Tallink börsile?

Mulle tundub et on põhjusi miks Tallink peaks sügisel Helsingi või Tallinna börsile minema:

- Uued vähemusomanikud tahavad seda. Näiteks on suurim baltikumifond (East Capital) paigutanud 8% oma investorite raha Tallinki aktsiatesse ja kindlasti soovib et nad muutuvad likviidsemaks). Arvata on et need kes investeerisid Tallinkisse eelmisel aastal said mingit lubadust et firma läheb börsile.
- Müügihuvi on. Äripäeva kirjutas 22 septembril 2003 pärast Tallinki emissiooni:
Firma juhataja Eve Pant, kes on Enn Pandi õde, põhjendas müügiotsust: “Miks mitte müüa, kui nii head hinda saab. Meile jätkub firma üle kontrolli omamiseks ka praegusest osalusest.”
- Läinud aasta (sept-aug) on olnud hea reisjate arvu suhtes. Umbes 2,8 miljoni (2003: 2,6 ja 2002: 2,8). Kasuminumber on raske ennustada kuna palju on olnud negatiivne laevafirmadele viimasel ajal. Aga, arvestades Tallinki väga suured investeeringud peaks nende võimalusi mõjutada kasuminumbrit oma amortisatsioonipoliitikaga olema suured.
- Võlad on suured, intressid võivad tõusta - hea põhjus kaasata omakapitali.

Eelmise emissiooni ajal lubati Citigoupile (kes tüki rabas), et 2006. aastaks ollakse listitud. Seega päris kiire veel ei ole ;-)
Info tänases Dagens Industri:s

- Sügisel hakkab nii Silja Line kui ka Birka Line sõitma Tallinna ja Stockholmi vahel (Silja algab oma kruisilaevaga reedel)
- Tallinki käive Stockholm-Tallinn 2003-2004 on olnud umbes 700 msek
- Tänavu on Tallinkil olnud 570 000 reisijat Rootsi ja Eesti vahel. Järgmiseks aastaks oodetakse 700 000.
- Enne 2004 aasta lõppu langetab Tallink arvatavasti otsust ehitada või osta uut parvlaeva mis asendab praegu vanima rootsi-eesti sõitvat laeva.
- Novembrist hakkab Tallink pakkuma otsebussid erinevatest rootsi linnadest
- Ehitatakse veel ühte hotelli (peale Tallinki Hotell)
- Kontserni tulemus on olnud mullusest kehvem mistõttu optsioon osta uue laeva on edasi lükkatud. Tulemuse langus on põhjustatud eelkõige Taxfree-kaubanduse lõpetamist soome lahel.
Saad äkki selle DI artikli lingi panna?
keeruline nende pdf-failidega. Aga praegu see on olemas peaaegu täies ulatuses eesti keeles: www.aripaev.ee (Äripäev Online kell 14.20)
ok, Kauppalehti/Äripäeva järgi on Tallink öelnud et info börsimineku kohta tuleb kõige varem järgmisel aastal. Kahju - ise arvan et nendel oleks olnud palju soodsam kohe börsile minna.
9:07AM 2004.10.28 (GMT+1)
Tallink ordered a next-generation cruise ferry from Aker Yards

Aker Finnyards, a part of Aker Yards, and the Estonian Tallink Group have signed a contract for the building of a big new cruise ferry for delivery in spring 2006. The contract worth 165 Million euro means 1,700 man-years of work at the Rauma yard.

The new vessel will be one of the biggest cruise ferries in the Baltic Sea, having capacity for 2,800 passengers. "We are extremely proud that Tallink has chosen us to build this challenging next generation vessel", says Jyrki Heinimaa, President of Aker Finnyards. "We consider this order a commission of trust to our cruise and ferry building expertise. This is the third newbuilding order we get from Tallink within a couple of years".

When delivered in spring 2006, the new vessel will start regular cruises between Helsinki and Tallinn. On that route now, the cruise ferry "Romantika", delivered from Aker Finnyards in spring 2002, will start cruising between Stockholm and Tallinn together with the sister ship "Victoria", built in Rauma in 2004.

"The new generation cruise ferry will be designed for the trade between Helsinki and Tallinn. The guiding principle in designing the vessel is paying attention to the comfort and luxury of present-day passengers. There will be maximal use of modern technologies onboard. The number of cabins will be 900, and the conference centre will be remarkable", says Enn Pant, Chairman of AS Tallink Grupp.

