HotLead äpp

Tere!

HotLead on telefonis kasutamiseks mõeldud contact exchange keskkond.

Kogu kontseptsioon on rajatud hüpoteesile, et inimesed tahavad pea kõike teha telefonis ja täna puudub mis iganes soovile pakkuja leidmiseks mugav ja lihtne keskkond. On olemas mingile kitsale valdkonnale dedicated äpid (lapsehoid, koera jalutamine, muru niitmine jne.), aga kuna soove on lõputu hulk, siis ei ole võimalik iga asja jaoks eraldi äppi telefonis pidada. Samas on kõik need soovid oma olemuselt sarnased ja ühel platvormil lahendatavad. Pakkumiste küsimiseks ja pakkujatega kontakteerumiseks googeldamine on telefonis kõike muud kui mugav.

Pakkujad pingutavad ja investivad, et märgatavad olla, samas ei tea nad ikka, kes neid täpselt nägi ja otsis. Ikka peab klient raha näpus ise ühendust võtma, et kas ja kui palju?

HotLead teeb kogu selle protsessi mõnusalt lihtsaks. Klient paneb üles, mida ta otsib, kaupmees saab selle kohta rakenduse kaudu teavituse ja saab oma pakkumise teele panna. Samas ei ole tegemist kuulutusteportaaliga, sest soovijad näevad ainult oma soove ja pakkujad soove, mida nad konkreetselt otsivad.

Tehnoloogiliselt on lahendus üles ehitatud selliselt, et klient sisestab oma teksti vabatekstina ja ülejäänu toimub serveri poolel (AI), kus soov saab endale külge tunnuse, et millega on tegu ja kellele see soov pakkujatest võiks sobida ja teavitab ka neid pakkujaid väljaspoolt rakendust, et konkreetne klient ootab pakkumisi.

Ärimudel on järgmine: soovide lisamine on tasuta. Soovide otsimine on tasuta. Märksõnade lisamine, milliste soovide vastu pakkuja huvi tunneb, on tasuta. Kui pakkuja soovib saata pakkumise, siis tuleb selleks osta pakett maskumusega 5eur, mis lubab siis kuu aja jooksul teha piiramatu arvu pakkumisi.

Äpp on täna product-market-fit staadiumis ja seetõttu lisan selle kirjelduse ka siia, kuna varasem kogemus ütleb, et siit tuleb vahel häid ideid ja tuleviku vaates äkki ka investeerimishuvilisi inimesi.

Plaan on selle aasta lõpuni Eestis teenust testida ja arendada ja järgmise aasta esimeses pooles liikuda Soome, Rootsi, Norra, Taani ja Hollandi turule.

Mille poolest on see parem kui Google/Facebook ?
Kõigil ei ole FB accounti. Kõiki FB gruppe ei tea ja liige neis ei ole. FBs oma seinal postitades suure tõenäosusega igale mu soovile pakkujat ei ole. Telefonis googeldada ja linke klikkida ja 3 kirja välja saata algusega, et Tere soovin pakkumist, on noh kuidas öelda, tüütu.
Sisuliselt kui ma soovin osta 5l värskelt korjatud murakaid või mustikaid, siis panen selle soovi üles ja siis vaatan pärast, kelle käest pakkujatest ostan. Inimesed soovivad nii kummalisi asju iga päev, et rakendus teeb selle otsimise töö kliendi eest ära.
Lisaks ei saa keegi teada, mida sa otsid ja ei pea ka lugema asjasse puutumatuid kommentaare, mis FBs vägisi sisse tikuvad.
Kas pakkumise küsimise lihtsus ei pruugi kohati saada teenuseosutajale probleemiks omaette? Nt köögimööbli näitel saadavad kõik huvilised enda soovid laiali kümnele tegijale, kes kõik näevad vaeva, et saada töö endale - selle tulemusel nt Arens ilma kohapealse konsultatsioonita pakkumisi üldse ei teegi. Ma kujutan ette, et kui mingilt platvormilt tuleks mulle klient nt iga 20nda hinnapakkumise peale, siis üks hetk enam sealt pakkumisi ei võtaks lihtsalt.
Ärimudel? Kas ei peaks olema raha tõstmine lisaks? Positiivne rahavoog peaks tulema ikka investoritelt. Klientidelt raha korjata ei ole cool! Laienemisplaan on ka nigel. Pane Hiina, India, Indoneesia jne, kus ikka palju rahvast on.
Insta paneks äpi kinni ja uninstall hetkel, kui 5 euri küsib. Kui reklaamiga ei toida, siis pigem mingi protsent tehingusummast võtta? Lihtsalt esimene mõte.

