Tänases “Vihkamise tunnis” ütleb värske börsiettevõtte suuromanik Hans H. selges maakeeles välja, et investeerimispangad on juba jõudnud ära teha suure eeltöö Balti Laevaremonditehase börsileviimiseks. Asi peatunud ajutiselt üksnes Boss & Armani mäsu tõttu. Üllatav on asjaolu, et seda on nii hästi saladuses siiani hoitud või on tegu olnud totaalse huvipuudusega?
Velikij,
Kui oled Eesti tööstusega lähemalt tuttav kui ainult internetile tuginedes, siis ei tohiks selline uudis ju üllatuseks olla.
Äri on kasvanud suureks ja omanik peab hakkama nii või naa oma investeerimisportfelli diversifitseerima.
Noh ja kui õnnestub börsilt lisakapitali kaasata, siis on mõeldav ka mõne konkurendi-koostööpartneri ülevõtt.
Kahjuks seda, mida BLRT praegu kõige rohkem vajab, e.häid keevitajaid, IPO-ga kaasata ei saa.
Ja mitte ainult keevitajaid vaid ka maalreid,elektrikke,automaatikuid,lukkseppi jne. Need inimesed töötavad praegu Soomes,Norras ja Rootsis ning sealgi on nendest spetsialistidest puudus, arvake miks? Sest laevaehituses on praegu kõrghooaeg.
Allikas Kuku keskpäevatund. Luige repliik 51 minuti 47-ndal sekundil: http://akamai.tehnokratt.net/tehnokratt/arhivaar/keskpaevatund/keskpaevatund_2007-05-05_12-05.wma
"Minule teadaolevalt on praegu investeerimispankurid ette valmistanud Balti laevaremonditehase börsileminekut mis tähendab, et Balti Laevaremonditehas toob siia börsile sisse kõvasti raha, ta saaks laiendada operatsioone, võtta juurde keevitajaid ja teha vägevat käivet, anda samadele venelastele tööd. Et minu ennustus on, et selles olukorras nagu me oleme nüüd - me olime palju paremas olukorras kümne päeva eest - selles olukorras kus me praegu oleme nad ei julge minna isegi Euroopasse rääkima, et teate: "See stabiilne ja jätkusuutlik tõusev majandus, tulge andke oma raha siia!" Välisbörsi omanikud kindlasti [Priit Hõbemägi ja Luik räägivad läbisegi] [läbisegi rääkimine jätkub] Nii nagu enne ütlesid, "It ain´t over until its over!" Et kuna ei ole selge kuidas see jama lõpeb hetkel, siis siia sellesse väikesesse Balti riiki ma oma raha ei pane.
Päris huvitav info.
BLRT grupp AS on ÄP ettevõtete TOPi andmetel käibe TOPis 9-ndal kohal (2005 käive 2 812 356 k EEK) ja kasumi TOPis 13-ndal kohal (2005 kasum 254 435 k EEK). See ettevõte tooks kohalikule börsile juurde palju turumahtu ja likviidsust.
"Minule teadaolevalt on praegu investeerimispankurid ette valmistanud Balti laevaremonditehase börsileminekut mis tähendab, et Balti Laevaremonditehas toob siia börsile sisse kõvasti raha, ta saaks laiendada operatsioone, võtta juurde keevitajaid ja teha vägevat käivet, anda samadele venelastele tööd. Et minu ennustus on, et selles olukorras nagu me oleme nüüd - me olime palju paremas olukorras kümne päeva eest - selles olukorras kus me praegu oleme nad ei julge minna isegi Euroopasse rääkima, et teate: "See stabiilne ja jätkusuutlik tõusev majandus, tulge andke oma raha siia!" Välisbörsi omanikud kindlasti [Priit Hõbemägi ja Luik räägivad läbisegi] [läbisegi rääkimine jätkub] Nii nagu enne ütlesid, "It ain´t over until its over!" Et kuna ei ole selge kuidas see jama lõpeb hetkel, siis siia sellesse väikesesse Balti riiki ma oma raha ei pane.
