airBaltic börsile



airBaltic on 1995 aastal asutatud Baltikumi suurim lennufirma (reisijate arvult). Hetkel on ettevõtte käsutuses järgmised lennukid:
2 Boeing 757–200 aircraft
6 Boeing 737–500 aircraft
8 Boeing 737–300 aircraft
8 Q-400 NextGen aircraft
10 Fokker 50 aircraft

ÄP Logistikauudised: airBalticu aktsiad paisatakse börsile 2014. aastal

Läti rahuvsliku lennufirma airBaltic aktsiad võivad tulla Riia börsile 2014. aastal ütles transpordiministeeriumi sekretär Anrijs Matiss täna intervjuus Läti raadiole.

Kommenteerides, milline saab olema lennufirma finantsolukord peale aktsiakapitali suurendamist, ütles Matiss, et esiteks pole airBaltic endiselt tasunud oma võlgu mitmetele tarnijatele, lennujaamadele ega ka liisingufirmadele. Teiseks soovitakse hetkel tehtava investeeringuga uuendada ja moderniseerida ettevõtte lennuparki. Novembris lõpetab airBaltic teatavasti Fokkertüüpi õhusõidukite kasutamise ning liisib uued lennukid. Ainuüksi uued lennukid toovad kaasa investeeringu suurusjärgus 14 miljonit eurot (10 miljonit latti).

Homsel omavahelisel kohtumisel tehakse tõenäoliselt lõplik otsus airBalticu aktsiakapitali suurendamise osas. Samuti tehakse muudatused ka juhatuses ning nõukogus, sest Läti valitsuse teatel on nad leidnud Bertolt Flickile asendaja.
BNN: airBaltic likely to list shares in 2014
The Baltic Course: Government adopts a resolution to invest LVL 57.6 mln in airBaltic
The Baltic Course: airBaltic shares to be listed on stock market in 2014
Siia sobib Richard Bransoni soovitus, kuidas saada miljonäriks: "Start as a billionaire and then buy an airline".

Lennufirmad on üldiselt alati olnud kohutav koht, kuhu raha paigutada. Lennunduses on meeletu konkurents ja olematud marginaalid; sa pead tegema tohutuid investeeringuid lennukitesse, mille tõttu su püsikulud on kõrged; lennukite ostuks võetud tihti veel palju laenu. Lisaks sõltud suuresti kütusehindadest. See ei ole hea äri investoritele.
Buffet pidas kõne novembris 1999, sooviga selgitada, et Tech firmad olid mullis, teda peeti selle eest muidugi vähe rumalaks, kuni see mull lõhkes. Oma kõnes toetus ta veel kahele tööstusele, mis on muutnud inimkonna ajalugu innovaatilisusega: autotööstus ja lennundus. Ta küll hiljem ostis Berkshirele Timeshare eralennukifirma NetJet, kuid oma seisukohtadest lennunduse kahjust majandusele tervikuna pole ta iial taganenud. Siin on tema sõnad:

"Move on to failures of airlines. Here's a list of 129 airlines that in the past 20 years filed for bankruptcy. Continental was smart enough to make that list twice. As of 1992, in fact--though the picture would have improved since then--the money that had been made since the dawn of aviation by all of this country's airline companies was zero. Absolutely zero.
Sizing all this up, I like to think that if I'd been at Kitty Hawk in 1903 when Orville Wright took off, I would have been farsighted enough, and public-spirited enough--I owed this to future capitalists--to shoot him down. I mean, Karl Marx couldn't have done as much damage to capitalists as Orville did."

Terve kõne asub siin:
http://http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune_archive/1999/11/22/269071/
Samas näiteks Baltika aktsionärid oskaksid seda ettevõtet ilmselt hinnata: miks mitte osta midagi sellist, kuhu saab harjumuspärasel kombel igal aastal vahepeal kogunenud üleliigset uut raha sisse panna.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20111097183

Air Baltic etsii johtajaa - Taskila mukana veikkailuissa

Yksi vahva ehdokas olisi Air Balticin entinen strategiajohtaja Tero Taskila. Taskilan kiinnostus tehtävään on kuitenkin kyseenalaista, sillä hän aloitti vasta loppukesällä Viron kansallisen lentoyhtiön Estonian Airin toimitusjohtajana.