Mugavuse kohapealt - vabateksti mõte on päris huvitav, aga sel juhul peab väidetav AI suutma märksõnade põhjal nii-öelda müügikuulutuse kokku panema. Täislauseid ei viitsi keegi enam tänapäeval trükkida, selle ärakasutamine võiks ehk mingi lisandväärtus isegi olla.
invictus
Kas pakkumise küsimise lihtsus ei pruugi kohati saada teenuseosutajale probleemiks omaette? Nt köögimööbli näitel saadavad kõik huvilised enda soovid laiali kümnele tegijale, kes kõik näevad vaeva, et saada töö endale - selle tulemusel nt Arens ilma kohapealse konsultatsioonita pakkumisi üldse ei teegi. Ma kujutan ette, et kui mingilt platvormilt tuleks mulle klient nt iga 20nda hinnapakkumise peale, siis üks hetk enam sealt pakkumisi ei võtaks lihtsalt.


Eks ta vist on nii ja naa. Samas, kui inimene on juba soovi üles pannud, ega ta kah seda ajaviiteks ei tee ja ega sellel platvormil ka arhitektuurikonkurssi läbi ei vii. Pigem on pakkujal mõtekam ikkagi pakkumine teele panna inimesele, kes on soovi avaldanud midagi osta, kui bannerreklaami delfisse osta. Kuna hektel on valmis MVP, siis järgmises etapis tuleb juurde ka võimalus automaatne pakkumise saatmine, ehk et telefon muutub müügimeheks, mis mingi soovi korral ikkagi su kontaktid edasi saadab koos selle kirjeldusega, mis sa ise lisad, kui ei viitsi iga kord eraldi pakkumist teha.
chillplanet
Insta paneks äpi kinni ja uninstall hetkel, kui 5 euri küsib. Kui reklaamiga ei toida, siis pigem mingi protsent tehingusummast võtta? Lihtsalt esimene mõte.

Mugavuse kohapealt - vabateksti mõte on päris huvitav, aga sel juhul peab väidetav AI suutma märksõnade põhjal nii-öelda müügikuulutuse kokku panema. Täislauseid ei viitsi keegi enam tänapäeval trükkida, selle ärakasutamine võiks ehk mingi lisandväärtus isegi olla.


Eks ta ole risk/reward issue pakkujate jaoks. Kui see 5 euri kuus toob sulle mitte midagi tegemata 2-3 tööd 5 eurist suuremas summas... Tehingult prossa küsimine on just see, mida teadlikult vältisime. See ei mahu sõna alla lihtne. Igal pool on disclaimer, et te ei tohi keskkonnast väljaspool kokku leppida ja kontakte ei tohi avaldada jne. Me eeldame, et inimesed on teovõimelised ja kui pakkumine sobib, siis suhelgu mis iganes kanali kaudu soovivad ja millal soovivad ja kuan seda hirmu ei ole, et inimestel soovid otsa saaks, siis ei ole ka seda hirmu, et kliendid järgmine kord sama diili juba otse omavahel teevad, kui hinna-kvaliteedi suhe eelmisel korral sobis.
tonis
Ärimudel? Kas ei peaks olema raha tõstmine lisaks? Positiivne rahavoog peaks tulema ikka investoritelt. Klientidelt raha korjata ei ole cool! Laienemisplaan on ka nigel. Pane Hiina, India, Indoneesia jne, kus ikka palju rahvast on.