Päris huvitav info.
BLRT grupp AS on ÄP ettevõtete TOPi andmetel käibe TOPis 9-ndal kohal (2005 käive 2 812 356 k EEK) ja kasumi TOPis 13-ndal kohal (2005 kasum 254 435 k EEK). See ettevõte tooks kohalikule börsile juurde palju turumahtu ja likviidsust.
Laevaehituses on jah praegu palju tööd. Suuremaks shipyardiks on Aker Yards, mis peaks Rootsi või Norra turul kaubeldav olema. Soomes tegeleb laevaehitussektoris Wärtsilä, millel viimasel ajal samuti väga hästi läinud. Tegevusalaks laevamootorite valmistamine (tõsi küll, samuti ehitatakse ka elektrijaamu, mis samuti buumib).
Miks peaks BLRT likviidsust juurde tooma? Halb võrdlus, aga LSSCO-l küll seda ei ole. Samuti ei ole seda ETL-l, kuigi on suur.
BLRT ning Lasco on absoluutselt erinevad ettevõtted.
On jah, aga tahtsin öelda seda, et suur ei tähenda alati likviidsust IMHO.
Riia börs on üldse ebalikviidne ning Lasco osas ei olda ka firma-spetsiifiliselt positiivselt meelestatud.
Kui jutt võrdlemisele läks, siis ma arvan et Rīgas kuģu būvētava (Riga Shipyard) on vast Baltikumist üks parimaid näiteid. Viimatinimetatul viimasel ajal eriti hästi läinud ei ole, sest vaatamata käibe kasvule on marginaalid väga tugeva surve all, mis on oma märgi ka aktsiahinnale jätnud.
Kellel on juhuslikult kätte juhtunud sellise ajakirja nagu "Scandinavian Shipping Gazette" 2007. aasta märtsi number, siis seal on artikkel BLRT turusituatsioonist ja tulevikuväljavaadetest. "BLRT: current market situation favourable. Fjodor Berman, chairman of the management board of the BLRT Group, is in an optimistic frame of mind."
Kellel on juhuslikult kätte juhtunud sellise ajakirja nagu "Scandinavian Shipping Gazette" 2007. aasta märtsi number, siis seal on artikkel BLRT turusituatsioonist ja tulevikuväljavaadetest. "BLRT: current market situation favourable. Fjodor Berman, chairman of the management board of the BLRT Group, is in an optimistic frame of mind."
No laevaehitus peaks nii üldisemas plaanis küll lähiaastatel õilmitsema, arvestades näiteks kasvavat kaubavahetuse mahtu Hiinaga -- sinna ju suurt muudkaudu kui meritsi ei pääse. Iseasi on konkreetsete firmade saatus...
Aga parandatagu, kui ma eksin, kuid mingis paari aasta tagusest leheloost on mulle jäänud mulje, et BLRT ei ehita ise suurt midagi, pigem võiks seda tegevust nimetada koostamiseks: Venemaalt tuuakse laevakere jms jupid ning keevitatakse siin kokku. Kui see endiselt nii on, võivad lähipäevade sündmused ka BLRT ärile oma märgi jätta ja v-o ei pruugi see olla kõige parem moment börsile tulemiseks.
Aga parandatagu, kui ma eksin, kuid mingis paari aasta tagusest leheloost on mulle jäänud mulje, et BLRT ei ehita ise suurt midagi, pigem võiks seda tegevust nimetada koostamiseks: Venemaalt tuuakse laevakere jms jupid ning keevitatakse siin kokku. Kui see endiselt nii on, võivad lähipäevade sündmused ka BLRT ärile oma märgi jätta ja v-o ei pruugi see olla kõige parem moment börsile tulemiseks.