Besides passengers, the vessel is designed to carry private cars and freight units, and will have 1,130 lanemetres, i.e. over a kilometre of vehicle deck space.

The vessel now ordered will have a length of 212 metres and a beam of 29 metres and a gross tonnage of 48,300. Propulsion by four diesel engines totalling 26,240 kW will provide a service speed of 22 knots.


For further information, please contact:
Maakeeli kah :-)

Tallink Grupp tellib Soome laevaehitusfirmalt Aker Finnyards OY kolmanda suure reisilaeva, 165 miljonit eurot maksev Tallinki suurim laev alustab reisijate teenindamist Läänemerel 2006. aasta kevadel.
Tallink Grupi juhatuse esimehe Enn Pandi sõnul suunab ettevõte uue reisilaeva 2006. aasta kevadel Tallinn-Helsingi liinile, mis on jätkuvalt kiires kasvutempos arenev turg.

"Romantika suundub uue laeva tulekul Tallinna-Stockholmi liinile, misjärel hakkab sellel liinil reisijaid teenindama kaks ühesugust kõrgekvaliteedilist laeva. Peame seda väga oluliseks, sest Rootsi turg on suure ja nõudliku potentsiaaliga," ütles Pant.

Seni Tallinna ja Stockhomi vahet sõitva Regina Baltica suunab Tallink Peterburi liinile.

Uue, reisilaevadest Romantika ja Victoria suurema ja esinduslikuma laeva ehituslepingu allkirjastasid neljapäeval Helsingis Tallink Grupi ja Aker Finnyardsi juhid.

Tallink Grupi finantsdirektori Andres Hundi sõnul finantseerib ettevõte uue laeva ehitust omavahenditest ja pankadest kaasatava laenukapitali abil.

"Finantseerijatega on põhimõttelised kokkulepped olemas, kohe kui lepingud on allkirjastatud, teatame sellest täpsemalt," ütles Hunt. Tallink ei ole aktsionäridele kordagi dividende maksnud, kogu teenitud kasumi on ettevõte investeerinud.

Laeva ehitamine Aker Finnyardsi Rauma dokis läheb maksma 165 miljonit eurot ehk ligi 2,6 miljardit krooni. Tellimusega saab Soome laevaehitustehases tööd tuhat inimest.

Uue laeva ehitamisega seoses loob Tallink Eestis täiendavalt üle 400 uue töökoha.

Tallink Grupi teatel ehitatakse maailma viie suurima reisiparvlaeva hulka kuuluv alus täiesti uue projekti alusel, mille käigus võetakse arvesse Romantika ja Victoria ehitamise kogemust ning juhindutakse Ameerika kruiisilaevade eeskujust.

Laev on Victoriast ja Romantikast 20 meetrit pikem, suurem kajutite arvu ja esinduslikuma konverentsikeskusega.

Uus reisilaev võtab korraga peale kuni 2800 reisijat ning 1130 liinimeetrit sõidukeid. Kajuteid saab laevas olema 900. Aluse pikkuseks on 212 ja laiuseks 29 meetrit. Laeva brutotonnaa˛ on 48.300 ning alus arendab kiirust 22 sõlme, mille tagavad neli peamasinat kokku 26,240-kilovatise võimsusega.

Uuel laeval nime veel pole, Tallinki investorsuhete juht Marek Mägi ütles BNS-ile, et selle leidmiseks korraldab ettevõte konkursi.
Extra tänud sulle Velikij, et viitsisd siia kopeerida. Eesti keelse pika teksti diagonaalis lugemine läheb ikka kiiremini.

pakuks laeva nimeks "Malle".
mina pakuks ,Salmonella)).Et nagu kummarduseks yhele skandinaavia edukale ja pika-ajalisele laevafirmale.
Mis nime all müüakse Tallinki aktsiaid börsi väliselt?
Mis hinnaga oleks soovitav osta?
sellest hinnast oli minu arust yhes eelnevas (kas eelmises) ÄP's juttu.All.Väikselt.
Tuleb lihtsalt maakleri käest kysida nad myyvad kyll.Vähemalt nii kirjutas ÄP.

Tallinki aktsiaks kutsutava väärtpaberi nimi on ametlikult Tallink Grupp aktsia. Selle likviidsus ei ole just kiita, sest müügihuvilisi napib.

Reedese seisuga ei olnud ühelgi Eesti juhtival maakleril Tallink Grupp aktsiat müügiks pakkuda, küll aga oli suurel hulgal ostusoove ca 30 EEK (fondiemissiooni eelne 120 EEK) tasemel ...