Ettevõtmise taga on vanakoolitegijad, meile piisab paari aasta pärast 100 000 maksvat klienti kuus tunniajase lennukauguse ulatuses küll. :)
Selline ärimudel pole uus, samas pole kuskilt mingit suurt edulugu silma ka hakanud. Töötab see siiski ainult juhtudel, kus soovitakse mingit väga kindlat toodet või teenust saada, näiteks 5 kg mustikat osta või pulmapeole fotograafi tellida. Tihtipeale on aga nii, et klient täpselt ei teagi, mida ta soovib või milline lahendus tema jaoks parim on. Võtame kasvõi sellesama köögi tellimise või siis näiteks kardinate ostu. Pakkujal pole mingit motivatsiooni hakata kuskil äpis lugulaulu kirjutama sellest, mis materjalidest köögimööblit tehakse või millised aknakatte lahendused sobiksid magamistuppa. Lisaks võib pakkujal olla ka suur valik tooteid, mille hulgast klient tahaks valiku teha, võib-olla poes vaatamaski käia. Sellistel puhkudel on selle äpi lisandväärtus olematu ja pakkujad ei tule sellega kaasa. Kaasa tuleks võib-olla igasugu hiina pudi-padi müüjad, kes sisestaks oma 1000 eset süsteemi ja siis autobidder teeks tema eest kliendile hinnapakkumisi. Aga selle probleemi on Alibaba, Amazon, E-Bay jt suuresti juba ära lahendanud, turg on täis.

Üks konkreetne probleem on veel - kui klient ei saa lubada, et soov jääb täitmata, otsib ta ise pakkuja mitte ei jää ootele. Näiteks kui lilleseadjal on tellimus järgmiseks neljapäevaks 50 kimpu roose, siis ta ei saa jääda pakkumisi ootama, vaid lepib esimesel võimalusel ise otsitud pakkujaga kokku, et need roosid on raudpolt olemas selleks ajaks. Ehk siis see vana järgiproovitud ärimudel peaks ka ikka olema, kus klient saab ise pakkujaid otsida, mitte õndsas teadmatuses praadima jääda, kas keegi võtab vaevaks vastata või polegi seal keskkonnas ühtki roosimüüjat.

Aga soovin edu. FB ja muud sotsiaalmeedia vahendid tõesti hästi ei sobi sellistlaadi asjade jaoks ja muud alternatiivid on kõik hajutatud kuskile interneti peale laiali ega pole väga popiks saanud.
kindsigo
Selline ärimudel pole uus, samas pole kuskilt mingit suurt edulugu silma ka hakanud. Töötab see siiski ainult juhtudel, kus soovitakse mingit väga kindlat toodet või teenust saada, näiteks 5 kg mustikat osta või pulmapeole fotograafi tellida. Tihtipeale on aga nii, et klient täpselt ei teagi, mida ta soovib või milline lahendus tema jaoks parim on. Võtame kasvõi sellesama köögi tellimise või siis näiteks kardinate ostu. Pakkujal pole mingit motivatsiooni hakata kuskil äpis lugulaulu kirjutama sellest, mis materjalidest köögimööblit tehakse või millised aknakatte lahendused sobiksid magamistuppa. Lisaks võib pakkujal olla ka suur valik tooteid, mille hulgast klient tahaks valiku teha, võib-olla poes vaatamaski käia. Sellistel puhkudel on selle äpi lisandväärtus olematu ja pakkujad ei tule sellega kaasa. Kaasa tuleks võib-olla igasugu hiina pudi-padi müüjad, kes sisestaks oma 1000 eset süsteemi ja siis autobidder teeks tema eest kliendile hinnapakkumisi. Aga selle probleemi on Alibaba, Amazon, E-Bay jt suuresti juba ära lahendanud, turg on täis.