Homne (enamikule tänane) Äripäev:
BLRT kommunikatsioonidirektor Anu Hallik-Jürgenstein lükkas meediaärimehe jutu ümber, öeldes, et laevatehasel ei ole plaani praegu ega lähitulevikus börsile minna. "Ettevõtte börsilemineku üks peamisi mõtteid on saada lisaraha. BLRT Grupil selle järele vajadust ei ole," sõnas ta.
Ka Tallinna börsi juht Andres Alber kinnitas, et nemad pole BLRT-lt aktsiate börsil noteerimise taotlust saanud.
Varem IPOsid korraldanud investeerimispangad ei olnud samuti BLRT börsiplaanidest midagi kuulnud.
BLRT kommunikatsioonidirektor Anu Hallik-Jürgenstein lükkas meediaärimehe jutu ümber, öeldes, et laevatehasel ei ole plaani praegu ega lähitulevikus börsile minna. "Ettevõtte börsilemineku üks peamisi mõtteid on saada lisaraha. BLRT Grupil selle järele vajadust ei ole," sõnas ta.
Ka Tallinna börsi juht Andres Alber kinnitas, et nemad pole BLRT-lt aktsiate börsil noteerimise taotlust saanud.
Varem IPOsid korraldanud investeerimispangad ei olnud samuti BLRT börsiplaanidest midagi kuulnud.
Nägin poes uut Saldot. Polnud küll aega pikemaks lugemiseks, kuid kiirelt vaatasin üle artikli Bermanist kes oma sõnade järgi ei välistavat, et firma kunagi ka börsil kaupleb (ma loodan, et ikka Tallinna omal). Vot BLRT oleks küll huvitav ettevõte kohalikule börsile! Üks vähestest reaalsetest ja suurtest tööstusettevõtetest Eestis, aktiivne laieneja, omas sektoris arvestatav tegija, suure käibe ja kasumiga. Turule lisanduks päris korralikult mcap´i ja lisanduks üks ettevõte mis millegi reaalsega tegeleb. Vaadates seda kuidas ettevõte on hakanud regulaarselt meedia kaudu oma majandustulemusi avaldama ja üldse kuidagi rohkem infot avaldama, siis tunub, et IPO protsess juba käib (vt ka Luige comment eespool). Kontserni struktuur on pehmelt öeldes laiahaardeline: Kontserni firmad. Sellegipoolest oleks tegu huvitava ettevõttega. Ma juba ootan BLRT listimist :)
Momentum,Berman ütles Ipo kohta:täna see ei ole küsimus number üks.Kardan et see ei ole ka küsimus number kümme.Ootan ka BLRT börsile tulekut.
Küsimusele, miks BLRT Grupp veel börsil noteeritud ei ole, annab mõningase selgituse tutvumine firma bilansiga.
Eesti Ekspress (06.06.2007) vahendab: “BLRT Grupi arvel seisis 2005. aasta lõpus jaotamata kasumina 1,9 miljardit krooni, Berman aga dividende endale määranud pole. Hoopis investeerib kontserni laienemisse nii horisontaalselt kui ka vertikaalselt, keskmiselt umbes 400 miljonit krooni aastas.”
(2005 kasum 254,4 MEEK)
Eesti Ekspress: Berman ostis Soomes laevatehase
Tänases Äripäevas massiivne firmat tutvustav BLRT reklaam. Ma ei mõtle mitte massiivne, vaid MAS-SIIV-NE! Kui see pole inevstorite ettevalmistamine IPOks, siis mis see on? BLRT oleks tõeliselt toeka turuväärtusega väga huvitav ettevõte kohalikule börsile. See oleks päris huvitav, kui BLRT ennast Tallinnas noteeriks.
Eks IPO aktsiahind tuleb jälle ülemõistuse suur, arvan.
Kui nüüd vaadata seda reklaami tänases Äripäevas, siis on Bermani pildil midagi imelikku märgata.
Vene lippu ?
Kuskil taustal vedeleb paks brozhüür, mille kaanelt võib lugeda BLRT IPO?