Käesoleval aastal on Eesti Väärtpaberkeskuse tehingustatistika alusel Tallink Grupp aktsiaga vaid 2 tehingut tehtud.

Väikeaktsionäri võimalus Tallink Grupp aktsiat börsiväliselt omandada on väga väike isegi siis kui oma ostusoov kõigi juhtivate maaklerite juures välja panna. Kel LHV klientidest huvi seda siiski üritada, siis võtku ühendust LHV maaklerite numbril 6 800 420 või kirjutagu henno.viires@lhv.ee - edastame ise vastavad ostusoovid ja otsime müüjat ka LHV klientide hulgast.

Tallinki aktsiaga on olnud üsna elav kauplemine viimasel ajal, mille järgi firma turuväärtus on tõusnud 7,7 miljardile. Laevafirma omakapital on 2,2 mrd, ja eelmise majanusaasta puhaskasum (null-tulumaksuga) oli umbes 0,3 mrd. Küll mängib võib-olla Hansapangaraha rolli, ja keegi äkki usub et riik hakkab tõesti laevaliiklust subsideerima. Ikkagi väga imelik.
kas keegi oskab öelda kui palju praegu Tallinki aktsia eest kysitaxe?
(new window) Hanza.net --> Investor --> Hinnad ja Analüüs --> Eesti börsivälised aktsiad.
Infot saad ka sealt näiteks: Tehingustatistika - Tallink Grupp aktsia
mitte palju küsitakse, vaid palju "taksojuhid" nõus maksma on vist peaks tõstama küsimuse

veel 32.5 EEK 8. märtsil ja juba 70 EEK 19. aprillil maksta - karm, :)
Uudis 200 meek lühiajalistest laenudest eesti investoritelt teeb asja veel kummalisemaks. 110 000 000 aktsiat ą 70 eek, ehk 7,7 mrd laevafirma eest mille omakapital on 2,2 mrd, ja mille kasum on 0,3 mrd (ja arvatavasti langev). Laevad võivad olla alla hinnatud küll, samas tingimused teenida head raha Läänemerel üha väiksemaks. Silja tellib kaks laeva 3 mrd eest ja paneb tänavu veel ühe kiirlaeva Helsingi-Tallinna liinile. Nordic Jet Line ilmselt teeb hea hinnakonkurentsi Siljale ja Tallinkile samal liinil. Stockholmlastel on hulgalisi kruisipakkumisi umbes sümboolse 100 krooni-hinnaga nii Riiale, Tallinnale kui ka Soomele. Ma ei saa Tallinkist üldse aru, nüüd tahetakse jälle tellida laeva. Hea küll, laevade väärtus on kindel - aga need liinid siinm oma tõusvate kuludega...Parem oleks laevu müüa minu meelest.
to: stefan

"Hea küll, laevade väärtus on kindel"

Ma pole küll laevandusekspert, aga ma pakun et laevad on vastupidi üks selliseid kaupu, mille hind pole absoluutselt kindel.

Laeva miinimumväärtus minu meelest = vanaraua ja demonteeritava sisustuse hind - transpordikulu lähimasse scrapyardi.
Laeva maksimumväärtus tinglikult = korteri ruutmeetri hind Monacos x laeva eluruumide ruutmeetrite arv.

Ehk siis laeva müütamine on tõenäoliselt raketikirurgia ning laeva hind täpselt see, mida keegi sellise eest valmis maksma ja kui väga tal seda vaja on. Efektiivsest hinnakujundusest selles vallas tõenäoliselt rääkida ei saa, kui kogu maailmas on "2 müügikuulutust."

Aga Tallinki "väärtusest" - täielik müstika, mis moodi saab laevafirma üldse märkimisväärselt rohkem maksta kui omakapital. Sest kui laevafirma peaks kasumist kahjumisse kukkuma (mingi õnnetus juhtuma, poliitiline probleem tekkima), siis pole see kahjum "aianduskeskuse" moodi vaid "WorldComi" moodi. Kulud on ju üüratud ja üleval 24/7/365. Ja ärgem unustagem, et serveeri kuidas tahad, need laevad kuuluvad ikkagi suures osas pankadele. Ja kui tuletada meelde AutoExpressi rentimist, siis selle ettevõtte puhul on olemas ka Eesti firmade puul harilik suuromaniku risk.