Üks konkreetne probleem on veel - kui klient ei saa lubada, et soov jääb täitmata, otsib ta ise pakkuja mitte ei jää ootele. Näiteks kui lilleseadjal on tellimus järgmiseks neljapäevaks 50 kimpu roose, siis ta ei saa jääda pakkumisi ootama, vaid lepib esimesel võimalusel ise otsitud pakkujaga kokku, et need roosid on raudpolt olemas selleks ajaks. Ehk siis see vana järgiproovitud ärimudel peaks ka ikka olema, kus klient saab ise pakkujaid otsida, mitte õndsas teadmatuses praadima jääda, kas keegi võtab vaevaks vastata või polegi seal keskkonnas ühtki roosimüüjat.

Aga soovin edu. FB ja muud sotsiaalmeedia vahendid tõesti hästi ei sobi sellistlaadi asjade jaoks ja muud alternatiivid on kõik hajutatud kuskile interneti peale laiali ega pole väga popiks saanud.


Täiesti valid väited ja eks me ole ka ise neid erinevaid stsenaariume analüüsinud. On selge, et kõik maailma soovid siit läbi käima ei hakka ja siia ka ei sobi. Aga kuna googli kaudu tehakse umbes 65K päringut sekundis, siis mingi murdosa sobiks ka siia platvormile. Pakkujad otsivad klienti js SEOtavad nii et naba paigast ära, samal ajal vist on veel Kuldne Börs isegi paberkandjal saadaval, mis ka on omakorda imelik. Ühesõnaga, see väikeste soovide maailm on nii kirju, et me uskusime, et siin on ärivõimalus ja teada, kes tahab ja mida tahab telefoni ja emaili tasemel, evib mingit rahalist väärtust.
Client-to-Client sektorist võib midagi saada, aga B2C või B2B segmendis see vist väga ei toimi. Ehk siis eraisikute vahendusplatvorm st soov.ee ja kb.ee sarnane toode, mille kopeerimises poleks midagi halba, sest see mudel on järgiproovitud ja toimiv. Ärimudeli konkurentsieeliseks võikski olla see tugev AI osa, mida eelnimetatutel ei ole ja mis võimaldaks ehk kliendibaasi neilt ära tõmmata + need tegelased, kes FB kõikvõimalikes müügigruppides toimetavad.
Mõtlete üle, et sellisest keskkonnast peaks saama lõpuks osta ka custom-made Tesla või miskit.

Niiöelda commodity vormis platvormina oleks turgu kindlasti, sest olgem ausad kui sul tekib täna vajadus leida vaid homseks päevaks lapse, koera või mis muu tegelase hoidja näiteks, siis kuidas see protsess välja peaks google abil nägema. Me ei räägi regulaarselt kasutatavast teenuse vajadusest.
Või siis see sama näide metsmarjadega? Miks peaks inimene korjama metsas marjad ära ja siis kuskil tänava ääres või fb-s neid müütama. Selline lahendus võiks hooaja eel juba tekitada niiöelda tellimusraamatu enne kui metsa minnakse..
Väikepõllumehed saaks juurikaid müüa inimeselt inimesele jne.

Kindlasti peaks olema mingi automaatmatchimine ajaloo baasil juba sees, et vältida taotluse postkastis vedelemist kui kiirelt reageeritav situatsioon, jne. Ja no geograafiline piiritletus ning hinnalage ja värgid, aga eks see kujuneb kasutajate tagasiside baasilt.

Kindlasti pole mõtet sihtida ega muretseda hiinakräpi vahendamise turu kontekstis, see on juba küllaldaselt kaetud teema :)
Mina arvan, et idee on küll hea. Mulle küll ei meelidks avalikult facebookis kuulutada, nt et vajan lapsehoidjat vms
Kui kõik siin väidavad,k et facebook ja google teevad kõik ära.
Ja arvestage, et Facebookis pole ka kõik Tanel Padarid, kel terve eesti sõbraks.

