Midagi E-fännidele

Kellel võimalus, see lugegu BNSst huvitavat (pseudo-)uudist pealkirjaga "Eesti e-kaubamajad kiratsevad kasumita, käibed on olematud".



Ma lisaks siia ritta veel emt ja et lisateenused - huvitavad, aga mitte nii vajalikud, et nende eest oluliselt raha maksta.

Viimane kommentaar on nagu eesli ja lennuki võrdlus. Arvan, et isiklikke emotsioone pole mõtet sellesse listi tuua. Palun jääda asjalikeks!
ok, võib-olla kõik siis ei tea veel - euroopa telekomide (sh ETL) populaarsus põhineb osaliselt sellel, et Euroopas puudub (või õigemini on viimase ajani puudunud) piisav pakkumine internetiaktsiate osas. Seetõttu on kogu internetivaimustus projitseeritud telekomidele, kes on ühelt poolt teenusepakkujad ja kellelt teiselt poolt oodatakse pikkisilmi uusi teenuseid (portalid, mobiil krediitkaardi asemel jms).

Seega, minu arvates pole eelmises sõnavõtus toodud võrdlus päris kohatu. Kodumaine internetikaubandus on ja jääbki kahjumisse veel pikaks ajaks. Ja samamoodi ei tule ka et ja emt e-commerce lahendustest neile mingit päästeinglit veel niipea. kui üldse.

aga kui kellelgi on midagi asjalikumat öelda selle kohta kui võrdlused lehmade ja lennukitega, siis be my guest.
Selge see, et Eesti turg on korraliku e-äri jaoks liialt väike. Seega läbilöövad vaid need kes suudavad turule tulla:
a) kergesti väljapoole laiendatava projektiga;
b) spetsiaalselt väiksele turule mõeldud projektiga.
Arvan, et selliseid tekib, kuid läheb aega.

Samas leian, et Sveni võrdlus kohatu pole, sest mõlemas sektoris innovaatilisus oluline faktor. Nõustun ka sellega, et IT-sektorile sarnaselt Telekomid Euroopas toetuvad suures osas liigsel vaimustusel. Säilitage konservatiivsust, härrad :)

Rgds,
beast
beast.mf@mail.ee

Ka comment@delfi on võtnud täna üles e-kaubamajade temaatika
ETL seisab nagu Sveni kiuste TMT üleüldise selloffi taustal...väga huvitav igatahes...need Eesti aktsiad on ikka tricky business küll
E-äri probleem on ikkagi hinnad. Miks tellda Võrgust, makstes lisaks kauba hinnale ka kohale toimetamise kulud ja telefoni arve. Tolles uudises jahuti midagi harjumustest. Harjumused muutuksid kiirelt, kui hinnad selleks põhjust annaksid.
Eesti puhul on oluline põhjus, miks hinnad ei saa oluliselt odavamad olla - volüüm, teenuse osutamise maht.

Võin omast kogemusest öelda, et eesti inimene ei ole hinnatundlik
Internetipakkumiste puhul. Kuni 40% hinnasoodustust ei pane tarbijat
reeglina veel kaupa tellima. Küsimus tundub olevat harjumuspäraste
ostukanalite olemasolus. Kui aga ostetakse midagi esimest korda
elus, siis on Internetikaubanduse mõju tuntav. N: kinnisvara, autod,
laenulepingud, reisid.
Võimalik, et hinnaalandus koos piisava kampaaniaga avaldaks siiski
oma mõju.
Esimesed suuremad põhjaminekud tulemas!
CDNow - oma aja juhtiv online CD müüja vaagub rahapuuduses. Tegi ka justkui e-kaubandust.