__________

Tundub,et Estonian Air on pidevalt tagaplaanil.
Tundub,et Estonian Air on pidevalt tagaplaanil.

...mis tegelikult on kummaline arvestades, et EA LENDAB, erinevalt Air Balticust kus "lendab" BUSS.
Sakslane Martin Gauss alustab Air Balticu tegevjuhina novembri alguses. Ta on varem juhtinud Malev Hungarian Airlinesit ja Cirrus Airlinesit.
Eestlastele Bombardier just liialt ei meeldinud, nüüd siis lätlased testimas. Bombardier books order from Air Baltic
Väga üllatav valik nende poolt. Tellimuste kogusega see mudel just ei hiilga. Vaevalt nüüd AB neid Eesti kolme lennukit üldse kunagi sooviks.
Baltikumi-siseselt on Bombardieriga näiteks Tallinn-Vilnius liinil küll selge kvalitatiivne edasiminek toimunud (liikles EA Saab või AB Fokker, samuti jääb lennuaeg nüüd alla tunni). Kas ja mis raha selle liini pealt teenitakse, ma küll ei tea. Väga tihti ei lenda küll, aga kui lendan, on täituvus hea olnud lennukist sõltumata.
Tänane ERR uudis.
Läti korruptsioonivastane büroo (KNAB) taotleb riigi peaprokuratuurilt kriminaalasja alustamist lennukompanii airBaltic endise juhi Bertolt Flicki suhtes.

Uudisteagentuuri LETA kasutuses oleva informatsiooni kohaselt peab KNAB Flicki süüdlaseks raskete tagajärgedeni viinud ametiseisundi kuritarvitamises. AirBalticu endist juhti võib süüdimõistmisel ähvardada kuni viieaastane vangistus.

KNAB-i pressiteate kohaselt on piisavalt tõendeid selle kohta, et valitsusele ja ametiisikutele kompanii põhikapitali muutmiseks surve avaldamise eesmärgil muutis Flick 2011. aasta 12. ja 13. septembril alusetult ära kompanii üheksa lennureisi.

AirBaltic, mis on tunnistatud selles asjas kannatanuks, nõuab 14 500 latti (26 626 eurot) kompensatsiooni.

2011. aasta sügisel, kui oli saanud teatavaks, et airBalticu kahjum on rekordilised 77 miljonit latti (109,5 miljonit eurot), lahkus Flick aktsionäride nõudel lennukompanii juhi kohalt.

AirBaltic andis Flicki kohtusse, süüdistades teda teadlikus kahjurluses ja kuritarvitustes ning nõudes talt 20 miljoni lati (28,45 miljoni euro) hüvitamist. Peale selle nõuab airBaltic Flicki vastutuse kindlustanud kompaniilt 50 miljonit latti (71 miljonit eurot).
https://trip.ee/uudised/air-baltic-ostab-60-uut-bombardier-cs300-lennukit
Päris jõhker kogus lennukeid. On lootus uutele otselendudele Tallinnast, Riiast rääkimata. Raske on arvata, milline lennujaam ja firma on tulevikus Baltikumis keskne.
Nordica võib hakata ennast vaiksel kokku pakkima.
Kusjuures need CS 300-jad on pagana mugavad lennukid. Võrreldes A320 ja A321 tundub jalaruumi rohkem olema ja istmed on mugavamad.
Ei saa aru miks see Nordica nende mõttetute nõeltega lendab
mx77 ja tegelikult paljud teisedki. ÄGE on see, et iga Eestis avaldatud lennundusuudis muutub Nordica siunamiseks. Air Balticu poolt igal juhul vägev avaldus.

Nordica forever:)
mihkel, lendad põhiliselt Brüsseli vahet?
Millal teada saab mis tingimustel poolakad need EV riigilennukid endale said, LOTi pardaajakirja vaadates on üsna selge, et nad neid endi omaks peavad. Maksumaksja võiks teada tegelt kuidas ta rahaga toimetatakse.
Poolakad ei ole neid endale saanud. Täpselt samamoodi võib DHLi kliendilehte vaadates jääda mulje, et nad European Air Transpordi, ABXi jt lennukeid enda omaks peavad...
mis see Brüssel siia puutub?