Toon näite oli vaja voodi kokku panna-selline töö siis... Mööblimajast öeldi, et neil esimene aeg kuskil 2 nädala pärast...
Samas olen kindel, et Tallinnas oleks inimesi, kes oleks põhimõtteliselt kohe selle töö ära teinud. Palju ses osas ebaefektiivsust.
http://www.elavtoit.com/
https://goworkabit.com/
https://www.hange.ee/
http://helk.ee/
https://foorum.hinnavaatlus.ee

Neid näiteid platvormidest on veel palju, kus ostja ja pakkuja omavahel kokku viiakse, aga nagu ma enne kirjutasin, need kõik on pigem spetsiifilised ja internetti laiali määritud. Ei ole sellist kõike koondavat lahendust, kus AI aitab sul ära arvata, mida sa täpselt soovid või teistele pakkuda tahad, et siis tehingule teine osapool mugavalt ja kiirelt juurde otsida. All-in lahenduse puhul võiks see kliendibaas päris suureks kasvada ja siis tekib juba täiendava ärimudelina juurde koostöö Google jt analüütiliste lahenduste pakkujatega, sest kliendid ja nende soovid/vajadused/mured/hobid jne muutub ise kaubaks, millega saab äri teha. Lisad äpile mingid reklaamid, kus iga klient näeb just seda, mis talle huvi pakub jne. Äpp on tasuta, aga reklaami näitamise eest makstakse.
Aga kui siin hiina kräpi vahendamisest veel rääkida, siis, otsisin hiljuti kõikvõimalikest e-poodidest akupanga korpust, millele akud eraldi sisse käivad ja mis teatud spetsiifilistele parameetritele vastaksid ja teatud omadustega oleks ja no, kulutasin oma 4 tundi ära selleks, et lõpuks leida üksainus!!! toode, mis enamvähem vastas soovitule. Ma oleks nõus maksma, kui AI teeks selle töö minu eest ära ja kammiks ise neid netipoode läbi. Kõlab uskumatult, aga mida täpsemalt sa tead, mida sul vaja on, seda kauem aega sa pead raiskama, et see asi omale tellida, sest müüjad tihti ei kirjelda oma kaupa piisavalt täpselt või siis e-poe otsimootor lihtsalt ei leia seda üles ja topib tulemustesse 101 muud sarnast toodet, mida ma ei tahtnud. Tihti saab alles toote pilte sirvides teada, kas see on see õige asi või mitte ja siin oleks just AI see, mis suudaks aega võita.
Selliste "müügiringide" puhul oleks sellel teatav lihtsustus küll.
Praegu kusagil Tabasalu, Viimsi vms. piirkonna grupis FB-s kuulutatakse, et "kolmapäeval teen marjaringi" ja tellimused riburadapidi seal all. Palju mugavam oleks muidugi oma soov püsti panna või siis vastupidi - telefoni tuleb sõnum, et "kolmapäeval marjaring" ja seal kohe võimalik sobiv kogus tellida.

Kuna räägime siin teatud mõttes lokaalsest ärist (nt. teenuseosutajad võivad olla ainult lokaalse haardega) siis võimalik, et töötaks paremini kui kasutaja lubaks oma asukohta jagada. Teenuse osutajal jälle on lihtsam püsti panna pakkumist kui ta nagunii piirkonda peab tulema. Näiteks KOVi lepingu raames tehakse tee servas laupäeval muruniitmist ja saab pakkuda, et samal päeval ka eraklientidele samas piirkonnas soodne hind - mehed ja masinad on nagunii seal juba kohal.

Kasutajamugavus eeldab, et pakkumisi oleks võimalik kuidagi liigitada ja filtreerida (kasutaja määrab ära, et lapsehoidmise teenus teda ei huvita, aga aiasaaduste pakkumised võib telefonis ka teatena ekraanile kuvada)
privador
Mina arvan, et idee on küll hea. Mulle küll ei meelidks avalikult facebookis kuulutada, nt et vajan lapsehoidjat vms
Kui kõik siin väidavad,k et facebook ja google teevad kõik ära.
Ja arvestage, et Facebookis pole ka kõik Tanel Padarid, kel terve eesti sõbraks.

Toon näite oli vaja voodi kokku panna-selline töö siis... Mööblimajast öeldi, et neil esimene aeg kuskil 2 nädala pärast...
Samas olen kindel, et Tallinnas oleks inimesi, kes oleks põhimõtteliselt kohe selle töö ära teinud. Palju ses osas ebaefektiivsust.


