridus/raskem sisse saada ja sees püsida" vs "tasuline/kergem sisse saada ja sees püsida", siis kipub kvaliteet ikka esimese poole kalduma, sest hariduses on ikkagi suht määrav enda tahe teadmisi omadada ning ka kaasõppurite adekvaatsus ja koostöö. Siin saaks hinnata ilmselt õppejõud, kes on nii TÜ's, TTÜ's kui ka EBS's aineid andnud. Ise saan võrrelda selle koha pealt TÜ bakalaureuseõpet ja MBA'd ning siin kaldub asi pigem MBA kasuks, aga tegemist on ka erinevate kraaditasemete ja vanusegruppidega - vanemad inimesed lihtsalt teavad paremini, mida nad tahavad. EBS'i üle saan otsustada ainult kuulujuttude põhjal ja need on suht naljakad olnud.

Ja üldise äriharidusest (MBA) tuleneva kasu kohta edasise elu ja sissetuleku jaoks soovitan lugeda näiteks hiljutist Business 2.0 heietust teemal "What's an MBA Really Worth?" (http://www.business2.com/articles/mag/0,1640,41346,00.html).


jep, aga ise üpin TTÜs ja pool ajast kulub inglise keele õppimiseks. Mulle on selline usin õppejõud sattunud. Nii et kehva keeleõppe üle küll kurta ei saa.
IMHO

Tasulise kõrgkooli äriidee parim teostus oleks järgmine:
1. madal latt sissesaamiseks (palju pappi)
2. fikseeritud kindel ja piisavalt kvaliteetne tase, millest allpool ainet läbi ei saa - lihtne realiseerida: ühe põhigrupi püüab tähtaegadest kinnipidamise range nõudmisega kinni ja teise põhigrupi püüab kinni nende analüütilise oskuse/meetodi valdamise nõudmisega
3. võimalus aine uuesti deklareerida (kuid mitte lõpmatult) (lisapapp)
4. mittekvaliteetsete lõputööde läbi laskmine välistada - aitab taset tekitada ja hoida. - ehk siin, kus potentsiaalne lihtsameelne on rahast tühjaks lüpstud, antakse talle jalaga ja sülitatakse veel näkku ka: lõputööde väga range kadalipp on see latt, millega kooli tase tekitatakse.

EBS tundub selle poole liikuvat. Probleem tekib õppejõudude motivatsiooni hoidmisega - kaua sa jõuad lolle kannatada - (käib eriti esimese 2 kursuse kohta).

Mulle tundub Tartu siiski tegijam kui TTÜ - kuidagi akadeemilisem. Et seega, kvaliteetsem? ei tea. EBS ja TTÜ suht sama tasemega tunduvad.

Eraülikoolidest vist EBS siiski on parim.

Concordiat põhja lasta ei tasuks. Juhtkond välja vahetada ja fookus paika.
Riigil on ehk mõtet päästa poolelioleva stuudiumiga nutikamaid üliõpilasi, eraõiguslikku kaubamärki maksumaksja rahaga päästa - ei näe iva. Kui kõrghariduses on turg siis konkurendi päästmine oma arvelt tundub veider, turuosa haaramine aga päris mõistlik... ja "Eesti maine kannatab" on maksumaksja südame härdaks tegemiseks nõrganärvilistele.

Olen kokku puutunud nii riikliku kui erakõrgkooliga ja minu hinnnagul:

1) eras on õppeprotsess ja suhtumine üliõpilasesse kvaliteetsem
2) riiklikus on algmaterjal tänu kõvale konkursile parem
3) riiklikus on teadustöö tugevam

Lõpptulemuse määrab nii õppeprotsessi kvaliteet kui ka ümbritsevate kaastudengite tase. Erade taset hinnatakse vahel seepärast madalaks, et just see algmaterjal on madal.

Parim tulemus tuleks ilmselt erakooli õppejõudude ja õppeprotsessiga ning riikliku kooli tudengitega.
to Roimar

ei ole su´ga kindlast päri, eterakooli saab sisse ja sealt papri siis kui palju pappi ja madal IQ.

ise olen ttü magustrantuuris, kuid elukaaslane ebs-is ja võrdlus on seega täitsa olemas. võin täie kindlusega öelda, et kui sa ei saa oma asjadega ebs-is hakkama, siis pikka pidu sul ei ole - kõigepealt pekstakse sind avatud ülikooli ja kui seal ka ei saa, siis voilaa...

olles ise tudeerinud ka ühes väiksemas erakoolis (Lex ei ole, aga nimi pole tähtis ;) ja ttü- s ning nähes lähedalt kuidas toimib asi ebs-is, siis nende kvaliteedis ma küll ei kahtle.

tegelikult ei ole ju concordiaga ka teemaks kvaliteet - vaid raha kantimine ja oma ja kooli rahakoti segi ajamine. aga selle vastu on kindlustatud, vaid ilmselt riiklike ülikoolide tudngis ...

concordia kohta ei oska arvamust avaldada.
corhe, ilmselt sul on õigus. selline on ainult mulje ja lähemalt ebs-i ei tea. mul mitu tuttavat õpivad seal, aga mitte ühelgi tuttaval pole juhtunud et ei saa sinna kooli teadmiste puudulikkuse tõttu sisse. kas on teada juhuseid et ei saa sinna teadmiste tõttu sisse?
Aastal 97 sisse astudes oli TTÜ majanduse matemaatika-test ikka kenake lahendamine, EBS oma seevastu niisugune, mida mu keskkooli matemaatikaõpetaja oleks peastlahendamisülesanneteks nimetanud. Tulemuseks teatas EBS, et olen top 3 sissesaaja seas, mistõttu nad pakuvad võimalust õppida ilma õppemaksuta.

Well, see ei tundunud just eriti kõrge tasemena, mistõttu valisin TTÜ ja ei kahetse. Eraülikoolil võib ju olla mitmeid plusse, aga sisseastujate keskmine tase nende hulka ei paista kuuluvat.
ja ära ei tohi unustada ühte põhiliseimat komponenti - väga tähtis on sind ümbritsevate tudengite tase ja võimekus! kui on tasemel kool ja lambad sees, siis on võimekal õppuril... ahh ei viitsi lauset lõpetadagi :)
koolis luuakse eelkoige suhteid v6imekatega - seega soovitaks oppida seal kus palju v6imekaid on, hiljem saab koos maailma muuta :)