Mõtleme suht samamoodi. Idee sai alguse sellest, et ma pidin poisile sünnipäevaks mängutoa leidma. Selle asemel, et õhtul enne magamajäämist sisu üles visata, et see ja see kuupäev, nii ja nii vana laps, umbes 20 last... Mul läks pool päeva, et kõigepealt variandid üles otsida ja siis nende kõigiga ühendust võtta. Neid soove on nii kirjuid ja pakkujaid nii palju, et siin ma usun on ruumi küll ja küll. Eks aeg näitab, mis vertikaalis least resistance on. Teine teema on see, et jah, desktop lahendusi on kuhjaga, aga telefonis ühte ja mugavat keskkonda, kus masin inimese eest otsimise ja teavitamise töö ära teeks, sellist ma ei ole suutnud leida. On välismaa asjad nagu taskrabbit jms, aga ka seal on asi liiga keeruline. Me tahaks lõpuks sinnamaale jõuda, et Sirile loed ette, mida soovid, see esitab mõned täpsustavad küsimused koha ja aja suhtes ja edasi pakub välja parimad lahendused. Täna on tegu MVPga, et ei tee enne maakera valmis, kui inimesed on oma soovid ritta saanud laduda. Tootearendus ja müük peavad olema umbes 50/50 suhtes.
Päris mitmed on just maininud ka seda, et ei taha oma nime ja nägu kogu maailmale välja panna. Otsin mida otsin, pole teiste asi, tahaks selle edasi anda ainult neile, kes seda soovi täita suudavad. Ka ei taha inimesed sobrada sadade teiste kuulutuste hulgast. Igaühte huvitab oma teema ja thats it selliste väikeste kindlate soovide puhul. Kui ma tahaks osta isetehtud marineeritud kuuseriisikaid, ma ausalt ei tea, kuhu pöörduda. Läbi selle platvormi muutuks ilma igasuguse SEOta iga memm tegijaks.
Draax
Selliste "müügiringide" puhul oleks sellel teatav lihtsustus küll.
Praegu kusagil Tabasalu, Viimsi vms. piirkonna grupis FB-s kuulutatakse, et "kolmapäeval teen marjaringi" ja tellimused riburadapidi seal all. Palju mugavam oleks muidugi oma soov püsti panna või siis vastupidi - telefoni tuleb sõnum, et "kolmapäeval marjaring" ja seal kohe võimalik sobiv kogus tellida.

Kuna räägime siin teatud mõttes lokaalsest ärist (nt. teenuseosutajad võivad olla ainult lokaalse haardega) siis võimalik, et töötaks paremini kui kasutaja lubaks oma asukohta jagada. Teenuse osutajal jälle on lihtsam püsti panna pakkumist kui ta nagunii piirkonda peab tulema. Näiteks KOVi lepingu raames tehakse tee servas laupäeval muruniitmist ja saab pakkuda, et samal päeval ka eraklientidele samas piirkonnas soodne hind - mehed ja masinad on nagunii seal juba kohal.

Kasutajamugavus eeldab, et pakkumisi oleks võimalik kuidagi liigitada ja filtreerida (kasutaja määrab ära, et lapsehoidmise teenus teda ei huvita, aga aiasaaduste pakkumised võib telefonis ka teatena ekraanile kuvada)


Selle geolocationiga on üks trikk. Ma võin soovida küttepuid ka Tallinnas olles oma Ahja äärsesse suvilasse. Tunduski loogilisem, et inimene ise kirjutab, mida tahab ja kuidas tahab. Pakkuja ei pea aga midagi filtreerima. Tal on ees tühi leht, kui ta siseneb. Otsib, mida pakub või määrab märksõnad, milliste teemade kohta soovib saada kohe teada, kui on soov sisestatud. Sisuliselt märksõna ongi müügikuulutus. Selle sisestamine on tasuta ja enne ei pea midagi ostma ega maksma, kui oled reaalselt leidnud kuulutuse, millele suuda teiseks pooleks olla.
Olemas: https://taskus.ee/